Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

(schaarse) onderdelenvoorziening

Alles met betrekking tot de Panda 4x4

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

(schaarse) onderdelenvoorziening

Bericht door Paul4x4 »

beste 4x4-rijders

hardstikke leuk, rijden in een 4x4-Panda! :D
maar.................
stiekem (....) lijkt het er op, dat er hier en daar al wat onderdelen schaars aan het worden zijn.
mijn idee is nu, om een keer rond de tafel te gaan zitten om 1 grote bestellijst te maken voor een onderdelenleverancier.
ik moet nog wel een goede zoeken, maar daarvoor wil ik een keer naar Duitsland rijden. even met iemand aan tafel gaan zitten en dan als 'club-vertegenwoordiger' proberen een goede prijs te realiseren, zodat we de auto's voorlopig nog probleemloos rijdende kunnen houden.
als het bestuur de goedkeuring voor mijn actie wil geven.........

wellicht is het een idee om met een paar techneuten aan tafel te gaan zitten om er eens over te praten, onder het genot van :roll:

kom maar op met de ideeen, maar houdt dit topic wel graag ZUIVER!

Paul

Gebruikersavatar
zwrtw
Forumgebruiker
Berichten: 844
Lid geworden op: 27 jun 2009 23:08
Locatie: omgeving Apeldoorn
Been thanked: 9 times

Re: (schaarse) onderdelenvoorziening

Bericht door zwrtw »

Goed idee!
Ik denk dat we een paar vragen helder moeten krijgen:

1. Moet "de club" een voorraadje aanleggen? (Lijkt mij niet, er gaat een hoop geld in zitten en staat haaks op het "low budget" karakter van de club.)
2. Clubleden een bestelling laten plaatsen? Maar dan moet er wel een verplichting aan zitten dat ze de bestelde onderdelen afnemen.
3. Inventariseren welke onderdelen relatief lastig aan te komen is, in combinatie met lastig en/of duur te (laten) maken zijn en slijtagedelen die wel eens "op" zijn. Dit zijn voornamelijk de onderdelen die erg specifiek 4x4 zijn. Een voorzetje: tussenlagers van de cardanas, stofhoezen cardanas (hoewel die van Audi A? zouden passen volgens Aribold), homokineten van de cardanas, achterwiellagers.

Aribold heeft in rubriek onderdelen TKA/TKG recentelijk iets ondernomen om gezamelijk achterwiellagers 4x4 in te kopen. Wellicht dat het op zo'n manier kan?
Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: (schaarse) onderdelenvoorziening

Bericht door bero »

Ikzelf ben vrij "nieuw" in het 4x4 gebeuren, maar met Aribold zijn hulp, leer ik stukje bij beetje bij :)
Ik ben ook wel voor gezamenlijke inkoop, en dan natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Via de club inkopen, vind ik een no-go, omdat de club hier niet voor bedoeld is. (wel om liefhebbers en techneuten bij elkaar te brengen) en er is zo en zo geen budget voor begroot / te begroten. Ik denk dat we inderdaad eens een lijstje moeten gaan maken met dingen die of heel zeldzaam zijn, of dingen die snel(ler) slijten.
Als we zover zijn, dan kunnen we verder gaan pijlen naar nog meer animo, en dan een goed plan de campagne maken.

bero
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

Re: (schaarse) onderdelenvoorziening

Bericht door Paul4x4 »

nee, de club moet hier buiten gehouden worden. we willen inderdaad gewoon een gezellige low-budget club blijven!
het is meer de bedoeling de leverancier het idee te geven dat we vaker onderdelen af gaan nemen, zodat er misschien een iets hogere korting bedongen kan worden.
ik begin al een aardig beeld te vormen van de schaarse onderdelen.
wordt vervolgd. ik ga morgen eerst naar Frankrijk en probeer daar eens bij een goede fiatdealer wat los te krijgen.
Paul

Gebruikersavatar
EzraEzinga
Forumgebruiker
Berichten: 1140
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:10
1e Panda-achtige: Panda 1100 Fire Young
Locatie: Apeldoorn

Re: (schaarse) onderdelenvoorziening

Bericht door EzraEzinga »

De Fiat Panda Club Nederland is inderdaad geen 'magazijn' maar ik denk dat we door die naam wel
iets meer los kunnen peuteren bij verschillende leveranciers.

Dus ik zeg doen!

Misschien handig om een mini-meeting te organiseren en daar alles te bespreken en te bekijken...
'90er - 1000 - CLX - Bianco (sold)
'92er - 1000 - Skyline - Dark Blue Metallic (sold)
'91er - 1000 - Super - Verde Malta Metallic (dismounted) (sold)
'85er - 34 - 4x4 - Nero (sold)
'94er - 1100 Selecta - Blue Midnight (sold)
'03er - 1100 Young - Blue Lido (sold)

'88er - 750 Eco Jolly - Blue (sold)

Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

Re: (schaarse) onderdelenvoorziening

Bericht door Paul4x4 »

deze maand zit mijn agenda al vol. ik moet ook voor mei mijn schuur leeg hebben, want die gaat plat.
het eerste weekend in mei zit ik in Utrecht, zou voor mij goed uitkomen als we in dat weekend iets plannen.
bovendien is dat dan ook nog erg centraal, denk ik.
ik hoor het wel
a la prochaine!

Paul

Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

Re: (schaarse) onderdelenvoorziening

Bericht door Paul4x4 »

dag mensen,

wil iedereen die geinteresseerd is in de lagers die de tussenas op de plaats houden snel reageren!
ik ga er een aantal bestellen a € 90,- per stuk.

de verkoper heeft er meer liggen en hoe meer ik er afneem, hoe goedkoper;per 2 € 173,-
hij heeft er geen 100, maar wie het eerst reserveert.....

alleen reserveren via pb-tje!
en
uiterlijk vrijdag 9 april om 15u

dan zijn ze volgende week in huis
merci

Paul

Plaats reactie

Terug naar “Panda 4x4”