Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Bero's 4x4

Alles met betrekking tot de Panda 4x4

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Bero's 4x4

Bericht door bero »

Vrijdag 23 juli hebben Aribold en ik een 4x4 opgehaald bij Antwerpen.
Na bij de verkoper een paar uur verbleven te hebben en een paar andere wielen gemonteerd te hebben, zijn we rond half 6 weer vertrokken.
Helaas, 60 km voor Amsterdam begon de panda te stotteren en in te houden. Na een snelle blik onder de motorkap zagen we een kabeltje waar een deel van de mantel ontbrak en we verdachten deze er van storing te geven op de brandstofpomp (die vanwege de ombouw van 1000cc carburateur naar 1242cc injectie in het motorruim zat).
We gingen weer op pad met volle moed. Maar na een klein stukje gereden te hebben, weer het zelfde euvel.
Motorkap weer open, en kijken of we wat konden vinden.. De injector en bougievonk gecontroleerd, maar helaas geen duidelijkheid. Ook omdat het probleem weer even weg was, toch maar weer op pad gegaan.
Na 5 kilometer werd het weer erger, en zijn we gestrand op een terein van de ANWB.
Jammer genoeg geen ANWB-personeel meer aanwezig en het was inmiddels alweer half 11. Na wat getest en dingen nakijken, kwamen we er achter dat de pomp meer lucht aanzoog dan benzine, en de injector dus vaak geen benzine kreeg. Omdat er niet snel te zien was waar het lek nou precies zat besloten we een jerrycan te halen en daar een provisorische tank van te maken, zodat we toch eindelijk op de plaats van bestemming konden komen.
Na een aantal uren was dit klaar (mede dankzij een passerende ANWB medewerker die ons 90 cm benzine slang kado gaf).
De droge test (dus zonder starten) ging perfect, maar toen we toch echt wilden starten, sloeg de pomp vast, en was er niets meer mee te beginnen. Waarschijnlijk zat er een stukje plastic in de pomp van het gaten boren in de jerrycan (met een zakmesje van 5 cm!). Einde oefening dus.
Inmiddels was het al zo rond de klok van half 2, en besloten we maar om de panda naar Amsterdam te slepen. Dit ging redelijk goed, en om een uur of 2 stond de panda hier op het parkeerterein.

Omdat ik moest werken zaterdag en zondag, hebben we niets kunnen doen tot gisteren (maandag).
We hebben de tank er onderuit gehaald en vervangen door de tank uit mijn oude 4x4, die een pomp in de tank heeft. De andere tank heeft deze niet omdat dit een carburateur uitvoering geweest is. Pomp eerst getest en kabels getrokken en aangesloten. Ook hebben we er een benzine filter ingebouwd. Werkt weer als een trein!

De 4x4 heeft nog wel een paar dingen waar aan gewerkt moet worden voordat hij naar de RWD kan om ingevoerd te worden.
Zo lekt er een ashoes, lekt de radiator een beetje, moet de voorste homokineet van de cardanas vervangen worden, handremkabel vernieuwd worden, en de achterremmen gecontroleerd worden, en nog een paar kleine dingetjes zoals dashboardverlichting e.d.

Al met al ben ik super blij met mijn nieuwe aanwinst, en ik kan niet wachten tot hij helemaaal klaar is.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Black Peanut
Forumgebruiker
Berichten: 1102
Lid geworden op: 03 aug 2006 23:43
2e Panda-achtige: 2001 yaris met 230.000 op de teller
Locatie: Amersfoort noord, nabij A1 afslag 12

Re: Bero's 4x4

Bericht door Black Peanut »

Gefeliciteerd, ik hoop dat deze heel blijft! en natuurlijk willen wij fotoos zien!!!!
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Bero's 4x4

Bericht door bero »

Ik heb niet de plannen om deze aan gort te rijden hoor :mrgreen:
(had ik ook met die andere niet :roll: )

Foto's en Info over de motor en aanpassingen kun je in deze Topic vinden :)
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
zwrtw
Forumgebruiker
Berichten: 844
Lid geworden op: 27 jun 2009 23:08
Locatie: omgeving Apeldoorn
Been thanked: 9 times

Re: Bero's 4x4

Bericht door zwrtw »

Je hebt een leuke Panda 4x4 gekocht! Lukt het om op tijd alle reparaties door te voeren zodat je er mee naar kroatie kan? Wel fijn dat de carrosserie goed is en ongelast (tenminste, dat had ik begrepen van Guy tijdens afgelopen LPD). Succes met de reparaties en RDW keuring. Ik dacht dat je een auto tegenwoordig probleemloos kan invoeren bij de RDW ondanks het feit dat'ie nog niet "rijvaardig" is. Wel moet je hem daarna nog elders APK laten keuren voordat je er mee mag rijden.
Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Bero's 4x4

Bericht door bero »

voor krotie gaat het niet lukken helaas.. te veel werken dus te weinig tijd daarvoor. maar na de vakantie de dingen doen en invoeren/apk.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Plaats reactie

Terug naar “Panda 4x4”