Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Moderators: Erik 319, michiel van g.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
dat je de heuvels niet opkomt?
Mijn Citroën Dyane uit 1977 met 29 PK doet dat nog met gemak, dus een moderne Panda Twinair zal daar helemaal geen énkel probleem mee hebben.
Mijn Citroën Dyane uit 1977 met 29 PK doet dat nog met gemak, dus een moderne Panda Twinair zal daar helemaal geen énkel probleem mee hebben.
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
nou mijn ervaring met de nr2 uit 2007 was dat ik met een aanloop van 120 begon en uit eindelijk met 80km/u bovenkwam vandaar.
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Met onze 2011 Nuova zat ik al te duwen achter andere auto's om omhoog te gaan, maar deze was dan wel getuned.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat de 85 Twinair hier nog een behoorlijk schepje bovenop zet....
Goed in de toeren houden en niet in de 5 omhoog, maar snel genoeg naar de derde versnelling, dan houdt hij hem wel vast.
Met de vouwwagen vol beladen (650 kg) een berg van 19% op trekken.... vind ik toch knap voor het dappere Italiaantje.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat de 85 Twinair hier nog een behoorlijk schepje bovenop zet....
Goed in de toeren houden en niet in de 5 omhoog, maar snel genoeg naar de derde versnelling, dan houdt hij hem wel vast.
Met de vouwwagen vol beladen (650 kg) een berg van 19% op trekken.... vind ik toch knap voor het dappere Italiaantje.
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Na de eerste 4 tanken, durf ik het brandstofverbruik hier nog niets eens te vermelden.
Ik heb de 1 op 14 in ieder geval nog niet behaald. Zelfs niet met ECO knop.
Het enige wat ik er van kan zeggen, dat ik terug ben gegaan naar de dealer om de boordcomputer te laten controleren of alles in orde is.....
Er was een software update net beschikbaar?????? Die heeft men er maar meteen opgezet, dus het zal mij benieuwen.
Men gaf mij aan dat ik het voorlopig maar in de gaten moet houden tot een 2000 - 3000 kilometer en dan gaan we verder kijken.
Maar het comfort en rijeigenschappen van deze auto zijn echt SUPER ten opzichte van de Nuova, wat het prijsverschil zeker waard is.
Ik heb de 1 op 14 in ieder geval nog niet behaald. Zelfs niet met ECO knop.
Het enige wat ik er van kan zeggen, dat ik terug ben gegaan naar de dealer om de boordcomputer te laten controleren of alles in orde is.....
Er was een software update net beschikbaar?????? Die heeft men er maar meteen opgezet, dus het zal mij benieuwen.
Men gaf mij aan dat ik het voorlopig maar in de gaten moet houden tot een 2000 - 3000 kilometer en dan gaan we verder kijken.
Maar het comfort en rijeigenschappen van deze auto zijn echt SUPER ten opzichte van de Nuova, wat het prijsverschil zeker waard is.
- de blijde rijder
- Forumgebruiker
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 31 okt 2012 10:31
- 1e Panda-achtige: 1.2 edizione cool italia 150 2012
- 2e Panda-achtige: één is genoeg
- Locatie: rijswijk ZH
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Ik maakte -lang geleden- veel KM's in een fiatje 850.
Bedwingen van de alpen en Pyreneën was geen enkel probleem zolang je het motortje maar op toeren houdt en dus tijdig terugschakelt. ook heb je dan geen last van een oververhitte motor. Het moest wel heel steil gaan wilde je niet in de tweede versnelling boven komen.
Panda 3 is veel krachtiger dan een 850je van toentertijd.
Ik heb tijdje geleden een proefrit gemaakt in de panda 3. Rijdt voortreffelijk maar gezien de revieuws over verbruik heb ik uiteindelijk een nuova gekocht met vertrouwd 4 cilindertje.
Alhoewel in de jaren '50 en 60 heel italië mobiel is geworden met de toenmalige 2 cylinder fiat 500 waren de snelheden niet hoog en kende ieder de beperkingen van zo'n kleine motor.
Ik vraag me af hoe op termijn de betrouwbaarheid is van de huidige twinair. het blijft tenslotte een klein motortje dat met behulp van turbo enz. behoorlijk in de toeren kan worden gejaagd en waarmee gezien de algehele rijbeleving hoge rijsnelheden geen enkel probleem zijn.
Ben een beetje bang dat na verloop van tijd (KM's) er allerlei problemen gaan ontstaan en dat het "twinairtje"bijzonder onderhouds en reparatiegevoelig blijkt te zijn.
Of ben ik te pessimistisch ?
Mijn dochter reed tijdens vakantie in italië met een gehuurde Panda 3 met 4 cilinder motor en is daarover zeer te spreken. Ben benieuwd wanneer die panda met 4 cilinder naar Nederland komt. Het voordeel van de wegenbelastingvrijstelling komt mogelijk toch te vervallen
groet
de blijde rijder (Hans)
Bedwingen van de alpen en Pyreneën was geen enkel probleem zolang je het motortje maar op toeren houdt en dus tijdig terugschakelt. ook heb je dan geen last van een oververhitte motor. Het moest wel heel steil gaan wilde je niet in de tweede versnelling boven komen.
Panda 3 is veel krachtiger dan een 850je van toentertijd.
Ik heb tijdje geleden een proefrit gemaakt in de panda 3. Rijdt voortreffelijk maar gezien de revieuws over verbruik heb ik uiteindelijk een nuova gekocht met vertrouwd 4 cilindertje.
Alhoewel in de jaren '50 en 60 heel italië mobiel is geworden met de toenmalige 2 cylinder fiat 500 waren de snelheden niet hoog en kende ieder de beperkingen van zo'n kleine motor.
Ik vraag me af hoe op termijn de betrouwbaarheid is van de huidige twinair. het blijft tenslotte een klein motortje dat met behulp van turbo enz. behoorlijk in de toeren kan worden gejaagd en waarmee gezien de algehele rijbeleving hoge rijsnelheden geen enkel probleem zijn.
Ben een beetje bang dat na verloop van tijd (KM's) er allerlei problemen gaan ontstaan en dat het "twinairtje"bijzonder onderhouds en reparatiegevoelig blijkt te zijn.
Of ben ik te pessimistisch ?
Mijn dochter reed tijdens vakantie in italië met een gehuurde Panda 3 met 4 cilinder motor en is daarover zeer te spreken. Ben benieuwd wanneer die panda met 4 cilinder naar Nederland komt. Het voordeel van de wegenbelastingvrijstelling komt mogelijk toch te vervallen
groet
de blijde rijder (Hans)
- exprezzo
- Forumgebruiker
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
- 1e Panda-achtige: panda 100hp
- Locatie: apeldoorn
- Been thanked: 1 time
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
1 op 14....nog niet eens,ahum...
dat zijn echt slechte waardes.
voor een 900,met turbo.
dan is de panda op papier groen gemaakt zeg maar.
ik zou ook voor de 4 cilinder kiezen,dan maar iets meer wegenbelasting.
wij willen graag de trekking,maar wachten even totdat de kop er af is ...
of we moeten iets speciaal`s tegen het lijf lopen.
maar ik weet nu al dat ik de hp zeker zal missen,dillema!
grt exprezzo.
dat zijn echt slechte waardes.
voor een 900,met turbo.
dan is de panda op papier groen gemaakt zeg maar.
ik zou ook voor de 4 cilinder kiezen,dan maar iets meer wegenbelasting.
wij willen graag de trekking,maar wachten even totdat de kop er af is ...
of we moeten iets speciaal`s tegen het lijf lopen.
maar ik weet nu al dat ik de hp zeker zal missen,dillema!
grt exprezzo.
- lanser54
- Forumgebruiker
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
- 1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
- Locatie: Noord-Beveland
- Been thanked: 1 time
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Ach de 500 twinair , loopt ook 1 op 13 gemiddeld , bij een redelijke vlotte rijstijl staat in een test verslag , hier een in de buurt 1 op 8 maar die geeft er niet om , lekker scheuren , maar geen krantenexprezzo schreef:1 op 14....nog niet eens,ahum...
dat zijn echt slechte waardes.
voor een 900,met turbo.
dan is de panda op papier groen gemaakt zeg maar.
ik zou ook voor de 4 cilinder kiezen,dan maar iets meer wegenbelasting.
wij willen graag de trekking,maar wachten even totdat de kop er af is ...
of we moeten iets speciaal`s tegen het lijf lopen.
maar ik weet nu al dat ik de hp zeker zal missen,dillema!
grt exprezzo.
Dus de panda 3 met zoveel meer gewicht , en als hij wat meer km gelopen heeft , kan alleen maar minder zijn
Inderdaad gewoon een 4 cilinder , wel zo betrouwbaar
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Na een paar tips van Underwater, heb ik in de staat nu een gemiddelde van 1.13 weten te behalen.
Het nieuwe rijden is wel even wennen, maar het werd wel zijn vruchten af.
Bedankt Underwater
Het nieuwe rijden is wel even wennen, maar het werd wel zijn vruchten af.
Bedankt Underwater
- underwater
- Forumgebruiker
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 25 aug 2010 11:20
- 1e Panda-achtige: Twinair 85 Sempre 2013
- Locatie: Reuver
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Sirano schreef:Na een paar tips van Underwater, heb ik in de staat nu een gemiddelde van 1.13 weten te behalen.
Het nieuwe rijden is wel even wennen, maar het werd wel zijn vruchten af.
Bedankt Underwater
graag gedaan !
Ik zit nu op het verbruik van 1:18, dus ben tevreden
Fiat Panda Twinair 85 Sempre
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 05 dec 2010 15:55
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
ik ben sinds januari ook in het bezit van een panda 85 pk twin air sempre
en heb er al 4000 km mee gereden en het is een priema autotje .
ik vind dat de motor wat beter gaat lopen minder trillingen en het benziene verbruik wordt ook beter 5 L\100 km 6 L\100km met de ECO knop op aan.dan rij ik wel op de A 58 van rosendaal naar middelburg rond de 100 120km/ pu . ik heb hier voor een panda 2 gehad en die is toch zuiniger.
en heb er al 4000 km mee gereden en het is een priema autotje .
ik vind dat de motor wat beter gaat lopen minder trillingen en het benziene verbruik wordt ook beter 5 L\100 km 6 L\100km met de ECO knop op aan.dan rij ik wel op de A 58 van rosendaal naar middelburg rond de 100 120km/ pu . ik heb hier voor een panda 2 gehad en die is toch zuiniger.
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Vandaag een rondje Valkenburg gedaan en binnendoor teruggekomen over Belgie.
Met een absoluut record voor ons, 1 op 19,5 met Eco toets uit!
Gewoon geschakeld wanneer de indicator het aangaf. Met even een sprintje trekken tegen de Cauberg, maar dat was niet schakelen op de indicator.
Met een absoluut record voor ons, 1 op 19,5 met Eco toets uit!
Gewoon geschakeld wanneer de indicator het aangaf. Met even een sprintje trekken tegen de Cauberg, maar dat was niet schakelen op de indicator.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 apr 2013 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat panda lounge. 2013
- Locatie: Verweg land
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Zo ik heb me eerste tank erdoor heen.
1 op 14 net hoor.
Hoop dat dat nog beter ga worden.
Voor de rest beval t ie best.
Val echt niet tegen.
Heb wel het 1en ander gehad kwa auto's.
Heb ff top geprobeerd en daar zit t ie vrij snel
Sneller dan me punto.
1 op 14 net hoor.
Hoop dat dat nog beter ga worden.
Voor de rest beval t ie best.
Val echt niet tegen.
Heb wel het 1en ander gehad kwa auto's.
Heb ff top geprobeerd en daar zit t ie vrij snel
Sneller dan me punto.
- PandaStyle
- Forumgebruiker
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 06 nov 2012 20:13
- 1e Panda-achtige: 1200 Dynamic 2004 VERKOCHT
- 2e Panda-achtige: 1200 Edizione cool 2007 VERKOCHT
- Locatie: Valkenburg
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Niet even langskomen he! woon er 200m vandaan!Sirano schreef:Vandaag een rondje Valkenburg gedaan en binnendoor teruggekomen over Belgie.
Met een absoluut record voor ons, 1 op 19,5 met Eco toets uit!
Gewoon geschakeld wanneer de indicator het aangaf. Met even een sprintje trekken tegen de Cauberg, maar dat was niet schakelen op de indicator.
Fiat Panda 2004 1.2 Dynamic (verkocht)
Fiat Panda 2007 1.2 Edizione Cool (verkocht)
Fiat Panda 2007 1.2 Edizione Cool (verkocht)