Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Het is toch geen Panda 3 geworden

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Gebruikersavatar
PandaMobilisation
Forumgebruiker
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 sep 2010 21:08
1e Panda-achtige: Op het moment geen Panda
2e Panda-achtige: Aveo 2012
Locatie: Made (De May)

Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door PandaMobilisation »

Ik was vorig jaar al een beetje aan het rondkijken naar een opvolger voor de Nuova. Door de aanschaf van de Classic kwam ik erachter dat de Classic naar mijn mening toch een meer praktische auto (met een riante laadruimte, het is ongelooflijk wat daar in past) is en ben ik ook bewust gaan zoeken naar een auto waarbij het vermogen niet wordt beperkt. Ook ben ik gaan zoeken naar een grotere laadruimte.
De Panda 3 4x4 stond bij mij op mijn lijstje maar daar ben ik gauw op afgeknapt. Ik kan gewoon niet wennen aan de twee cilinder. Ook vind ik de laadruimte achterin wat tegenvallen. De 500L stond ook nog op het lijstje maar die vind ik eigenlijk te duur.
Uiteindelijk ben ik bij Chevrolet terechtgekomen waar ik een Aveo heb gekocht.
Vrijdag mag ik de Aveo ophalen bij de dealer. :D
Groeten, PandaM

Matsumoto: Nuova 2010 ->ingeruild
Shirona: Classic 2000

Sirano

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door Sirano »

Oei, das jammer te horen. Heb ook heel lang tegen de 2 pitter aan zitten te hikken. Maar na een weekend gratis een Panda 3 ter beschikking hebben gehad, waren we toch verkocht...
Het aanbod wat wij kregen voor de inruil was bijna absurd. Dus zijn we overstag gegaan.

Maar in ieder geval veel rijplezier met de Aveo.

Gebruikersavatar
PandaMobilisation
Forumgebruiker
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 sep 2010 21:08
1e Panda-achtige: Op het moment geen Panda
2e Panda-achtige: Aveo 2012
Locatie: Made (De May)

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door PandaMobilisation »

Bedankt. :D Ik moet zeggen dat ik toch nog een redelijke prijs heb teruggekregen voor de Nuova.
Groeten, PandaM

Matsumoto: Nuova 2010 ->ingeruild
Shirona: Classic 2000

rp-panda
Forumgebruiker
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 jun 2010 21:19

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door rp-panda »

Jammer dat je naar een ander merk over stapt, maar toch veel plezier met je nieuwe auto.
Ik moet zeggen dat ik door dit filmpje juist zin krijg in een twinair, want lekker vlot en enthousiast geluid:
[youtube][/youtube]
(al vier keer bekeken door mij)

Gebruikersavatar
2x34
Forumgebruiker
Berichten: 438
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:42
Locatie: Made (De May)

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door 2x34 »

Ik vind het een schitterende auto de aveo ,veel succes ermee dorpsgenoot 8*)
panda 34 openair

grijze275
Forumgebruiker
Berichten: 246
Lid geworden op: 29 sep 2011 20:51

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door grijze275 »

Is zeker een mooie auto alleen zou ik persoonlijk de zware kappen van de achterlichten spuiten vind het zonde dat het zwart kunstof is maar voor de rest een super mooie auto

rp-panda
Forumgebruiker
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 jun 2010 21:19

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door rp-panda »

Hier nog iemand die z'n Panda inruilt; het is geen Panda 3 geworden, maar wel een Twinair (Punto). Mijn Panda was een trouwe hond die praktisch en comfortabel was en er erg leuk uit zag. Ik heb nooit in de nieuwe Panda gereden, maar wel een paar keer bekeken. Mijn indruk is dat de stoelen niet beter zijn en praktischer is het nieuwe model ook niet. De Punto heeft een ruimere kofferbak, goede stoelen en was in mijn geval niet duurder dan een Panda. Maar mogelijk komt er toch weer een Panda als er een 105HP in productie gaat. Ik blijf het forum (en het 45D-project) volgen, maar ga toch wat vaker bij de buren van de grandepuntoclub kijken.

Gebruikersavatar
Thegoropius
Forumgebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 apr 2010 03:35

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door Thegoropius »

rp-panda schreef:Jammer dat je naar een ander merk over stapt, maar toch veel plezier met je nieuwe auto.
Ik moet zeggen dat ik door dit filmpje juist zin krijg in een twinair, want lekker vlot en enthousiast geluid:
[youtube][/youtube]
(al vier keer bekeken door mij)
Tja....en ik heb ook de 500 twinair filmpjes gezien.
De panda 3 twinair en de 500 twinair klinkt toch zo'n beetje als de oude klassieker 2 cilinder fiat 500 en als mijn oude 2cv en Dyane's van Citroen, waar ik zo'n 35 jaar in gereden heb, ook een beetje brommobielachtig :|
Daarna zo'n 4 jaar een 3 cilinder Daihatsu Cuore , dat vond ik al een stuk meer als een echte auto klinken.
En ben nu sinds eind 2009 blij met het echte 4 cilinder geluid, oftewel de "stilte" van de 4 cilinder motor van de nuova panda 1.2 :mrgreen:
Wil daarom niet meer zo snel terug naar dat "pruttel" geluid van een 2 cilinder, ondanks de beloofde zuinigheid en comfort enz. van de Panda 3 :S
Hopelijk worden jullie niet boos op mij, het is maar een mening van mij hoor :roll:
Panda Edizione cool 1.2 Koper/Oranje aug. 2009
Na 35 jaar 2cv eindelijk een echte auto!

Ome Dollie
Forumgebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 okt 2013 14:22
1e Panda-achtige: Panda 1.2 Dynamic geel 2007

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door Ome Dollie »

Veel herkenning. Verleden jaar een proefritje gemaakt. Na 150 meter de auto teruggebracht. Veel te veel (blikkerig) lawaai en de auto haalt het niet bij zijn voorganger. Het gekke was dat de dealer dezelfde mening had. Nee, voorlopig blijf ik in mijn oude Panda doorrijden.

Sirano

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door Sirano »

Vraag mij af wat je nu naar 150 meter voor een beeld kunt vormen :?
Er zijn duidelijk 2 kampen zichtbaar bij de Panda 312.

1ste kamp: houdt vast aan het spartaanse en compacte, goedkope auto, zeg maar de oude Pandafielen

2de kamp: zoekt een volwassen Panda, comfort, performance en meer ruimte (dan heb ik het niet over verhuisdoos ruimte)

Kort samengevat, is de huidige Panda in een ander segment terecht gekomen qua kopers.
Desondanks na 23 jaar Panda rijder, wil ik niet meer terug naar de vorige modellen.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door bero »

Het maakt eigenlijk niet uit wat voor auto ik rij..
Ik heb nooit echt last van het motor geluid..
De radio brult er altijd overheen :mrgreen:

Ik heb tot nu toe 2x gereden in de Panda 3, en ik moet zeggen dat ik het wat onwennig vond,
maar niet vervelend.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door Robert100HP »

Tussen de 141 en de 312 zat ook nog de 169, welke plaats geef je die dan in Sirano's top 2 :?:

Grtz Rob

Sirano

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door Sirano »

Die zet ik dan ook in de eerste groep.

Maar dat maakt verder niet uit. Er zijn gewoon duidelijke voor- en tegenstanders. Maar da maakt ook niet uit. anders reden wij allemaal in dezelfde auto.....

Gebruikersavatar
Thegoropius
Forumgebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 apr 2010 03:35

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door Thegoropius »

Sirano schreef:Die zet ik dan ook in de eerste groep.
De Spartaanse groep, dus. :shock:

De 2cv (lelijke eend) en de Dyane van citroen, dat was pas spartaans, wat lawaai en interieur betreft (behalve de vering, daar kon geen andere auto tegenop).
Ik heb er 35 jaar in gereden en vindt de panda 2 daarmee in vergelijking zeer comfortabel en rustig, dus alles behalve spartaans. :roll:
Panda Edizione cool 1.2 Koper/Oranje aug. 2009
Na 35 jaar 2cv eindelijk een echte auto!

Sirano

Re: Het is toch geen Panda 3 geworden

Bericht door Sirano »

Het verschil van de eend met de Nuova, dat vind ik het verschil van de Nuova met de Panda 312.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”