Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Het is toch geen Panda 3 geworden
Moderators: Erik 319, michiel van g.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Dat vind ik een kromme vergelijking.
Het verschil tussen een 2cv en een panda is mega qua prestaties,geluid,remmen en besturing.
Een Panda 3 zit ongetwijfeld (nog) beter in elkaar dan een Panda 2 maar dat verschil is toch naar mijn mening niet zo appel/peer als de 2cv/panda vergelijking.
Het verschil tussen een 2cv en een panda is mega qua prestaties,geluid,remmen en besturing.
Een Panda 3 zit ongetwijfeld (nog) beter in elkaar dan een Panda 2 maar dat verschil is toch naar mijn mening niet zo appel/peer als de 2cv/panda vergelijking.
312=500 319=Panda.
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Rij er maar 1200 kilometer mee aan een stuk met een zware vouwwagen erachter. Dan merk je het verschil al heel snel.
- exprezzo
- Forumgebruiker
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
- 1e Panda-achtige: panda 100hp
- Locatie: apeldoorn
- Been thanked: 1 time
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Ik vind de vergelijking ook niet zo bijster.
Ik vind de panda 3 prachtig,zeker de trekking en 4x4.
Maar ik zou trouw blijven aan de 4 cilinder,diesel of benzine.
Twinair is prachtig,maar zit volgens mij nog in de bekende kinderziekte fase.
Wat overigens heel niet raar is.
Kijk ik in het buitenland,zit er gewoon de 1.2 in(69/pk).
Het lijkt wel of de dealer in Nederland aandelen twinair heeft...
Zelfs de 500l en gewone 500 zie je meer en meer met twinair.
Mocht er een mooie 4x4 voorbijkomen,waar de kop af is,zou ik hem aanschaffen.
Grt exprezzo.
Ik vind de panda 3 prachtig,zeker de trekking en 4x4.
Maar ik zou trouw blijven aan de 4 cilinder,diesel of benzine.
Twinair is prachtig,maar zit volgens mij nog in de bekende kinderziekte fase.
Wat overigens heel niet raar is.
Kijk ik in het buitenland,zit er gewoon de 1.2 in(69/pk).
Het lijkt wel of de dealer in Nederland aandelen twinair heeft...
Zelfs de 500l en gewone 500 zie je meer en meer met twinair.
Mocht er een mooie 4x4 voorbijkomen,waar de kop af is,zou ik hem aanschaffen.
Grt exprezzo.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
De 1,2 is gewoon leverbaar in Nederland hoor.
Beetje jammer dat ie ruim 12000 euro kost.
Beetje jammer dat ie ruim 12000 euro kost.
312=500 319=Panda.
- exprezzo
- Forumgebruiker
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
- 1e Panda-achtige: panda 100hp
- Locatie: apeldoorn
- Been thanked: 1 time
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Hier in apeldoon stond een paar weken geleden, een nieuwe 4x4.
Mooie groene! 6 versnellingen, maar de prijs was ook exorbitant.
18.250,-.....
Grt exprezzo.
Mooie groene! 6 versnellingen, maar de prijs was ook exorbitant.
18.250,-.....
Grt exprezzo.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
- 1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Ik zou geen 4 cilinder meer willen. Lekker blokje die twinair's.
De 4x4 is een lekker stoer karretje.
De 4x4 is een lekker stoer karretje.
Het blijft lachen in een panda
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Heb zojuist een stukje gereden met mijn vaders nieuwe twinair 65.
Valt mij in het geheel niet tegen.
Denk wel dat je niet naar de toerenteller moet kijken en het schakeladvies ook maar negeren, dan valt er best mee te rijden.
Nou ben ik toch al wel een 2 cilinder liefhebber (fiat 500 1966) maar ik vind het geluidje dat er uit komt best geestig.
Start en stop of hoe het ook heet mag er gelijk af,wat een kolder.
De 4 pitter loopt misschien wat rustiger maar ik vind het twinairtje best oke.
Deze panda is weer net even beter dan het vorige model,prima karretje!
Valt mij in het geheel niet tegen.
Denk wel dat je niet naar de toerenteller moet kijken en het schakeladvies ook maar negeren, dan valt er best mee te rijden.
Nou ben ik toch al wel een 2 cilinder liefhebber (fiat 500 1966) maar ik vind het geluidje dat er uit komt best geestig.
Start en stop of hoe het ook heet mag er gelijk af,wat een kolder.
De 4 pitter loopt misschien wat rustiger maar ik vind het twinairtje best oke.
Deze panda is weer net even beter dan het vorige model,prima karretje!
312=500 319=Panda.
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Wil je zuinig rijden, zul je toch de gear advisor moeten opvolgen en niet de toerenteller.
Het Start en Stop systeem kun je gewoon uitschakelen, wanneer men zich hier aan stoort.
In de boordcomputer kun je heel veel zaken in- of uitschakelen.
Het Start en Stop systeem kun je gewoon uitschakelen, wanneer men zich hier aan stoort.
In de boordcomputer kun je heel veel zaken in- of uitschakelen.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Als je het schakeladvies opvolgt gaat zelfs een brommobiel nog sneller vooruit.
Toeren maken met dat ding en dan maar wat minder zuinig.
Toeren maken met dat ding en dan maar wat minder zuinig.
312=500 319=Panda.
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Ik had ook het plan om de stap te maken naar een 85 Lounge maar na 3 testritten met 3 verschillende TA's 85 was het voor mijn duidelijk dat het geen 2 cilinder gaat worden.
Ook de te verwachten 105 pk TA zal daar geen verandering in brengen vermoed ik.
Verder is het af te wachten of de 105 TA uitvoering als Lounge uitvoering te bestellen is.
Of dat hij als "Panda S" of "105 HP Sport" op de markt gebracht gaat worden en het uiterlijk krijgt vergelijkbaar met de vorige 100 HP.
In dat geval zal hij een stuk duurder worden dan een lounge versie met 105 TA motor.
Ook de te verwachten 105 pk TA zal daar geen verandering in brengen vermoed ik.
Verder is het af te wachten of de 105 TA uitvoering als Lounge uitvoering te bestellen is.
Of dat hij als "Panda S" of "105 HP Sport" op de markt gebracht gaat worden en het uiterlijk krijgt vergelijkbaar met de vorige 100 HP.
In dat geval zal hij een stuk duurder worden dan een lounge versie met 105 TA motor.
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Ik blijf erbij dat je alle Panda types als een hoofdstuk moet zien.
Het is leuk wanneer je ze allemaal "gelezen" hebt zoals wij het gedaan hebben.
Maar naar ieder hoofdstuk zijn wij weer benieuwd naar het volgende hoofdstuk.
Ze hebben allemaal hun charme... leven en laten leven..... en zo wordt het steeds diverser bij de toerritten en kampeerweekenden.
Nog 2 jaar en dan hebben wij ons 25 jaar Panda jubileum
Het is leuk wanneer je ze allemaal "gelezen" hebt zoals wij het gedaan hebben.
Maar naar ieder hoofdstuk zijn wij weer benieuwd naar het volgende hoofdstuk.
Ze hebben allemaal hun charme... leven en laten leven..... en zo wordt het steeds diverser bij de toerritten en kampeerweekenden.
Nog 2 jaar en dan hebben wij ons 25 jaar Panda jubileum
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Ik blijf de stille hoop houden dat er een Fiat Panda komt met 120 pk T-jet motor.
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Het is toch geen Panda 3 geworden
Leuke discussie over de Twinair, geluid en getril en verbruik.
december 2013 heb ik uitgebreid proefgereden met een 65 en een 85 turbo. Ik kan niet wennen aan het geluid en de motorloop. Ik vind de Panda 3 erg mooi en er is veel van te maken als je de tuning/styling hier op het forum leest. Daarom is het een gebruikte MiTo geworden.
Ik had ook op zoek kunnen gaan naar een gebruikte 1.2 69pk want dat is een lekkere motor. Mijn moeder heeft die in haar 500 zitten en die motor loopt prima en ook 1 op 20. Die 1 op 20 ga ik niet halen met een 85 turbo want het nodigt zo uit om lekker vlot mee te rijden.
Helaas is door ons stomme CO stelsel een nieuwe 1.2 duurder door de CO-tax. Gelukkig zijn ze tweedehands wel te vinden dus wie weet in de toekomst ga ik daar nog eens voor.
december 2013 heb ik uitgebreid proefgereden met een 65 en een 85 turbo. Ik kan niet wennen aan het geluid en de motorloop. Ik vind de Panda 3 erg mooi en er is veel van te maken als je de tuning/styling hier op het forum leest. Daarom is het een gebruikte MiTo geworden.
Ik had ook op zoek kunnen gaan naar een gebruikte 1.2 69pk want dat is een lekkere motor. Mijn moeder heeft die in haar 500 zitten en die motor loopt prima en ook 1 op 20. Die 1 op 20 ga ik niet halen met een 85 turbo want het nodigt zo uit om lekker vlot mee te rijden.
Helaas is door ons stomme CO stelsel een nieuwe 1.2 duurder door de CO-tax. Gelukkig zijn ze tweedehands wel te vinden dus wie weet in de toekomst ga ik daar nog eens voor.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici