Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Blog van Sirano's Panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Sirano

Blog van Sirano's Panda

Bericht door Sirano »

Totaal onverwacht, maar toch gebeurd... afscheid van onze 'oude' 2011 Panda Nuova.
Hij moest bij de dealer snel naar binnen om van zijn winterbanden te ontdoen, wij door de voordeur naar binnen en de kopers van onze Nuova door de achterdeur naar buiten.

Afbeelding

Daar wij onze velgen niet wilde verruilen tegen de originele nieuwe Panda velgen, werden deze netjes gemonteerd op 'onze' Nuova.

Afbeelding

Bij het vrijwaren kregen we meteen te horen dat hij al verkocht was.... :?

Maar daar is hij dan onze nieuwe aanwinst.....

Afbeelding

In dit topic zullen we onze ervaringen gaan bijhouden, met henger of met sleurhut, maar ook zonder......

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door exprezzo »

Wat een mooie wagen, die velgen zijn ook helemaal top,
dat de nuova weg is, verbaast mij niet.
Veel plezier ermee,
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
underwater
Forumgebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 aug 2010 11:20
1e Panda-achtige: Twinair 85 Sempre 2013
Locatie: Reuver

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door underwater »

Wij hebben vanochtend onze Nuova (2010) naar Lennaerts gebracht, en met de Sempre weer naar huis :-)
Fiat Panda Twinair 85 Sempre

Sirano

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door Sirano »

Om de koplamp unit wat te pimpen, natuurlijk meteen de oranje bolletjes vervangen voor zilver bolletjes.
Ziet meteen beter uit... 8)

Afbeelding

Sirano

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door Sirano »

1ste "krasje",

Op onze voorruit ontvingen we gisteren het eerste steentje.. wat inhoudt een mooi plekje op ruit.. dat wordt dus Carglas bellen voor een reparatie. :(

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door bero »

Autotaalglas!! Betere service en minder irritante reclames!

still sucks een sterretje bij je vonkel nieuwe auto
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
xxl_liberty
Clublid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door xxl_liberty »

Gefeliciteerd met jullie aankoop. Ben benieuwd hoe hij zich houd met de origami sleurhut.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.

Jos GP
Forumgebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2013 10:47
1e Panda-achtige: Fiat Panda TwinAir 85 Lounge van 04-2012

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door Jos GP »

Sirano schreef:1ste "krasje",

Op onze voorruit ontvingen we gisteren het eerste steentje.. wat inhoudt een mooi plekje op ruit.. dat wordt dus Carglas bellen voor een reparatie. :(
Carglass, zou je dat wel doen?

Bij mij is laatst ingebroken en is door Carglass de linker voorruit vervangen. Op zich was de service prima en zat de ruit er in no time in.
Maar wat mij verschrikkelijk stoort is, dat ze er een imitatieruit inzetten. Heb je op alle ramen het Fiat-logo en op één ruit niet. Daar kan ik dus echt niet tegen bij een nieuwe auto. Ik heb 'm meteen weer laten vervangen bij de officiële dealer en heb nu dus een ruit over.
Laatst gewijzigd door Jos GP op 06 mei 2013 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Sirano

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door Sirano »

Het putje is gevuld met hars. Je kunt het nog wel een beetje zien, maar het kan er weer mee door.

Een nieuwe voorruit laat ik zeker liever bij de dealer doen. Maar dat is nu (gelukkig) niet aan de orde.

Sirano

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door Sirano »

Vandaag de vouwwagen met de wieltjes weer op de grond gezet.
Maar omdat ik ook ontzettend benieuwd ben hoe onze 2 pitter doet met deze vracht, hebben we maar even proef gereden door Limburg.

En ik moet zeggen..... ik ben erg onder de indruk van onze kleine vriend.
Het is niet normaal met wat een gemak de Panda de 600 kilo achter zich aan trekt.
Dit gaat veel beter dan met onze Nuova, zelfs na het tunen.

De ECO toets gaat pas uit buiten de bebouwde kom, het heeft geen zin om als een idioot door de stad te vliegen met de klapkar er achter.
Dat gaat echt veel te snel met de ECO toets uit. En zo heb je ook meer tijd om te zien hoe dat de mensen je allemaal aan gapen met je combinatie :lol:
Maar zodra je buiten de bebouwde kom komt, gaat hij als een raket en vergeet je soms dat er iets achter hangt. 8*)

Je merkt duidelijk dat deze auto beter geschikt is om te trekken dan de Nuova. Zelfs onderin in de toeren kost het hem geen moeite.
Natuurlijk heeft het te maken met zijn gewicht, maar de wegligging en comfort is echt beduidend beter.
Maar daartegen over is hij natuurlijk minder spartaans dan de andere modellen. Echter zien wij dat niet zoals een nadeel.

Natuurlijk hebben we ook een mooie steile helling uitgezocht om de hellingproef vanuit stilstand te doen.
Ook hier is hij glansrijk geslaagd, zelfs hier het voorzichtig met het gas spelen of de wielen gaan spinnen.
Zo graag wil hij vooruit. :D

En als laatste waar natuurlijk ook vele benieuwd naar zijn:

bij 50 km p/u (4de) 4,6 l. op de 100 km
bij 80 km p/u (5de) 4,2 l. op de 100 km
bij 110 km p/u (5de) 6,0 l. op de 100 km
bij 120 km p/u (5de) 7,1 l. op de 100 km

Conclusie:
Voor mij kan de TwinAir 85 niet meer stuk.
Om zuinig in het centrum te rijden is het geen auto voor, maar verder heb ik alleen pluspunten aan te merken.
Om iemand te citeren.... : ik ben blij :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
underwater
Forumgebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 aug 2010 11:20
1e Panda-achtige: Twinair 85 Sempre 2013
Locatie: Reuver

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door underwater »

mooi kenteken...

wij hebben 72...
Fiat Panda Twinair 85 Sempre

Sirano

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door Sirano »

Inmiddels ruim 8000 kilometer op de teller en weer met de vouwwagen door de Alpen getrokken, kan ik concluderen dat het fenomenaal is wat de kleine Italiaan presteert. Met gemak sleurt hij de 700 kilo van de vouwwagen door de Alpen heen en laat de andere kampeerders ver achter zich.

Zonder de vouwwagen is het helemaal een genot door de bergpassen. Het lijkt of je een klein racemonster bij je hebt die gretig de meters onder zijn rubberen voetjes wil weg vreten.
Menig auto heeft het moeten laten afweten tegen de kleine Italiaan. Hier geldt zeer zeker de regel, ook met de Panda 312 lag je iedereen uit (alleen wat minder bij de pomp).

Het gemiddelde verbruik tijdens onze vakantie inclusief vouwwagen kilometers is 1 op 15 geweest. Gezien een pittige rechter voet de gehele vakantie ben ik hier dik tevreden mee.

Afbeelding Afbeelding

rp-panda
Forumgebruiker
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 jun 2010 21:19

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door rp-panda »

Ik vind 1:15 indrukwekkend zuinig; je zult een belangrijk deel van je reis met ongeveer 2 ton onderweg geweest zijn.

Sirano

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door Sirano »

Ongeveer 16 a 1700 kg. Op de terugweg heeft hij 1 op 16,3 gelopen.
Dit is in het algemeen meer bergaf en geen files.

Totaal 11 reisuren en 1 uur en 15 minuten maar gestopt.

Alles is er verder rijden, dan is de Panda 312 een stuk zuiniger dan in ons kikkerlandje.

Wanneer ik de liters en kilometers exact nareken was het 1 op 14,6.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Blog van Sirano's Panda

Bericht door Robert100HP »

Gezien de "aerodynamische" vorm van zo'n vouwwagen een keurig resultaat. Voordeel van de twin air in bergachtig gebied, de turbo blijft de maximale laaddruk houden en daardoor lever je geen pk tje en newton metertje in. Dit heb je voor op atmosferische motoren die op hoogte vermogen verliezen door de dalende luchtdruk.

Grtz Rob

Gesloten

Terug naar “Algemeen/Discussie”