Bij nat weer heb ik last van het slot van de achterklep. Deze doet het alleen nog maar via de sleutel. Heb al geprobeerd met silicone spray, maar dit heeft maar heel kort effect gehad. Wat is jullie ervaring hiermee, en wat kan ik het beste doen?
Er staat water onder in de achterbak. Wat kan daarvan de oorzaak zijn?
Heb de auto tweedehands gekocht en er zefl 3000 km mee gereden. KMstand nu 12.900. Wat mij opvalt is dat het start/stop systeem nog nooit gewerkt heeft in deze 3000 km. De motor stopt niet als ik voor het stoplicht sta. Is hiervoor al bij de garage geweest. Is een update van de software gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Problemen achterkant fiat panda 3
Moderators: Erik 319, michiel van g.
Re: Problemen achterkant fiat panda 3
Het water is vreemd en zou niet mogen bij zo'n nieuwe auto.
Start stop systeem kan ik wel iets van zeggen. Mijn opa heeft dat ook bij zijn Fiat Panda 3 (85pk twinair). Het startstop systeem werkt alleen bij een warme motor en bij kleine stukjes zal de motor dus niet voor een stoplicht af-en aanslaan. Dit ivm verhoogde slijtage van de motor bij het continue starten en uitzetten van een koude motor. Verder heb ik geen onderbouwing, dit is wat de dealer aangaf.
Start stop systeem kan ik wel iets van zeggen. Mijn opa heeft dat ook bij zijn Fiat Panda 3 (85pk twinair). Het startstop systeem werkt alleen bij een warme motor en bij kleine stukjes zal de motor dus niet voor een stoplicht af-en aanslaan. Dit ivm verhoogde slijtage van de motor bij het continue starten en uitzetten van een koude motor. Verder heb ik geen onderbouwing, dit is wat de dealer aangaf.
Fiat Panda 1.1 young 2002, Fiat 126 town 2000, Panda Cabrioni project
Re: Problemen achterkant fiat panda 3
Is het slot van je achterklep al vervangen? Dit is namelijk bij nagenoeg alle Panda 312's al kapot geweest.
Dit zelfde geld ook voor de bobine van de eerste modellen, niet dat deze kapot waren, maar om een andere reden.
De 'first edition' om ze zo maar te noemen, zitten nu eenmaal kinderziektes in. De 2013 serie is reeds al op diverse punten gewijzigd.
Het stop&start systeem is ook heel logisch dat dit alleen werkt bij een warme motor. Met een koude motor valt hier ook niets mee te verdienen.
Wanneer de auto veel stroom trekt, zal het stop&start systeem ook maar kort werken. Maar ook dat is logisch.
Bij mij werkt het systeem prima, ik gebruik het wanneer ik moet wachten aan een spoorwegovergang of bij een open brug. Daar is het uiteindelijk voor bedoeld.
Dit is niet gerelateerd aan Fiat. Dit doen de overige merken (bijv. Toyota) ook.
Dit zelfde geld ook voor de bobine van de eerste modellen, niet dat deze kapot waren, maar om een andere reden.
De 'first edition' om ze zo maar te noemen, zitten nu eenmaal kinderziektes in. De 2013 serie is reeds al op diverse punten gewijzigd.
Het stop&start systeem is ook heel logisch dat dit alleen werkt bij een warme motor. Met een koude motor valt hier ook niets mee te verdienen.
Wanneer de auto veel stroom trekt, zal het stop&start systeem ook maar kort werken. Maar ook dat is logisch.
Bij mij werkt het systeem prima, ik gebruik het wanneer ik moet wachten aan een spoorwegovergang of bij een open brug. Daar is het uiteindelijk voor bedoeld.
Dit is niet gerelateerd aan Fiat. Dit doen de overige merken (bijv. Toyota) ook.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Problemen achterkant fiat panda 3
Water in de kofferruimte c.q. reservewiel kuip is niet normaal. Mogelijk komt het water binnen via een van de achterlichten of langs het achterklep rubber. De mogelijke oorzaak kan ook een slecht herstelde schade zijn. Gewoon terug naar de garage en het onder garantie laten oplossen.
Grtz Rob
Grtz Rob
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 okt 2013 12:09
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2
- 2e Panda-achtige: 2012
Re: Problemen achterkant fiat panda 3
Dank voor het antwoord. Heb ook al 180 km aan een stuk gereden zonder airco, achterruitverwarming, lichten etc aan. Ook toen geen stoppen van de motor. Een keer afgeslagen om dat ik de koppeling 'n keer liet opkomen in de verkeerde versnelling. De motor starte wel automatisch.Markfa schreef:Het water is vreemd en zou niet mogen bij zo'n nieuwe auto.
Start stop systeem kan ik wel iets van zeggen. Mijn opa heeft dat ook bij zijn Fiat Panda 3 (85pk twinair). Het startstop systeem werkt alleen bij een warme motor en bij kleine stukjes zal de motor dus niet voor een stoplicht af-en aanslaan. Dit ivm verhoogde slijtage van de motor bij het continue starten en uitzetten van een koude motor. Verder heb ik geen onderbouwing, dit is wat de dealer aangaf.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 okt 2013 12:09
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2
- 2e Panda-achtige: 2012
Re: Problemen achterkant fiat panda 3
Dank Rob. Ik ga gewoon terug naar de garage. Dank voor de tip.Robert100HP schreef:Water in de kofferruimte c.q. reservewiel kuip is niet normaal. Mogelijk komt het water binnen via een van de achterlichten of langs het achterklep rubber. De mogelijke oorzaak kan ook een slecht herstelde schade zijn. Gewoon terug naar de garage en het onder garantie laten oplossen.
Grtz Rob
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 okt 2013 12:09
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2
- 2e Panda-achtige: 2012
Re: Problemen achterkant fiat panda 3
Het slot is nog niet vervangen. Ga dit gelijk bij het garage bezoek van voor de lekkage laten nakijken.Sirano schreef:Is het slot van je achterklep al vervangen? Dit is namelijk bij nagenoeg alle Panda 312's al kapot geweest.
Dit zelfde geld ook voor de bobine van de eerste modellen, niet dat deze kapot waren, maar om een andere reden.
De 'first edition' om ze zo maar te noemen, zitten nu eenmaal kinderziektes in. De 2013 serie is reeds al op diverse punten gewijzigd.
Het stop&start systeem is ook heel logisch dat dit alleen werkt bij een warme motor. Met een koude motor valt hier ook niets mee te verdienen.
Wanneer de auto veel stroom trekt, zal het stop&start systeem ook maar kort werken. Maar ook dat is logisch.
Bij mij werkt het systeem prima, ik gebruik het wanneer ik moet wachten aan een spoorwegovergang of bij een open brug. Daar is het uiteindelijk voor bedoeld.
Dit is niet gerelateerd aan Fiat. Dit doen de overige merken (bijv. Toyota) ook.
Dank voor de tip.