Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Binnenkort misschien een panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Tamara88
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 sep 2014 14:31

Re: Binnenkort misschien een panda

Bericht door Tamara88 »

Hyundai I10 Drive cool 1.1 (dezelfde die ik heb) uit 2011 zou 1:21,3 halen volgens fabrikant en 1:17 is gepost door een gebruiker, maar heb verder geen idee hoe die persoon gereden heeft. Ik heb overigens geen idee of ik dit haal.

Remcoo
Forumgebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2014 15:51
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 Actual
Locatie: Apeldoorn

Re: Binnenkort misschien een panda

Bericht door Remcoo »

Tamara88 schreef:Mij gaat het niet zo zeer om het sportief rijden, ik rij redelijk normaal, maar met mijn auto kom ik (bij een berg/heuvel) niet met het verkeer mee.
Is dat niet een kwestie van hem in z'n 3 zetten en gasgeven? Juist met die kleine motortjes moet je hem flink op toeren jagen als je er vermogen uit wil halen.

Tamara88
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 sep 2014 14:31

Re: Binnenkort misschien een panda

Bericht door Tamara88 »

Remcoo schreef:
Tamara88 schreef:Mij gaat het niet zo zeer om het sportief rijden, ik rij redelijk normaal, maar met mijn auto kom ik (bij een berg/heuvel) niet met het verkeer mee.
Is dat niet een kwestie van hem in z'n 3 zetten en gasgeven? Juist met die kleine motortjes moet je hem flink op toeren jagen als je er vermogen uit wil halen.

Dat snap ik, maar dan zal hij ook meer "zuipen". Ik heb gewoon zoiets van, als ik dan voor een nieuwe auto ga, dan wil ik er ook op vooruit gaan (op andere punten).

Ik heb in een KIA Picanto gereden, maar hier kom ik maar net met mijn voeten aan de pedalen, verder reed deze goed.

Ik heb in een Peugeot 108, 1.1 gereden, maar deze kwam qua pitheid in de buurt van mijn auto en vond ik niet genoeg vooruitgang. Verder kwam ik wel goed aan de pedalen. Verder was dit behoorlijk wennen met rijden.

Aanstaande zaterdag heb ik een proefrit in een Peugeot 208 met 1.2 om te kijken of dit qua motor beter bevalt (de dealer heeft geen 108 met 1.2 staan, vandaar de 208. Hij gaf aan dat de motor gelijk was).

Ook heb ik aanstaande zaterdag een tweede proefrit in de Panda en ga ik een kijkje nemen bij de Mitsubishi space star.

Remcoo
Forumgebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2014 15:51
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 Actual
Locatie: Apeldoorn

Re: Binnenkort misschien een panda

Bericht door Remcoo »

Tamara88 schreef:
Remcoo schreef:
Tamara88 schreef:Mij gaat het niet zo zeer om het sportief rijden, ik rij redelijk normaal, maar met mijn auto kom ik (bij een berg/heuvel) niet met het verkeer mee.
Is dat niet een kwestie van hem in z'n 3 zetten en gasgeven? Juist met die kleine motortjes moet je hem flink op toeren jagen als je er vermogen uit wil halen.
Dat snap ik, maar dan zal hij ook meer "zuipen". Ik heb gewoon zoiets van, als ik dan voor een nieuwe auto ga, dan wil ik er ook op vooruit gaan (op andere punten).
Dat klopt zeker, maar "berg op" ontkom je toch niet aan zuipen.

Gebruikersavatar
PandaStyle
Forumgebruiker
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2012 20:13
1e Panda-achtige: 1200 Dynamic 2004 VERKOCHT
2e Panda-achtige: 1200 Edizione cool 2007 VERKOCHT
Locatie: Valkenburg

Re: Binnenkort misschien een panda

Bericht door PandaStyle »

Ik rij binnendoor via Sibbe/Bemelen naar Maastricht en rij gemiddeld 1 op 14. en dat met de 1.2 4cilinder.

Bergjes zijn gewoon zwaar...
Fiat Panda 2004 1.2 Dynamic (verkocht)
Fiat Panda 2007 1.2 Edizione Cool (verkocht)

Tamara88
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 sep 2014 14:31

Re: Binnenkort misschien een panda

Bericht door Tamara88 »

wat raar, ik had net een heel antwoord getypt en zie nu dat ie hier niet staat. Dan maar een nieuwe poging.

Dat ie berg op meer zuipt, dat neem ik ook wel op de korrel toe, maar het zou fijn zijn als ik dan een beetje met de rij kan meerijden, maar met een iets snellere motor, heb ik dan ook als voordeel dat ie iets sneller is ;).

Ik rij iedere werkdag ongeveer 25 km enkel naar mijn werk. Hiervan is pak en beet 22 km snelweg (120) en 3 km binnendoor en buiten bebouwde kom (80). Graag zou ik een (grove) schatting krijgen wat de auto dan rijd, ervan uitgaande dat hier maar een hele lage en klein heuveltje in zit (dit krijgt mijn auto gewoon getrokken met plank gas in de 5).

Op de terugweg (ik rij via een anders snelweg terug i.v.m. wegbrengen post), rij ik ook ongeveer 25 km, waarvan ook ongeveer 22 km snelweg/autobaan (120/100) is en de rest voor het overgrote deel 70/80.

Het zou fijn zijn als jullie mij hier een grove schatting voor zouden kunnen geven, zodat ik een idee heb.

Ik hoor het graag :)

Sirano

Re: Binnenkort misschien een panda

Bericht door Sirano »

Ik rijd in Zuid-Limburg ongeveer 1.14 waar het echt heuvelachtig is.

Wat betreft meekomen in de heuvels/bergen... ik scheur gewoon achter de motoren aan in echte bergpassen van tussen de 15 en 20% en laat menig auto ver achter mij.
Dit komt ook voornamelijk door de turbo.

rp-panda
Forumgebruiker
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 jun 2010 21:19

Re: Binnenkort misschien een panda

Bericht door rp-panda »

Ik hoor het bij de Fiat Panda club natuurlijk niet te zeggen, maar heb je ook een Punto overwogen? Die heeft dezelfde motor, veel betere stoelen, net wat meer ruimte en je kunt een goede deal maken, doordat er interessante voorraadmodellen zijn of goede actiemodellen. Ik denk dat voor jouw wensen de motor ideaal is, ongeacht of je kiest voor een Punto of een Panda, omdat die veel meer trekkracht heeft dan de concurrentie.

Tamara88
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 sep 2014 14:31

Re: Binnenkort misschien een panda

Bericht door Tamara88 »

Bedankt voor het meedenken :)

Het is inderdaad fijn dat je bij de Punto al bij de 1e versie een verhoogde bestuurdersstoel en airco hebt. Ik denk allen dat die twinair turbo van 100 nog meer zuipt :wink:

Maar zaterdag ga ik hier ook eens naar kijken!

Groetjes!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”