Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Moderators: Erik 319, michiel van g.
- Wytze
- Forumgebruiker
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02 mar 2014 18:12
- 1e Panda-achtige: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.
- Locatie: Hilversum
- Has thanked: 1 time
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Kijk nu eens.
Ze zijn zelfs met de 1.2 4-cilinder in de aanbieding op dit moment.
Net onder de 10.000€ Met airco! Wat kan een mens nog meer wensen.
Is er iemand die de twee en vier cilinder heeft gereden en een vergelijk kan schetsen?
Ze zijn zelfs met de 1.2 4-cilinder in de aanbieding op dit moment.
Net onder de 10.000€ Met airco! Wat kan een mens nog meer wensen.
Is er iemand die de twee en vier cilinder heeft gereden en een vergelijk kan schetsen?
Groet
Wytze
Wytze
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
- 1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Net onder de 10.000 ex afleveringskosten wslijk dus tel er sowieso tussen de 650/1000 euro bij denk ik en die 1500,00 euro korting is dat niet met inruil en/of financiering oid ?
Een aantal dealers bied de C.E / Lounge aan met 1600/1900 euro korting maar dan staan ze bijv 2/3 mnd op kenteken en met bijv. 5 km op de teller. ( De Lounge die ik nu gekocht heb staat ook al 2 maanden op kenteken bij de dealer met 5 km op de teller dus voor mij prima. )
Een dealer die mij een nieuwe 1.2 C.E met airco kon aanbieden voor 10.000 euro incl afleverings kosten heb ik niet kunnen vinden afgelopen 2 weken in mijn zoektocht naar een nieuwe Panda C.E en later dus de Lounge.
Op markplaats/autotrader zag ik ze ook niet voorbij komen.
gr Pandadriver
Een aantal dealers bied de C.E / Lounge aan met 1600/1900 euro korting maar dan staan ze bijv 2/3 mnd op kenteken en met bijv. 5 km op de teller. ( De Lounge die ik nu gekocht heb staat ook al 2 maanden op kenteken bij de dealer met 5 km op de teller dus voor mij prima. )
Een dealer die mij een nieuwe 1.2 C.E met airco kon aanbieden voor 10.000 euro incl afleverings kosten heb ik niet kunnen vinden afgelopen 2 weken in mijn zoektocht naar een nieuwe Panda C.E en later dus de Lounge.
Op markplaats/autotrader zag ik ze ook niet voorbij komen.
gr Pandadriver
Laatst gewijzigd door Pandadriver op 17 okt 2015 23:45, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
- 1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Hier een voorbeeld van de 1500,00 euro korting .
Auto op voorraad wat uiteraard prima is zolang ze nieuw zijn of al op kenteken staan .
ex afleveringskosten en ex opties en wslijk handmatige airco wat ook prima werkt weet ik nu van mijn huidge 1.2 uit 2010.
Dus die net geen 10.000 is m.i weer het bekende lokkertje om daarna nog wat toe te voegen qua prijs/uitvoering ect zoals zo vaak in de autobranche :
http://www.autotrack.nl/direct-uit-voor ... 0014113637" onclick="window.open(this.href);return false;
gr Pandadriver
Auto op voorraad wat uiteraard prima is zolang ze nieuw zijn of al op kenteken staan .
ex afleveringskosten en ex opties en wslijk handmatige airco wat ook prima werkt weet ik nu van mijn huidge 1.2 uit 2010.
Dus die net geen 10.000 is m.i weer het bekende lokkertje om daarna nog wat toe te voegen qua prijs/uitvoering ect zoals zo vaak in de autobranche :
http://www.autotrack.nl/direct-uit-voor ... 0014113637" onclick="window.open(this.href);return false;
gr Pandadriver
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Ik heb in Italië meerdere malen een Panda 4 cilinder gehuurd. Dit bracht mij ertoe om in Nederland naar de dealer te gaan om er zelf evt één aan te schaffen. De Italiaanse ervaringen waren namelijk erg prettig qua ruimte, ik ben 203cm, en qua rijden.Wytze schreef:Kijk nu eens.
Ze zijn zelfs met de 1.2 4-cilinder in de aanbieding op dit moment.
Net onder de 10.000€ Met airco! Wat kan een mens nog meer wensen.
Is er iemand die de twee en vier cilinder heeft gereden en een vergelijk kan schetsen?
Ik kon echter alleen een proefrit maken in een 2 cilinder versie. In Nederland waren of gingen de 4 cilinders eruit werd gezegd.
Tijdens de proefrit, in mijn geval in de Twinair 80pk, verbaasde ik me over het rijcomfort. De auto was pittiger dan wat ik in Italië gereden heb. Het geluid van de 2 cilinder vond ik wel prettig (sportief) klinken. Volgens mij heeft hij, ondanks zijn minder cc's toch meer vermogen. De verkoper gaf ook aan dat hij zuiniger was. Ik was overtuigd en rij nu met veel plezier een Twinair 80pk Lounge.
ps Recentelijk nog meegereden in de 4 cilinderversie van een vriend. Ik ben toch blij dat ik mijn versie heb. Het voelt gewoon goed. Hij had bv start stop uitstaan omdat die problemen gaf. Bij mij werkt die echter altijd goed.
Groet,
John
John
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
- 1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
80 pk is wslijk net wat anders rijden dan een 69 pk 4 cylinder maar onlangs heb ik in de gele cross gereden en ik vondt dat 2 cylindertje in tegenstelling tot mijn huidige 4 cylinder weer wat minder.
Kan zijn dat de cross in de 1 en 2 toch wat anders rijdt dan de gewone straatversies en het motorgeluid stoorde me niet maar dat ik er nou echt enthosiast over was ?
Toen bleek dat de cross niet haalbaar was ben ik gelijk naar de 1.2 wezen kijken en heb ik de twin air overgeslagen.
Eerst voor een C.E uitvoering maar later bleek een Lounge me meer aan te staan vanwege de extra opties erin.
Maar wat ik al meer las hier ...Het is toch voor iedereen persoonlijk wat men leuk vindt of lekker vindt rijden.
203 cm hoog en nog plek genoeg in de Panda valt me nog mee eigenlijk.
Zelf vindt ik de Panda ook wel lekker qua hoogte en we zijn allebei niet zo fors dus plek genoeg erin voor ons.
gr Pandadriver
Kan zijn dat de cross in de 1 en 2 toch wat anders rijdt dan de gewone straatversies en het motorgeluid stoorde me niet maar dat ik er nou echt enthosiast over was ?
Toen bleek dat de cross niet haalbaar was ben ik gelijk naar de 1.2 wezen kijken en heb ik de twin air overgeslagen.
Eerst voor een C.E uitvoering maar later bleek een Lounge me meer aan te staan vanwege de extra opties erin.
Maar wat ik al meer las hier ...Het is toch voor iedereen persoonlijk wat men leuk vindt of lekker vindt rijden.
203 cm hoog en nog plek genoeg in de Panda valt me nog mee eigenlijk.
Zelf vindt ik de Panda ook wel lekker qua hoogte en we zijn allebei niet zo fors dus plek genoeg erin voor ons.
gr Pandadriver
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Al wat oudere topic maar goed. Ik heb dus zelf bijna twee jaar een Twinair turbo gereden en rijd nu sinds mei 2016 in de vier cilinder. Af en toe met inhalen mis ik het vermogen van de twee cilinder met turbo maar aan de andere kant, met de vier cilinder rijd je rustiger. Je raakt niet opgefokt door het turbootje en de motor van de viercilinder heeft een normale motorkarakteristiek. Voor het gehoor ook veel rustiger. Bijkomend voordeel is dat ik met de viercilinder zuiniger rijd in de praktijk dan met de twee cilinder omdat je bij die laatste snel geneigd bent het motorvermogen aan te spreken.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur, het beste is toch zelf een test rit maken en dan beslissen.
Ik vind de 0,9 Turbo super lekker rijden, bij optrekken hoor je de 2pitter, maar op de snelweg is hij lekker stil en je kan makkelijk mee met het verkeer, ook tunnels of bruggen zijn geen probleem voor de 2pitter.
Succes met ook deze informatie
Ik vind de 0,9 Turbo super lekker rijden, bij optrekken hoor je de 2pitter, maar op de snelweg is hij lekker stil en je kan makkelijk mee met het verkeer, ook tunnels of bruggen zijn geen probleem voor de 2pitter.
Succes met ook deze informatie
- kees5
- Forumgebruiker
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
- 1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
- Been thanked: 2 times
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Ik ook maar weer voor een 2 cilinder gekozen.
Panda TwinAir Turbo 80 Lounge
___________________________________________________________________________________________________________________________________
MVS 319.130.1 Ext. kleur Nero(601) Int. kleur Zwart/Rood - rood stiksel - dashboard grijs(143)
Budget familie B Programming Familie 14A
OPTIES STANDAARDOPTIES
070 Zijruiten achter en achterruit in donkergetint glas
140 Automatisch geregelde airconditioning
273 5-Persoons configuratie, 3 Gordels achterin, 3 Hoofdsteunen
42B DAB Radio
465 Verhoogd Middenconsole (Alleen i.c.m optie 6R7 Winter Pack)
4CY Optie di manovra (mattenset)
508 Parkeersensoren achter
5CJ Exterieurkleur (601) Nero, Pastel lak
6DC City Brake Control
6R7 Winter Pack (Verwarmbare voorruit, verwarmbare voorstoelen)
803 Compact reservewiel (Max. 80 km/h)
965 Neerklapbare achterbank met 3 zitplaatsen
9G7 MOPAR vloermatten
041 Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
097 Mistlampen voorzijde
4CA OPT di manovra
5KA Nederlands Instructieboekje
626 In hoogte verstelbare bestuurdersstoel met verstelbare rugleuning
68U Bagageruimteverlichting
6HQ Ciao Fiat Wegenwachtservice (Standaard 2 jaar)
78M Ecopack, emissie reductie
7JE CO2 aanpassing
869 Adressenboekje
890 Handgreep dak passagierszijde
960 Sleepoog
XFC Aanpassing A/C koelmiddel
Panda TwinAir Turbo 80 Lounge
___________________________________________________________________________________________________________________________________
MVS 319.130.1 Ext. kleur Nero(601) Int. kleur Zwart/Rood - rood stiksel - dashboard grijs(143)
Budget familie B Programming Familie 14A
OPTIES STANDAARDOPTIES
070 Zijruiten achter en achterruit in donkergetint glas
140 Automatisch geregelde airconditioning
273 5-Persoons configuratie, 3 Gordels achterin, 3 Hoofdsteunen
42B DAB Radio
465 Verhoogd Middenconsole (Alleen i.c.m optie 6R7 Winter Pack)
4CY Optie di manovra (mattenset)
508 Parkeersensoren achter
5CJ Exterieurkleur (601) Nero, Pastel lak
6DC City Brake Control
6R7 Winter Pack (Verwarmbare voorruit, verwarmbare voorstoelen)
803 Compact reservewiel (Max. 80 km/h)
965 Neerklapbare achterbank met 3 zitplaatsen
9G7 MOPAR vloermatten
041 Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
097 Mistlampen voorzijde
4CA OPT di manovra
5KA Nederlands Instructieboekje
626 In hoogte verstelbare bestuurdersstoel met verstelbare rugleuning
68U Bagageruimteverlichting
6HQ Ciao Fiat Wegenwachtservice (Standaard 2 jaar)
78M Ecopack, emissie reductie
7JE CO2 aanpassing
869 Adressenboekje
890 Handgreep dak passagierszijde
960 Sleepoog
XFC Aanpassing A/C koelmiddel
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
- 1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Aardig lijstje ..Dat winterpack had ik ook wel gewild op mijn 1.2 Lounge maar kon niet helaas.
Veel plezier toegewenst uiteraard met je nieuwe Twin maar ik blijf toch bij de 4 cylinder
Veel plezier toegewenst uiteraard met je nieuwe Twin maar ik blijf toch bij de 4 cylinder
- kees5
- Forumgebruiker
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
- 1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
- Been thanked: 2 times
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
De Panda die ik nu rijd heeft dezelfde opties.
Ook de kleur is hetzelfde alleen geen DAB radio en de motor is getuned naar ruim 100 PK.
Hij is van eind juni 2014 en heeft 27000 km gereden.
Hij is te koop ! begin maart 2017 bij de volgende dealer.
http://www.alblasauto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook de kleur is hetzelfde alleen geen DAB radio en de motor is getuned naar ruim 100 PK.
Hij is van eind juni 2014 en heeft 27000 km gereden.
Hij is te koop ! begin maart 2017 bij de volgende dealer.
http://www.alblasauto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fred Schuit
- Forumgebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
- 1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
- Been thanked: 1 time
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Ook ik heb onlangs mijn 169 viercilinder met 60 pk ingeruild op een 312 tweecilinder multiair turbo met 85 pk. Wát een funauto is dat zeg! Voelt véél sneller aan dan hij op papier is. Zelfs het geluid wat het torretje voortbrengt klinkt goed in mijn oren. Die grijns die ik krijg wanneer ik er in rij zal voorlopig wel niet verdwijnen denk ik.
Maak in de 2 én 4 cilinder een proefrit als dat kan en kies die waar je je het lekkerst bij/in voelt. Doe je het nooit verkeerd.
Maak in de 2 én 4 cilinder een proefrit als dat kan en kies die waar je je het lekkerst bij/in voelt. Doe je het nooit verkeerd.
Tjongejongejonge!
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Inderdaad, maak met beide motoren een uitgebreide proefrit. Voel je je goed bij het motorgeluid en de motorkarakteristiek van de twee cilinder of toch de vier cilinder.
Of vind je het verbruik belangrijk? Of de tussensprint als je gaat inhalen? Iedereen zijn eigen voorkeur
Of vind je het verbruik belangrijk? Of de tussensprint als je gaat inhalen? Iedereen zijn eigen voorkeur
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen?
Ik heb in de vakantie rondgereden met een 1.2 Edizione Cool.
Prima auto, weinig trekkracht in de 2e versnelling (ik heb nog nooit zo vaak moeten terug schakelen naar z'n 1) en dat had ik toen ik een proefrit deed in een Twinair 65 nooit meegemaakt.
Verder: fijne en comfortabele auto, ruim, zit goed, overzichtelijk, stuurt uitstekend.
Prima auto, weinig trekkracht in de 2e versnelling (ik heb nog nooit zo vaak moeten terug schakelen naar z'n 1) en dat had ik toen ik een proefrit deed in een Twinair 65 nooit meegemaakt.
Verder: fijne en comfortabele auto, ruim, zit goed, overzichtelijk, stuurt uitstekend.