Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di, 27 jun 2017, 09:41





Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Misschien toch verstandiger om de 4 cilinder panda 3 te kopen? 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 02 maart 2014, 18:12
Berichten: 133
Woonplaats: Hilversum
Panda: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.


Inmiddels heb ik al weer een paar maanden mijn 1.1 uit 2009 voor de deur staan.
Nog niet veel in gereden. Maar wel ideaal voor kleine stadsritjes en boodschappen doen.
Binnenkort heeft mijn dochter haar rijbewijs en ze kijkt er al lachend naar.
Mijn auto vind ze te groot, volvo 945, en het is een automaat. Dat lijkt haar dus niets.

Nu sprak ik gisteren iemand die het nw model wil kopen maar de twee cilinder gevoelsmatig te rumoerig vind.
Hij was verbaasd toen ik zei dat ze er ook zijn in 4 cilinder.

In Duitsland zijn die 4 cilinders immers prima te verkrijgen.
Ben je wel een aantal honderd euro BPM kwijt bij invoer van een 2012 model, maar dan heb je de 4 cilinder.
Deze bijvoorbeeld; http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =199404235

Zijn er hier berijders met ervaringen met de 4 cilinder in de Panda 3?
Of is er iemand die de twee en vier cilinder heeft kunnen vergelijken in de panda 3?

Of zijn er misschien mensen die de twee cilinder ook maar een lawaaipapagaai vinden en de 4 cilinder missen?
Brommobiel geluid tegen "volwassen" 4-cilinder.

Ben benieuwd.



Groet
Wytze


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: di, 25 feb 2014, 15:47
Berichten: 42
Woonplaats: Nijmegen
Panda: 169 van 2011 51kW dynamic italia 150


Volgens mij [website FIAT] is ie te koop.
WEL wat bijbetalen natuurlijk voor die 2 cylindertjes....;-)
Dat duitse aanbod is ook mooi trouwens....moet een eitje zijn die import.


1.2 69 Edizione CoolWijzigen Handgeschakeld

van €12.195,00


Ik hoor ook van mensen dat de twinair meer lawaai maakt en ook minder zuinig is.
...maar misschien pittiger, daardoor wat leuker rijden en daardoor....
Een heel verschil, een nieuw onwikkelde motor tegenover de FIRE van ?? >20 jaar oud...
[ik heb 4 cyl, 2 cyl is voor motorfietsen.]

Groetjes Wiemer


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 02 maart 2014, 18:12
Berichten: 133
Woonplaats: Hilversum
Panda: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.


Ja ja, hij is in NL ook te koop met de 4 cilinder motor.
Maar dan zit er ruim 3000€ BPM in de verkoopprijs.

Is dat de 20 jaar oude fire motor die daar dan in zit?
Vandaar de 120 gram uitstoot per KM.
Maar wel veel meer koppel. Dus of de tweecilinder motor sneller is vraag ik me af.

Voordeel van de 1.2 is echter ook dat hij maar 915 kilo weegt.
Kan ie op LPG zonder in de volgende gewichtsklasse te komen.

Maar ben benieuwd of er iemand met de 4 cilinder rijdt en het vergelijk aan kan geven met de twee cilinder.

Vanmiddag reed er een 2 cilinder 500-tje langs toen ik ergens liep.
Is inderdaad wel een brommobiel geluid. Maar dat went wel misschien.



Groet
Wytze


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 15 sep 2012, 11:14
Berichten: 1078
Woonplaats: apeldoorn
Panda: panda 100hp


Dit is een beetje zoals vloeken in de kerk...
Je hebt voorstanders,en tegenstanders.
Over het rijden kan ik kort zijn,prima prestaties( twinair).
Je waant je echt in een groter auto voor je gevoel.
Wegligging en remmen,ook goed.
Zuinig zou ik hem niet bestempelen,zeker niet als je een beetje meerijd op de linkerbaan.
Geluid wen je wel aan denk ik.
De panda 3,heb ik niet met de viercilinder gereden.
Denk dat jezelf de proef op de som moet nemen.
Grt exprezzo.


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: di, 25 feb 2014, 15:47
Berichten: 42
Woonplaats: Nijmegen
Panda: 169 van 2011 51kW dynamic italia 150


De 4 cylinder is toch gewoon de 169, met 69 PK? Euro 5?
Die heb ik in mijn 2011 liggen.

Het rijdt, en als je gas geeft gaat hij steeds harder.
Dat wel.

Wiemer.


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: do, 10 jun 2010, 20:19
Berichten: 166


Laat ik voorop stellen dat ik geen spijt heb van mijn Twinair, maar dit blokje is een beetje anders. Voordelen zijn het amusante motorgeluid, de gretigheid en de zuinigheid op de cruise control. Nadelen zijn lawaai in stadsverkeer (niet op de buitenweg), het milde schudden bij stationair toerental (stoort mij niet) en de sloomheid als je met weinig koppelingslip vanuit stilstand een gaatje in het verkeer in wilt duiken.
De Fire daarentegen is een beschaafde en soepele motor, die waarschijnlijk maar 10% minder zuinig is. Heel soms mis ik de rust en ongecompliceerdheid van deze fijne motor. Nadeel is dat die wat saai en zagerig klinkt en niet graag naar hoge toerentallen wil.
Het is dat de Fire door ons belastingssysteem zo duur is, anders was het voor veel klanten een goede keuze.


Profiel


Dit is het zoveelste discussie topic over 4 of 2 cilinders.

1ste punt:
de 1000 kilo die de gemiddelde 312 weegt, heeft koppel nodig om op gang te komen.
Leg het koppel van de twinair 80 en 1.2 eens naast elkaar.

2de punt:
Wie comfortabel en pittig wil rijden in deze prijsklasse, moet zeker voor de twinair 80 gaan
Kies je voor zuinig, moet je helemaal geen Panda 312 kopen. Maar een Citroen of een Peugot.

3de punt:
Zoek je een echte Panda zoals de Classic of Nuova, dan moet je geen 312 kiezen.
Deze auto heeft als enige nog de naam gemeen, de rest heeft niets meer met de Classic en Nuova te maken

Samenvatting:
Zoals de meeste die mij kennen, weten ze dat ik graag gas geef en ook door heel Europa trek met de Panda en mikado sleurhut.
De 312 Twinair 85 Lounge Sempre heeft met zijn ledig gewicht van 1075 kilo totaal geen moeite met bergen. Het is een genot om achter motoren te jakkeren over de bergpassen.
Het geluid van de 2 pitter klinkt voor ons heel vertrouwd en bewezen betrouwbaar in alle omstandigheden.


Forumgebruiker

Geregistreerd: di, 25 feb 2014, 15:47
Berichten: 42
Woonplaats: Nijmegen
Panda: 169 van 2011 51kW dynamic italia 150


Edit:
Oeps, was bezig appels met peren te vergelijken, dus FF wissen. Blijft over:
....................................................
Panda 2 [!]
Weight 860 kg.
Acceleration from standstill to 100 km/h 13.4 sec
Volume of engine 1242 cm3
Max power in 5500 rpm. [50 kW]=69pk
Torque 102/3000 Nm

...............................................

De 4 cyl Panda 3 zal heus wel zwaarder zijn, geen 860, wellicht zelfs >975 kg.
Dan issie vermoedelijk slomer dan de panda 2, als t motortje gelijk is gebleven en dat lijkt me logisch.

& hoe zet ik de ECO knop uit in mijn Panda 2 169 :mrgreen: :mrgreen:


Wiemer


Laatst bijgewerkt door wiemer op do, 27 nov 2014, 21:17, in totaal 2 keer bewerkt.



Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 02 maart 2014, 18:12
Berichten: 133
Woonplaats: Hilversum
Panda: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.


Sirano schreef:
Dit is het zoveelste discussie topic over 4 of 2 cilinders.

1ste punt:
de 1000 kilo die de gemiddelde 312 weegt, heeft koppel nodig om op gang te komen.
Leg het koppel van de twinair 80 en 1.2 eens naast elkaar.

2de punt:
Wie comfortabel en pittig wil rijden in deze prijsklasse, moet zeker voor de twinair 80 gaan
Kies je voor zuinig, moet je helemaal geen Panda 312 kopen. Maar een Citroen of een Peugot.

3de punt:
Zoek je een echte Panda zoals de Classic of Nuova, dan moet je geen 312 kiezen.
Deze auto heeft als enige nog de naam gemeen, de rest heeft niets meer met de Classic en Nuova te maken

Samenvatting:
Zoals de meeste die mij kennen, weten ze dat ik graag gas geef en ook door heel Europa trek met de Panda en mikado sleurhut.
De 312 Twinair 85 Lounge Sempre heeft met zijn ledig gewicht van 1075 kilo totaal geen moeite met bergen. Het is een genot om achter motoren te jakkeren over de bergpassen.
Het geluid van de 2 pitter klinkt voor ons heel vertrouwd en bewezen betrouwbaar in alle omstandigheden.


Tja de dikke twinair 80 van jouw levert 145NM tegen 102NM in de 1.2 / 69.
Maar de lichtste twinair 60 geeft een gelijk koppel af als de oude 1.1.
En dat was een beetje mijn vergelijk. Dus de 1.2 is met 102 NM duidelijk krachtiger als de lichtste en waarschijnlijk meest verkochte twinair met 88 NM.

Maar mijn vraag richt zich dus met name over ervaringsvergelijk tussen twinair en 4 cilinder.
Maar ik begrijp dat niet echt iemand de 1.2 312 heeft gereden.
En deze vraag om concreet vergelijk en ervaring van de 4-cilnder in de 312 had ik nog niet gezien.

Als ik in Duitsland ben, en ik heb wat tijd over, zal ik er eens mee gaan rijden.
Dat zal ik dan hier melden.

Edit:
Even spitten op gaspedaal.nl
Er staan er ook een aantal in NL?
http://www.gaspedaal.nl/Fiat/Panda/?trf ... rt=pr&uz=2



Groet
Wytze


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 15 sep 2012, 11:14
Berichten: 1078
Woonplaats: apeldoorn
Panda: panda 100hp


Als de dealer bij jouw in de buurt zit,zou ik het zeker niet laten.
Prijstechnisch,ziet het er ook wel goed uit.
Grt exprezzo.
Ps hou ons even op de hoogte,altijd fijn,onafhankelijk testje.


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 02 maart 2014, 18:12
Berichten: 133
Woonplaats: Hilversum
Panda: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.


Tja, normaal woon je in het midden van het land wel bij een geschikt object in de buurt.

Maar de centraal gelegen 1.2 in amsterdam is nog hagelnieuw met 10 kilometer op de teller.
Vrees dat ze die niet zo maar even meegeven voor dit doel.

Natuurlijk wel lastig verkopen.
Vrijwel niemand weet hoe ie rijdt immers.



Groet
Wytze


Laatst bijgewerkt door Wytze op za, 29 nov 2014, 10:54, in totaal 1 keer bewerkt.



Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 15 sep 2012, 11:14
Berichten: 1078
Woonplaats: apeldoorn
Panda: panda 100hp


Wytze schreef:
Tja, normaal woon je in het midden van het land wel bij een geschikt object in de buurt.

Maar de centraal gelegen 1.2 in amsterdam is nog hagelnieuw met 10 kilometer op de teller.
Vrees dat ze die niet zo maar even meegeven voor dit doel.

Natuurlijk wel lastig verkopen.
Vrijwel iemand weet hoe ie rijdt immers.


Er staat bij bouwmans in Someren een hele leuke panda.
Met 12.000 op de klok.
Dat moet toch lukken.
Grt exprezzo.


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 15 sep 2012, 11:14
Berichten: 1078
Woonplaats: apeldoorn
Panda: panda 100hp


Allo,allo......
Is er nog nieuws onder de zon?
Ben je al wat verder qua keuze?
Grt exprezzo.


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 02 maart 2014, 18:12
Berichten: 133
Woonplaats: Hilversum
Panda: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.


exprezzo schreef:
Allo,allo......
Is er nog nieuws onder de zon?
Ben je al wat verder qua keuze?
Grt exprezzo.


Hoi
Zoals ik aangaf was de vraag voor een kennis van mij die op zoek is. Ik heb hem op de hoogte gebracht van de reacties hier maar meer niet.
Kweet niet of ie naar Someren is gereden vanuit het midden van het land.

Wytze schreef:
Nu sprak ik gisteren iemand die het nw model wil kopen maar de twee cilinder gevoelsmatig te rumoerig vind.
Hij was verbaasd toen ik zei dat ze er ook zijn in 4 cilinder.



Groet
Wytze


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 15 sep 2012, 11:14
Berichten: 1078
Woonplaats: apeldoorn
Panda: panda 100hp


Oke,
Nou ben wel benieuwd of ie een vierpitter te pakken krijgt.
Grt exprezzo.


Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum





Wie is er online 

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Forum restyle 2010: aribold & welshwitch, 2014: aribold & forumbeheer.
phpBB.nl Vertaling