Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

iphone in dockingstation van tomtom?

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
volvojoost
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2014 15:09
1e Panda-achtige: twin air 65 lounge 2013

iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door volvojoost »

Ik ben op zoek naar een adapter oid om mijn iphone in het tomtom docking station te kunnen plaatsen. Zodat hij dus van stroom voorzien wordt door de tomtomaansluiting via de telefoonhouder.
( en er dus geen snoertje meer aan te pas komt...) heeft iemand zoiets gezien of zelf bedacht en gemaakt?

Gebruikersavatar
djwpk
Forumgebruiker
Berichten: 486
Lid geworden op: 11 feb 2015 17:23
1e Panda-achtige: Panda 1.2 Dynamic 2004
2e Panda-achtige: Cinquecento Sporting 1.1 1996
Facebook: https://www.facebook.com/dirkjan.vandervelde
Locatie: Kornhorn

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door djwpk »

Welkom VolvoJoost. Leuk dat je je even voorsteld :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Dirk Jan

Gebruikersavatar
PandaStyle
Forumgebruiker
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2012 20:13
1e Panda-achtige: 1200 Dynamic 2004 VERKOCHT
2e Panda-achtige: 1200 Edizione cool 2007 VERKOCHT
Locatie: Valkenburg

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door PandaStyle »

Ik betwijfel of dat bestaat. Ik heb in mijn Panda veel plezier van de producten van Brodit:

Dit heb jij nodig als montagebeugel:
http://www.broditcenter.nl/brodit/brodi ... mount.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit voor de iphone's:
http://tinyurl.com/Broditiphone6" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben voor het gemak even uitgegaan van een iphone 6 met hoesje.
Fiat Panda 2004 1.2 Dynamic (verkocht)
Fiat Panda 2007 1.2 Edizione Cool (verkocht)

volvojoost
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2014 15:09
1e Panda-achtige: twin air 65 lounge 2013

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door volvojoost »

dankjewel pandastyle.
Inmiddels bij wehkamp een aktieve houder gevonden voor in de sigarettenaansteker. Deze ga ik combineren met de voet van de tomtom zodat hij in het dock kan op het dashboard.
Blijf het vreemd vinden dat het niet bestaat. Lijkt mij een prima accessoire voor alle iphone en andere smartphone eigenaren met een moderne fiat. FIAT doe er wat aan !

Groet, Joost.

volvojoost
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2014 15:09
1e Panda-achtige: twin air 65 lounge 2013

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door volvojoost »

Oh ja, nog even dit. Ik ben Joost en mijn hobby's zijn o.a. dat ik mij enthousiast met een vraag meld op een forum en dat ik er dan met enig sarcasme op gewezen wordt dat ik me niet heb voorgesteld. Héérlijk vind ik dat. soort sm zeg maar. en dan het liefst met 1 of meer spel-/ schrijf- of stijlfouten. mmmm.

Groet, Joost.

Gebruikersavatar
Markfa
Forumgebruiker
Berichten: 616
Lid geworden op: 23 okt 2008 19:57
Locatie: Delft

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door Markfa »

Welkom Joost!

Als reactie op je vraag: een tomtom verandert om de paar jaar van formaat en de houder verandert mee. Apple brengt ook om de zoveel tijd een nieuwe telefoon uit met nieuwe aansluitingen en dan hebben we het nog niet gehad over de enorme hoeveelheid andere telefoons op de markt. Ik heb even geen echte cijfers bekend, maar stel je voor dat er dit jaar in Nederland 15.000 mensen een nieuwe Fiat kopen waarvan de helft uitgerust is met een tomtom houder. Verder gokken we even dat 1 op de 100 mensen een Iphone 6 heeft. Fiat zou dan een adapter ontwikkelen die in Nederland 75 potentiële klanten heeft.

Hoe ideaal het voor jou en mij ook zou zijn om onze telefoon met een adapter in het docking station te kunnen zetten, het is simpelweg niet rendabel voor een fabrikant.
Fiat Panda 1.1 young 2002, Fiat 126 town 2000, Panda Cabrioni project

volvojoost
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2014 15:09
1e Panda-achtige: twin air 65 lounge 2013

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door volvojoost »

Tja, maar als elke fabrikant van telefoonhouders er zo tegenaan zou kijken, dan maakt niemand meer fijne passende telefoonhouders.
Enige flex in het geheel laat een heel ander plaatje zien.
Als men het voetje wat in het docking station past nu eens uitbrengt met een bevestigingsmogelijkheid waarop een aktieve telefoonhouder kan worden geplaatst voor je telefoon naar keuze. Dan heb je toch heel veel mogelijkheden? Nu vind je dat soort apparaten toch ook voor allerlei telefoons maar dan met een sigaretten"plug" ? Ja ik weet dat meer auto's zo'n sigarettenplug hebben tov een tomtom dock maar Fiat hoeft zich toch niet tot Nederland te beperken? Hoeveel auto's verkopen ze wereldwijd met zo'n dock? ik blijf het een mooie oplossing vinden die ook best wat zou mogen kosten !
Nouja, hoe dan ook, ik knutsel lekker verder. Thanx voor de reacties ! Groet, Joost.

Sirano

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door Sirano »

Allereerst is Fiat blue&me op basis van Microsoft.
Dat er dan iets op de markt gaat komen voor Fiat in combinatie met Apple ligt dan ook niet echt voor de hand.
Ik verwacht ook niet dat een bracket voor de TomTom dashboard aansluiting van Fiat de doelgroep is van Apple.

Deze telefoon worden meestal alleen zakelijk gebruikt (waarom mag Joost weten, maar dat is een andere discussie).
Dus zullen brackets voornamelijk in de duurdere auto's beschikbaar komen (ook zakelijk).

Een voorstel rondje heb ik idd gemist.

volvojoost
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2014 15:09
1e Panda-achtige: twin air 65 lounge 2013

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door volvojoost »

Hallo Sirano,

Thanks voor je reactie. eerlijk gezegd had ik wat meer bijval verwacht maar blijkbaar hoor ik tot de kleine minderheid die een docking phonehouder een uitkomst zou vinden.
Helaas, niks persoonlijk maar toen het woord "voorstelrondje" viel ging mijn licht uit. Sorry, wellicht teveel softe cursusjes meegemaakt met evenzovele "voorstelrondjes" dat ik -alleen al bij het woord- afhaak.
weten jullie toch weer wat meer over mij, tóch ? elk nadeel hep se foordeel

Groet, Joost.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door bero »

Het is bij ons ook helemaal niet verplicht om je voor te stellen hoor.
Wij laten ook gebruikers toe die alleen een advertentie voor hun auto of onderdeel willen plaatsen.

Maar zoals je merkt, zijn er wel mensen die het leuk vinden om iets meer te weten te komen over
hun mede-panda rijders. (zo vraag ik me af wat de link tussen je gebruikersnaam is en je keuze voor de panda ;) )

Maar frustratie over je docking station.. Kan mij daar iets bij voorstellen, helaas blijft het Fiat (Fiasco In Auto Technologie) :mrgreen: .
Mocht je er een goede oplossing voor gevonden hebben of gemaakt hebben, zijn we natuurlijk wel benieuwd :)
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

volvojoost
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2014 15:09
1e Panda-achtige: twin air 65 lounge 2013

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door volvojoost »

Hallo lezers,
De 1phone 6 houder met docking houder is inmiddels klaar.
Ik heb er wat foto's van gemaakt voor de geïnteresseerden maar bij het uploaden kreeg ik de melding dat de foto's niet groter mochten zijn dan 3 MiB. Als computer-leek bedacht ik me dat dat ws MB moest zijn en heb nieuwe foto's gemaakt van 3MB. Toen ik die wilde uploaden kreeg ik de melding dat ze maximaal 1600 pixels hoog mogen zijn en 1536 breed.
Tja, nu ben ik er wel klaar mee, straks komt er weer een volgende restrictie om de hoek.
Jammerdebammer dus.
Weten jullie wéér iets meer over mij. :-)

Groet, Joost.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door bero »

Ja, je had eventueel ook kunnen zoeken hier op het forum over foto's uploaden.. Of en vraag kunnen stellen aan een moderator.
Die had je dan zo geholpen met een alternatief voor grotere foto's..
Zo zijn wij ook wel weer.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Lian 1966
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2023 12:29
1e Panda-achtige: Fiat Panda Twinair Lounge 2014
Locatie: Breda
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Re: iphone in dockingstation van tomtom?

Bericht door Lian 1966 »

volvojoost schreef: 31 aug 2015 16:16 Hallo lezers,
De 1phone 6 houder met docking houder is inmiddels klaar.
Ik heb er wat foto's van gemaakt voor de geïnteresseerden maar bij het uploaden kreeg ik de melding dat de foto's niet groter mochten zijn dan 3 MiB. Als computer-leek bedacht ik me dat dat ws MB moest zijn en heb nieuwe foto's gemaakt van 3MB. Toen ik die wilde uploaden kreeg ik de melding dat ze maximaal 1600 pixels hoog mogen zijn en 1536 breed.
Tja, nu ben ik er wel klaar mee, straks komt er weer een volgende restrictie om de hoek.
Jammerdebammer dus.
Weten jullie wéér iets meer over mij. :-)

Groet, Joost.
Ik wil de foto’s graag zien dus ik hoop dat je het nog eens wilt proberen.
vriendelijke panda groetjes,
Lian

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”