Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Stoel verder naar achter plaatsen

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
Frans1950
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2015 12:13
1e Panda-achtige: twinair turbo 85 lounge 2013 6756 km

Stoel verder naar achter plaatsen

Bericht door Frans1950 »

Met mijn lengte van 209 cm zou het fijn zijn als de stoel van onze Panda wat verder naar achteren zou kunnen gaan. Zit er een stop aan het einde van de slee? Zo ja waar dan kan ik die eruit halen, of bestaan er verlengde sledes voor de Panda? Anders moet ik zelf weer wat gaan bedenken en knutselen, lassen om de slee verder naar achteren te plaatsen, moet ik sowieso meestal doen.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Stoel verder naar achter plaatsen

Bericht door Robert100HP »

Ik denk dat je zelf iets moet fabriceren, de stoelgeleider zit met 4 M8 inbusbouten vast in de wagenvloer. Neem van de stoelgeleider de maat over op 25 mm brede en zeker 7 mm dikke stalen strippen. Bepaal vervolgens de afstand die de stoelgeleider naar achter moet, boor en tap de gaten voor M8 draad en bevestig de slede op de strippen. Neem de strippen zeker niet dunner. Met jouw lichaamsbouw/gewicht moet de stoel bij een eventueel ongeval (samen met jou) wel op zijn plaats blijven. Denk veilig.... :yes: :yes:

Grtz Rob

Frans1950
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2015 12:13
1e Panda-achtige: twinair turbo 85 lounge 2013 6756 km

Re: Stoel verder naar achter plaatsen

Bericht door Frans1950 »

Bedankt Rob, dan ga ik binnenkort maar eens aan de gang.

Gebruikersavatar
jjohn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Stoel verder naar achter plaatsen

Bericht door jjohn »

Ik heb voor mijn lengte bij mijn vorige auto de stoel laten aanpassen bij Welzorg "Auto op Maat" in Den Bosch.
Zij hebben ervaring en doen dit veilig. Kijk eens of er zo'n zaak bij jou in de buurt is want de prijs viel mij reuze mee. (Zo'n 150,-)
Groet,
John

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”