Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door Pandadriver »

Vandaag iets gedaan wat ik eigenlijk nooit doe nl een proefrit met een auto gemaakt . :mrgreen:

Momenteel heb ik een Panda 1.2 Cool Edition uit 2010 met 46000 km op de teller en wat opties erbij blijkbaar.
Panda rijdt prima en geen problemen ermee echter ...De hierboven genoemde Cross 0.9 Twin Air heeft ondanks dat ik niet echt een auto liefhebber ben wel altijd mijn belangstelling gehad.
Waarom ?... Het uiterlijk misschien want ik vindt het een stoer Pandaatje qua looks.
En dus vanmiddag naar Doetinchem gereden en daar een 2014 Cross meegekregen in de gele uitvoering.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/panda/14052587" onclick="window.open(this.href);return false;

Twin Air...dat kende ik nog niet qua rijden en vooraf had ik zoiets van...niks voor mij .
Na een klein uurtje sturen en rijden de Cross weer teruggebracht en nog wat nagepraat met de verkoper.

Mijn ervaringen :

Dat Twin blok is toch wel wat luidruchtig in de eerste en tweede versnelling en wil je wat gang maken moet je ondanks de 90 pk wat ie heeft vlgs mij toch aardig duwen op het gaspedaal.
Eenmaal rijden in de drie en hoger gaat het allemaal wel makkelijk en stiller.
Dat 4x4 zal ik wslijk amper gebruiken maar de wat hoge instap beviel zowel mijn vrouw als mijzelf ook wel.
We hadden ook het idee dat er wat meer binnenruimte was dan in onze Panda.
Benzine verbruik t.o.v onze huidige Panda ?..0.9 Twin tegen 1.2 viercylinder ?
Goedkoop is zo,n Cross ook niet dus voor een auto die je eigenlijk koopt puur voor de looks dit bedrag uitgeven is ook nog even het overwegen waard uiteraard.

Terug rijdend naar huis in mijn 1.2 beviel me dat ook wel weer en vondt ik eerlijk gezegt dat 4 cylindertje toch wat fijner / stiller om mee te rijden maar het Twin geluid an sich stoorde me niet maar je moet wel wat hoger in de toeren rijden ermee dan met de 4 cylinder en of ik dat nu ook echt wil ?
En dus...gaan we er nog eens rustig over nadenken of we dit willen of bijv. een nieuwe 1.2 Cool E. kopen of deze gewoon door blijven rijden wat zeker geen straf is..

Omdat ik weinig te melden heb op Panda gebied hier dacht ik...Dan doe ik dat nu maar een keer wel na deze proefrit ..

gr Pandadriver

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door exprezzo »

Ha leuk.
Ik heb ze in Duitsland zien staan voor 13.000€,hagelnieuw.
Hier komt die bpm er nog even langs.
Prachtige wagen overigens!!
Persoonlijk zou ik voor de 1.3 diesel gaan.
En die laten kietelen(ecu/module).
En de eerste twee versnellingen heb je in het terrein nodig,dus daarom zijn ze zo laag.
Kreeg je nog een redelijke inruil?dan is het nog een overweging waard.
Ik heb er hier nog geen 1 zien rijden.
Grt exprezzo.

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door Pandadriver »

exprezzo schreef:Ha leuk.
Ik heb ze in Duitsland zien staan voor 13.000€,hagelnieuw.
Hier komt die bpm er nog even langs.
Prachtige wagen overigens!!
Persoonlijk zou ik voor de 1.3 diesel gaan.
En die laten kietelen(ecu/module).
En de eerste twee versnellingen heb je in het terrein nodig,dus daarom zijn ze zo laag.
Kreeg je nog een redelijke inruil?dan is het nog een overweging waard.
Ik heb er hier nog geen 1 zien rijden.
Grt exprezzo.
Hi, inruil is niet van toepassing ik verkoop mijn Panda wslijk zelf en kreeg op deze wat korting.
1.3 diesel...worden die hier geleverd ?
Duitsland voor 13000 nieuw is interessant maar komt er ook nog aardig wat bpm overheen denk ik..
Op mobile.de gezien ?
Ik ga wslijk prive/zakelijk ermee rijden mocht ik kopen en dan is de bijtelling met 25 % misschien wat ongunstig ik moet dat nog met de boekhouder overleggen komende week.

1 en 2 kort vanwege terreingebruik...ja...das een goeie van je had ik even niet aan gedacht :cry:

Zou deze twin Air qua verbruik aardig scoren tov mijn huidige 4 cylinder die zo,n 1:18 trijdt gemiddeld denk ik.

Deze cross heb ik ook nog nooit ,,live " hier gezien op de weg maar is natuurlijk ook best aan de prijs en bij latere verkoop kan het ook wel eens lastig worden al vindt ik dat nooit zo boeiend dat zie ik tzt wel weer...

gr Pandadriver

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door Pandadriver »

4 mnd wachten :

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=22" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Wytze
Forumgebruiker
Berichten: 192
Lid geworden op: 02 mar 2014 18:12
1e Panda-achtige: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.
Locatie: Hilversum
Has thanked: 1 time

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door Wytze »

De 4X4 is er slechts met twinair of diesel.
Heb er ook al eens naar gekeken omdat de twinair mij niet kan behagen.
Als ik een 312 koop zal het een 1.2 voorwielaandrijver worden, uit Duitsland. Die zijn daar in overvloed te koop.

Zou ook goed uitkijken voor een gele. De restwaarde daarvan is echt lager. En ook nog eens moeilijk te verkopen.

Deze is direct op te halen. En betere kleur.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fi ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;
Bruto bpm is rond de 3000€. Kweet niet wat de Netto bpm is voor een 2014 model met 12 km.

Invoeren kan je laten doen voor ongeveer 400€. Maar stelt eigenlijk niets voor. Kost je halve dag bij RDW max. Heb er net een ingevoerd toevallig uit Duitsland.

Diesel heeft hogere BPM. Voor een nieuwe meer als 8000€. Geen optie dus lijkt mij.
Groet
Wytze

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door exprezzo »

Is geen cross uitvoering,om over de kleur nog even te zwijgen...brrr..
Grt exprezzo.

panda100hp

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door panda100hp »

Nou!! ik vind hem wel apart zo.. leuk om hem erbij te hebben. Maar die donkere is toch mooier. vind ik

Gebruikersavatar
Wytze
Forumgebruiker
Berichten: 192
Lid geworden op: 02 mar 2014 18:12
1e Panda-achtige: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.
Locatie: Hilversum
Has thanked: 1 time

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door Wytze »

Zeker is die cross een mooie uitvoering.

Vanaf 13300 € hagelnw in Duitsland.
http://suchen.mobile.de/auto/search.htm ... dCarSeals=" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet
Wytze

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door Dennis023 »

Ik zie dat die Duitse Cross versies er (ook) met een vijf versnellingsbak zijn. Op sommige foto's van de Duitse advertenties is dat te zien. In NL heb je een Cross met 6 bak.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door Pandadriver »

Wytze schreef:De 4X4 is er slechts met twinair of diesel.
Heb er ook al eens naar gekeken omdat de twinair mij niet kan behagen.
Als ik een 312 koop zal het een 1.2 voorwielaandrijver worden, uit Duitsland. Die zijn daar in overvloed te koop.

Zou ook goed uitkijken voor een gele. De restwaarde daarvan is echt lager. En ook nog eens moeilijk te verkopen.

Deze is direct op te halen. En betere kleur.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fi ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;
Bruto bpm is rond de 3000€. Kweet niet wat de Netto bpm is voor een 2014 model met 12 km.

Invoeren kan je laten doen voor ongeveer 400€. Maar stelt eigenlijk niets voor. Kost je halve dag bij RDW max. Heb er net een ingevoerd toevallig uit Duitsland.

Diesel heeft hogere BPM. Voor een nieuwe meer als 8000€. Geen optie dus lijkt mij.
Diesel wordt te duur voor me .Als je de cross importeert komt er nog aardig wat bij en dan koop ik liever deze gele of een nieuwe met wat korting bijvoorbeeld.
Gele en minder waard kan wel kloppen ja maar dat vindt ik geen echt probleem.
Ik koop een auto of motor die ik leuk vindt en kijk nooit naar restwaarde later.
Een gewone Panda kost aardig minder dus verkoopt hier ook makkelijker dan een Cross.
En de meeste Nederlanders gaan op safe dus een 4x4 Cross kopen voor rond de 17000 euro of hoger ??
Over 5 jaar misschien als ze rond de 7500 oid kosten want de waarde houden doen ze vast niet lijkt me :mrgreen:
Boekhouder moet me eerst maar eens wat dingen voorrekenen dan ga ik daarna wel weer denken of ik echt wel een Twin Air wil.

De Cross in deze uitvoering wil ik sowieso wel mede door dat eigenwijze uiterlijk maar wrom ligt er nu geen 1.2 blokje in |:|

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door Pandadriver »

Wytze schreef:Zeker is die cross een mooie uitvoering.

Vanaf 13300 € hagelnw in Duitsland.
http://suchen.mobile.de/auto/search.htm ... dCarSeals=" onclick="window.open(this.href);return false;
Die link had ik ook neergezet vlgs mij ...ik vindt die kleur ook wel aardig eigenlijk maar met bpm/btw en ophalen kost ie ook zo,n 18/19000 denk ik ?
En 4 maanden wachten erop dus wslijk een Import uit ?..of zouden ze alleen nog op bestelling gemaakt worden ?

gr Pandadriver

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door exprezzo »

Stond me iets van bij dat bij de oude panda 4x4(141).
Je gewoon in de tweede versnelling kon wegrijden,maar dat moet je even navragen hier.
Zou ook met de cross mischien ook wel lukken,als die overbrenging echt zo kort is.
Je hebt in ieder geval geen 13 in dozijn auto!!
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
WelshWitch
Moderator
Berichten: 2528
Lid geworden op: 16 feb 2004 19:36
1e Panda-achtige: Panda 4x4 Sisley 1987
2e Panda-achtige: Panda 1.2 2004
Locatie: Deventer
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door WelshWitch »

exprezzo schreef:Stond me iets van bij dat bij de oude panda 4x4(141).
Je gewoon in de tweede versnelling kon wegrijden,maar dat moet je even navragen hier.
Zou ook met de cross mischien ook wel lukken,als die overbrenging echt zo kort is.
Je hebt in ieder geval geen 13 in dozijn auto!!
Grt exprezzo.
Zowel de Classic 4x4 als de Nuova 4x4 kan je als ze op bedrijfstemperatuur zijn gerust in zn 2 wegrijden.
Bij de Nuova is het zelfs aanbevolen.
Dimphy

Ik rem voor dieren, maar ik rijd als een beest.

Sis Panda 1000 4x4, 1987, Groen
Woofmobiel Panda 1.2 2004, Babyblauw
Bigfoot Skoda Yeti 1.4 TSI, 2011, Zwart
De Brandweerauto Opel Vivaro, 2016, Rood

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door aribold »

Bij de classic stond het ook als advies in het instructieboekje.
Ging ook prima op vlakke weg, zelfs met grotere wielen.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Proefrit Fiat Panda 4X4 Cross 0.9 Twin AIR

Bericht door exprezzo »

(y)
Grt exprezzo.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”