Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Vorige week met de Panda paar dagen naar Duitsland geweest in de omgeving Idar Oberstein. Snelweg gereden tot net na Koblenz daarna wat dagen binnenwegen gereden en terug ook weer vanaf Koblenz de snelweg naar huis.
2 personen en wat bagage en de Panda doet het overal prima qua rijden op welk wegdek dan ook.Ongeveer 1500 km probleemloos gereden.
Verbruik blijft gewoon rond de 1:15 dus aardig stabiel .
Verder weinig te melden dus lekker saai eigenlijk :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Dennis023 »

Leuke update. De Panda kan prima zoveel kilometer aan in korte tijd. Komt goed met het verkeer mee, ook in het buitenland op de snelweg. Was het verbruik van 1 op 15 gedurende de vakantie rit?
Wij waren in Bretagne in september. 2800 km in twee weken bij een verbruik van 1 op 16. Veel binnenwegen maar ook veel snelwegen met 130 km/uur.
Ook met een 1.2
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Dennis023 schreef:Leuke update. De Panda kan prima zoveel kilometer aan in korte tijd. Komt goed met het verkeer mee, ook in het buitenland op de snelweg. Was het verbruik van 1 op 15 gedurende de vakantie rit?
Wij waren in Bretagne in september. 2800 km in twee weken bij een verbruik van 1 op 16. Veel binnenwegen maar ook veel snelwegen met 130 km/uur.
Ook met een 1.2
Hi.. Ik ga proberen hier af en toe wat te blijven melden over de Panda qua rijden , kosten ect.
Verbruik is eigenlijk altijd wel rond de 1:15 gemiddeld.
Laatste uitstapje rij ik bijv. op de A61 naar Koblenz rond de 150 km op de teller en op de Navigatie vlgs mij 142 km :mrgreen:
Op de binnenwegen meestal wel 80/100 waar het kan en regelmatig ook vrij smalle weggetjes waar je dan weer 50 km rijdt oid.
Ik ben geen groene rijder dus rij niet heel rustig en geef gas zonder na te denken over het verbruik .
Zou ik wat zuiniger met het gaspedaal omspringen wordt het verbruik ongetwijfeld iets zuiniger maar daar heb ik geen zin in om zo te moeten rijden.
De Panda kan makkelijk dit soort kms aan dat deedt ik vroeger ook al met mijn eerste Panda 34 of 45 dat weet ik niet meer..Was een grijze met die gestreepte bekleding en die hangmapbank achterin . Die bracht mij en ons gezinnetje indertijd ook overal probleemloos naartoe.

Note : Wat ik wel wat irritant vindt nu ik even terug denk is dat ik na tig kilometers rijden merk dat mijn rechterbeen iedere keer tegen dat scherm/bak of hoe heet het ? komt rechts van de versnellingspook.Denk dat ik daar een stukje zacht vilt oid tegen aan ga plakken oid zodat ik er wat zachter tegenaan druk.
En...mijn schoen maat 42 schiet nog wel eens van het gaspedaal af onder het het rijden merk ik maar dat zal wel aan mij liggen.. :yes:

De stoelen zijn voor ons verder wel okee maar we zijn niet echt zwaargewichten met mijn 72 kilo en mijn vrouw wat minder .
So Far So Good met de Panda dus houden zo wat mij betreft...

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Dennis023 »

Ik hoop niet dat je been tijdens het rijden rechts van de versnellingspook terecht komt......maar ff serieus. Ik vind de zithouding in de Panda prima. Twee dingen die mij storen zijn de iets te korte stoelzitting en de dode hoek bij de A-stijl.
Eigenlijk drie dingen, de brandstoftank is te klein bij lange buitenlandse reizen.
Als ik 130 km/uur rijd op de TomTom dan geeft de teller 141 aan.
Vorige week van Haarlem naar Utrecht, constant 100 en dan rijd hij bijna 1 op 20.
Al met al, de Panda is een prima auto. In februari mag hij op en neer naar Winterberg.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Mijn rechterbeen hou ik wel wat onder controle :yes:
Stoelen zijn mij prima verder en de tankinhoud ook.
Mijn vrouw zei onlangs nog toen ik zo,n 450 km had gereden op 1 tank..Met de motor moesten we al 2 keer tanken .
Dode hoek : Heb ik soms ook wel en ook als mijn vrouw naast me zit is het zicht naar rechts soms wat lastig.
Maar nu ik even terugdenk ;

Irritant en soms ook gevaarlijk is dit :

De weerspiegeling van het dashboard in de voorruit bij tegenzon oid.
Regelmatig al gehad dat ik in de voorruit het complete dashboard zag en het zicht op de weg een stuk minder.
Soms best gevaarlijk vondt ik en daar ergerde ik me dan onderweg wel ietswat aan eigenlijk.

Constant 100 heb ik nog nooit gereden maar ik denk dat de mijne de 1 op 20 dan niet haalt.

gr Arie

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Dennis023 »

Inderdaad, weerspiegeling van het dashbord in het voorruit, dat klopt. Die was ik al weer vergeten (blijkbaar tijd geen zon gehad).
Maar de dode hoek van de A stijl vind ik het ergst, heeft al paar keer BIJNA een fietsertje gekost...hier in deze drukke stad komen de fietsers overal vandaan.
Toch is de Panda een fijne auto.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”