Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Blij
Moderators: Erik 319, michiel van g.
- piekkok
- Forumgebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 01 jan 2015 10:51
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twin Air Turbo Lounge 2012 wit
- 2e Panda-achtige: Alfa Romeo MiTo 0.9 Twin Air Turbo 2012
- Locatie: Leiden
Blij
Ik ben jarenlang trouw smartrijder geweest, en evenveel jaren lang trouw smartforumbezoeker.
Wat mij daar opviel, is dat de gemiddelde smartrijder het forum gebruikt om vooral te mopperen op, en te klagen over zijn of haar smart.
Ik kijk dagelijks op het fiatpandaclub-forum, en het valt mij op dat Pandarijders veel minder mopperen en klagen dan smartrijders.
Dat kan aan de kwaliteit van de auto liggen, maar ook aan de mentaliteit van de forumgebruiker.
De titel van mijn topic heet 'Blij'. Waarom?
Wel, vanavond reed ik, na een etentje met collega's in Rotterdam, terug naar mijn pittoreske Leiden.
Vanuit het restaurant zag ik mijn trots al staan, glimmend en zelfverzekerd, en ik kreeg direct zin in de rit naar huis.
Alleen in mijn Panda, Sky Radio draaide exact de juiste plaatjes, en ik genoot met volle teugen van de rit, de Panda is écht een heel fijn rijdende auto, ik was ( en bén) een gelukkig man, ik ben blij!
En daarom deze topic, omdat ik vind dat blije berichten ook belangrijk zijn.
Dus ik ben blij, heel blij met mijn Panda, en blij met jullie en het forum, en dat wil ik met jullie delen!
Wat mij daar opviel, is dat de gemiddelde smartrijder het forum gebruikt om vooral te mopperen op, en te klagen over zijn of haar smart.
Ik kijk dagelijks op het fiatpandaclub-forum, en het valt mij op dat Pandarijders veel minder mopperen en klagen dan smartrijders.
Dat kan aan de kwaliteit van de auto liggen, maar ook aan de mentaliteit van de forumgebruiker.
De titel van mijn topic heet 'Blij'. Waarom?
Wel, vanavond reed ik, na een etentje met collega's in Rotterdam, terug naar mijn pittoreske Leiden.
Vanuit het restaurant zag ik mijn trots al staan, glimmend en zelfverzekerd, en ik kreeg direct zin in de rit naar huis.
Alleen in mijn Panda, Sky Radio draaide exact de juiste plaatjes, en ik genoot met volle teugen van de rit, de Panda is écht een heel fijn rijdende auto, ik was ( en bén) een gelukkig man, ik ben blij!
En daarom deze topic, omdat ik vind dat blije berichten ook belangrijk zijn.
Dus ik ben blij, heel blij met mijn Panda, en blij met jullie en het forum, en dat wil ik met jullie delen!
Una vita, vivere!
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Blij
Ik zou ook mopperen als ik in een Smart moest rijden
Maar Panda rijden is inderdaad erg leuk
Maar Panda rijden is inderdaad erg leuk
- Wytze
- Forumgebruiker
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02 mar 2014 18:12
- 1e Panda-achtige: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.
- Locatie: Hilversum
- Has thanked: 1 time
Re: Blij
Smart is echt een hele leuke wagen
Hiervoor heb ik een Smart MHD Cabrio van 2009 gehad en een 2008 Smart Cabrio diesel gehad.
De eerste is weggegaan omdat de diesel kwam en die belastingvrij gereden kon worden en gewoon veel stiller was door lage toeren en veel koppel. Van de diesel is de motor na een half jaar op een hoop gelopen. Die heb ik toen maar verkocht. Heb me wel verdiept in de reparatie maar zag het niet zitten. Omdat het belastingvrije er ook af ging en ik voor de smart diesel 50€ per maand wegenbelasting moest betalen heb ik hem verkocht met defect. Maar ik kijk nog steeds naar de Smartjes. Het is eigenlijk een heel kek wagentje. Veel leuker als een panda. Maar de panda is veel functioneler en op termijn goedkoper te rijden. Bij Smart is de motor en bak weggefrommeld onder de wagen. Dat is niet fijn sleutelen. En onderdelen zijn goedkoper van de panda. Daarbij is kennis van de panda veel beter toegankelijk en breed verspreid. Vrijwel elke garagist kan aan de Panda werken. De Smart moet echt bij een specialist worden onderhouden.
Maar ik sluit niet uit dat ik weer een Smart Cabrio aanschaf.
En het Forum van Smart? Daar zijn minder zelfsleutelaars. Dus veel discussies over reparatie kosten. Dat is natuurlijk niet leuk. Verder wel leuk hoor.
Hiervoor heb ik een Smart MHD Cabrio van 2009 gehad en een 2008 Smart Cabrio diesel gehad.
De eerste is weggegaan omdat de diesel kwam en die belastingvrij gereden kon worden en gewoon veel stiller was door lage toeren en veel koppel. Van de diesel is de motor na een half jaar op een hoop gelopen. Die heb ik toen maar verkocht. Heb me wel verdiept in de reparatie maar zag het niet zitten. Omdat het belastingvrije er ook af ging en ik voor de smart diesel 50€ per maand wegenbelasting moest betalen heb ik hem verkocht met defect. Maar ik kijk nog steeds naar de Smartjes. Het is eigenlijk een heel kek wagentje. Veel leuker als een panda. Maar de panda is veel functioneler en op termijn goedkoper te rijden. Bij Smart is de motor en bak weggefrommeld onder de wagen. Dat is niet fijn sleutelen. En onderdelen zijn goedkoper van de panda. Daarbij is kennis van de panda veel beter toegankelijk en breed verspreid. Vrijwel elke garagist kan aan de Panda werken. De Smart moet echt bij een specialist worden onderhouden.
Maar ik sluit niet uit dat ik weer een Smart Cabrio aanschaf.
En het Forum van Smart? Daar zijn minder zelfsleutelaars. Dus veel discussies over reparatie kosten. Dat is natuurlijk niet leuk. Verder wel leuk hoor.
Groet
Wytze
Wytze
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Blij
Goed om te lezen dat de Panda je erg goed bevalt! Ik heb die van mij al 6 jaar en het is elke keer weer genieten om er mee te rijden
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- piekkok
- Forumgebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 01 jan 2015 10:51
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twin Air Turbo Lounge 2012 wit
- 2e Panda-achtige: Alfa Romeo MiTo 0.9 Twin Air Turbo 2012
- Locatie: Leiden
Re: Blij
Eh..., dat gaat me dan weer net iets te ver, om deze op mijn Panda te plakken, haha!
@ Wytze: ik heb een blauwe smart 450 gehad met zwarte tridion, daarna een zwart/zwarte roadster en daarna een wit/zilveren 451 cabrio.
Allemaal probleemloze auto's ( een van de weinige als je het forum bekijkt ).
Vooral de roadster was een prachtkar!
Maar nu is het Fiat- en Alfa-tijd!
@ Wytze: ik heb een blauwe smart 450 gehad met zwarte tridion, daarna een zwart/zwarte roadster en daarna een wit/zilveren 451 cabrio.
Allemaal probleemloze auto's ( een van de weinige als je het forum bekijkt ).
Vooral de roadster was een prachtkar!
Maar nu is het Fiat- en Alfa-tijd!
Una vita, vivere!
- Alexander
- Forumgebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18 okt 2015 21:19
- 1e Panda-achtige: Panda 4x4 Climbing Twinair Turbo105 PK
- Locatie: Oegstgeest
Re: Blij
Sinds gisteren ook onze panda opgehaald bij de dealer,en ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds jaren weer blij ben met deze auto
Het gevoel begon meteen toen we weg reden ,wel een met een lege spaar rekening
Maar inderdaad heel blij !
Het gevoel begon meteen toen we weg reden ,wel een met een lege spaar rekening
Maar inderdaad heel blij !
Gr,Alex
- piekkok
- Forumgebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 01 jan 2015 10:51
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twin Air Turbo Lounge 2012 wit
- 2e Panda-achtige: Alfa Romeo MiTo 0.9 Twin Air Turbo 2012
- Locatie: Leiden
Re: Blij
Alexander,
Veel rijplezier met jullie mooie 312, da' s vast meer waard dan de rente op je spaarrekening!
Veel rijplezier met jullie mooie 312, da' s vast meer waard dan de rente op je spaarrekening!
Una vita, vivere!
- m1karabijn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 09 sep 2015 17:12
- 1e Panda-achtige: Panda Twin Air Lounge Sempre 2012 105 Pk
Re: Blij
ook ik ben blij met de Panda
het is een lekkere felle trutteschudder
ik heb in het verleden een citroen C1 gehad die had 68 Pk en reed ook goed alleen door het ontbreken van een turbo was het accelereren in de vierde en vijfde versnelling heel erg traag wat best wel voor irritatie zorgde
mijn laatste auto was de Volvo C30 T5 met 270Pk door omstandigheden was deze auto voor mij te duur geworden dus toen ik ging kijken naar een voor mij betaalbare auto wilde ik perse een auto met turbo
mijn buurman heeft al jaren een Panda 312 dus heb ik gevraagd of ik is mocht rijden met de Panda en vanaf het eerste moment had ik een goed gevoel bij deze auto
de Volvo er uit de Panda er in en nog geen moment spijt van gehad het stuurt goed rijd goed je zit goed en je heb een goed stukkie muziek in de Panda dat was in de C1 ook een drama
wat me verder ook opvalt is het motor geluid als je hem flink de sporen geeft dan maakt hij een geluid als een brommer maar als je op de snelweg bijvoorbeeld 120 in zijn 5 rijd dan is hij bijna geluidloos vind ik echt geweldig bij deze auto want de C1 had dan een bepaalde brom waar je op den duur helemaal gek van werd
kortom ik ben een Fan
het is een lekkere felle trutteschudder
ik heb in het verleden een citroen C1 gehad die had 68 Pk en reed ook goed alleen door het ontbreken van een turbo was het accelereren in de vierde en vijfde versnelling heel erg traag wat best wel voor irritatie zorgde
mijn laatste auto was de Volvo C30 T5 met 270Pk door omstandigheden was deze auto voor mij te duur geworden dus toen ik ging kijken naar een voor mij betaalbare auto wilde ik perse een auto met turbo
mijn buurman heeft al jaren een Panda 312 dus heb ik gevraagd of ik is mocht rijden met de Panda en vanaf het eerste moment had ik een goed gevoel bij deze auto
de Volvo er uit de Panda er in en nog geen moment spijt van gehad het stuurt goed rijd goed je zit goed en je heb een goed stukkie muziek in de Panda dat was in de C1 ook een drama
wat me verder ook opvalt is het motor geluid als je hem flink de sporen geeft dan maakt hij een geluid als een brommer maar als je op de snelweg bijvoorbeeld 120 in zijn 5 rijd dan is hij bijna geluidloos vind ik echt geweldig bij deze auto want de C1 had dan een bepaalde brom waar je op den duur helemaal gek van werd
kortom ik ben een Fan
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Blij
Blij is inderdaad het goede woord. Meningen kunnen onderling weleens behoorlijk botsen maar wij hebben respect voor elkaar. Dat is de kracht van ons forum dat wij zelf vullen met zin en onzin.
Grtz Rob
Grtz Rob
- zwrtw
- Forumgebruiker
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 27 jun 2009 23:08
- Locatie: omgeving Apeldoorn
- Been thanked: 9 times
Re: Blij
Wat een leuk topic is dit. Ik werd gelijk getrokken door de titel. Ik kijk wel eens oppervlakkig naar het Nuova en 312 gedeelte van het forum, maar ben eigenlijk alleen actief in de oer en classic Panda gedeeltes vanwege mijn eigen voertuigen. Maar nu wilde ik toch even reageren!
Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 mar 2013 10:47
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda TwinAir 85 Lounge van 04-2012
Re: Blij
In het verleden was ik een nieuw aangeschafte auto na twee jaar wel zat en ging ik alweer uitkijken naar iets anders. En bij die auto's zat ook bijv. de vijfcilinder Stilo Abarth. Ik rijd nu inmiddels 3,5 jaar in de Panda en voel nog helemaal niet de behoefte om iets anders aan te schaffen. Na 51.000 km. nog geen enkel probleem. Nou ja, het start/stop-systeem werkt al drie jaar niet meer, maar ik mis het niet. Ook het door velen (niet Panda-rijders) verguisde brommergeluid bij het optrekken stoort me niet. Zoals hierboven al gezegd draait het motortje perfect bij snelheden zo rond de 120 km/u.
Laatst gewijzigd door Jos GP op 22 okt 2015 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Blij
Zelfs bij snelheden boven de 180 km p/u werkt de 2 pitter nog prima.
Het enige nadeel dat de Panda 312 heeft is dat door de hoge voorkant hij bij kort aan de 200 km p/u ligt gaat sturen door de druk.
Dat zou op te lossen zijn door een extra spoiler onder de voorbumper. Gelukkig woon ik kort bij onze Oosterburen en kan ik daar vrij het gas indrukken.
Dus blijft het lachen om de gezichten te zien van de andere bestuurders wanneer ze worden voorbij gevlogen door een Panda 312.
Het enige nadeel dat de Panda 312 heeft is dat door de hoge voorkant hij bij kort aan de 200 km p/u ligt gaat sturen door de druk.
Dat zou op te lossen zijn door een extra spoiler onder de voorbumper. Gelukkig woon ik kort bij onze Oosterburen en kan ik daar vrij het gas indrukken.
Dus blijft het lachen om de gezichten te zien van de andere bestuurders wanneer ze worden voorbij gevlogen door een Panda 312.
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Blij
Of de "City-knop" uitzetten?Sirano schreef:Zelfs bij snelheden boven de 180 km p/u werkt de 2 pitter nog prima.
Het enige nadeel dat de Panda 312 heeft is dat door de hoge voorkant hij bij kort aan de 200 km p/u licht gaat sturen door de druk.Dat zou op te lossen zijn door een extra spoiler onder de voorbumper.
Groet,
John
John