Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Standaard radio demonteren

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

v.d.schuit
Forumgebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2008 20:20

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door v.d.schuit »

De door jou genoemde DAB+ adapter is eigenlijk gewoon een kleine radio. Hij stuurt dat signaal via usb/aux of via FM naar je radio. Dus ja je kan het gebruiken, maar de beperking is dat je waarschijnlijk geen titels in je fiat radio ziet en dat je alleen van DAB+ zender kunt wisselen op de DAB+ adapter.

Gebruikersavatar
m1karabijn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:12
1e Panda-achtige: Panda Twin Air Lounge Sempre 2012 105 Pk

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door m1karabijn »

Ok bedankt :lol:

Samv5
Forumgebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 nov 2015 21:35

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door Samv5 »

v.d.schuit schreef:Het grootste verschil tussen deze interfaces en de originele blue&me is dat deze interfaces de cd-wisselaar interface emuleren (dus net doen alsof ze cd wisselaar zijn) en die originele blue en me (en dit weet ik niet 100% zeker) een directe koppeling heeft. De blue en me is namelijk een Microsoft product met dito hardware (en beperkingen; zoals de on-mogelijkheid om muziek te kunnen streamen).
Het grootste nadeel van de Continental radio is dat er geen 'echte USB' poort op zit, dus direct erin prikken gaat niet.

Heb je al nagedacht over een Parrot carkit? Dan heb je ook een beschaafde carkit erbij? Kost natuurlijk wel wat meer...
Ik zoek dus eigenlijk een interface die de usb kan afspelen via de radio of muziek via de telefoon naar de radio.
De drie opties die ik kreeg zijn de enige replys die ik kreeg na diverse mailtjes naar leveranciers, dus als er dan nog een telefoon functie op zit is dat helemaal top.
Een losse Parrot evt erbij zou perfect zijn ik heb altijd in de zakelijke auto een parrot gehad en dit werkt super, maar nogmaals usb aansluiting heeft nu de voorkeur.

Bedankt voor het meedenken.

Gebruikersavatar
m1karabijn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:12
1e Panda-achtige: Panda Twin Air Lounge Sempre 2012 105 Pk

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door m1karabijn »

v.d.schuit schreef:De door jou genoemde DAB+ adapter is eigenlijk gewoon een kleine radio. Hij stuurt dat signaal via usb/aux of via FM naar je radio. Dus ja je kan het gebruiken, maar de beperking is dat je waarschijnlijk geen titels in je fiat radio ziet en dat je alleen van DAB+ zender kunt wisselen op de DAB+ adapter.
Dus ik kan ook mijn telefoon met DAB+ app via usb koppelen en dan heb ik het zelfde als de DAB adapter van Conrad?

v.d.schuit
Forumgebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2008 20:20

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door v.d.schuit »

Samv5 schreef:
v.d.schuit schreef:Het grootste verschil tussen deze interfaces en de originele blue&me is dat deze interfaces de cd-wisselaar interface emuleren (dus net doen alsof ze cd wisselaar zijn) en die originele blue en me (en dit weet ik niet 100% zeker) een directe koppeling heeft. De blue en me is namelijk een Microsoft product met dito hardware (en beperkingen; zoals de on-mogelijkheid om muziek te kunnen streamen).
Het grootste nadeel van de Continental radio is dat er geen 'echte USB' poort op zit, dus direct erin prikken gaat niet.

Heb je al nagedacht over een Parrot carkit? Dan heb je ook een beschaafde carkit erbij? Kost natuurlijk wel wat meer...
Ik zoek dus eigenlijk een interface die de usb kan afspelen via de radio of muziek via de telefoon naar de radio.
De drie opties die ik kreeg zijn de enige replys die ik kreeg na diverse mailtjes naar leveranciers, dus als er dan nog een telefoon functie op zit is dat helemaal top.
Een losse Parrot evt erbij zou perfect zijn ik heb altijd in de zakelijke auto een parrot gehad en dit werkt super, maar nogmaals usb aansluiting heeft nu de voorkeur.

Bedankt voor het meedenken.
Nou ja de parrot's (die met muziekstream) hebben een USB aansluiting; als mijn bv weer wat over heeft is dat mijn volgende investering. Het voordeel is dat je dan niet een van die kastjes hoeft te hebben en dat je af kan met alleen een parrot. Dubbel check het nog even bij Parrot, maar 95% zeker dat het zo werkt.

Samv5
Forumgebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 nov 2015 21:35

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door Samv5 »

v.d.schuit schreef:
Samv5 schreef:
v.d.schuit schreef:Het grootste verschil tussen deze interfaces en de originele blue&me is dat deze interfaces de cd-wisselaar interface emuleren (dus net doen alsof ze cd wisselaar zijn) en die originele blue en me (en dit weet ik niet 100% zeker) een directe koppeling heeft. De blue en me is namelijk een Microsoft product met dito hardware (en beperkingen; zoals de on-mogelijkheid om muziek te kunnen streamen).
Het grootste nadeel van de Continental radio is dat er geen 'echte USB' poort op zit, dus direct erin prikken gaat niet.

Heb je al nagedacht over een Parrot carkit? Dan heb je ook een beschaafde carkit erbij? Kost natuurlijk wel wat meer...
Ik zoek dus eigenlijk een interface die de usb kan afspelen via de radio of muziek via de telefoon naar de radio.
De drie opties die ik kreeg zijn de enige replys die ik kreeg na diverse mailtjes naar leveranciers, dus als er dan nog een telefoon functie op zit is dat helemaal top.
Een losse Parrot evt erbij zou perfect zijn ik heb altijd in de zakelijke auto een parrot gehad en dit werkt super, maar nogmaals usb aansluiting heeft nu de voorkeur.

Bedankt voor het meedenken.
Nou ja de parrot's (die met muziekstream) hebben een USB aansluiting; als mijn bv weer wat over heeft is dat mijn volgende investering. Het voordeel is dat je dan niet een van die kastjes hoeft te hebben en dat je af kan met alleen een parrot. Dubbel check het nog even bij Parrot, maar 95% zeker dat het zo werkt.
Goed idee,
Dit wist ik niet, welke Parrot heb je ervaring mee dan om dit te gebruiken?

Samv5
Forumgebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 nov 2015 21:35

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door Samv5 »

Ik heb contact gehad met een bedrijf die Parrot inbouwt en levert, het enige nadeel is dat hij muziek speelt over de twee voorste boxen, net als de carkit.

Dus ik neig weer naar mijn eerste optie.

Gebruikersavatar
Pandaketel
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2010 12:52
1e Panda-achtige: 60 pk 312
2e Panda-achtige: Edizione Cool plus
Locatie: Noord Nederland

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door Pandaketel »

Fiat verkoopt hiervoor een standaard kastje kost zo n 120 euro. Zit een USB aansluiting op.

v.d.schuit
Forumgebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2008 20:20

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door v.d.schuit »

Samv5 schreef:Ik heb contact gehad met een bedrijf die Parrot inbouwt en levert, het enige nadeel is dat hij muziek speelt over de twee voorste boxen, net als de carkit.

Dus ik neig weer naar mijn eerste optie.
Uhm, volgens mij is dat niet waar. De parrot stuurt 4 speakers (voor en achter) aan (de tweeters in de stijlen vallen onder de voor speakers). Ik heb net even nagelezen in de handleiding. Maar correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
Jansma
Forumgebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jun 2014 22:27
1e Panda-achtige: Panda 1.4 100hp 2007
Locatie: Twello

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door Jansma »

Ik heb in m'n panda een parrot mki9200
Die stuurt gewoon alle boxen aan en je kunt externe bronnen connecten door middel van aux oude iPhone connector USB en Bluetooth uiteraard

Samv5
Forumgebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 nov 2015 21:35

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door Samv5 »

Ik heb ook voor de Parrot optie gekozen.

Het is de Parrot 9200 geworden. Erg fraai.

Dus buiten een goede carkit ook vele mogelijkheden voor het afspelen van muziek, en de mute werkt ook goed hiermee.

Nu nog een TomTom scoren.

Bedankt voor alle adviezen.

VolvoPanda
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2015 02:55
1e Panda-achtige: Twinair 65 Panda Edizione Cool 2014
2e Panda-achtige: Volvo 240 Polar 1992

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door VolvoPanda »

Samv5 schreef:Ik heb de radio gedemonteerd en het gaat om een beruchte Continental radio 139 te gaan.

dit heb ik als antwoord gekregen:

you are right, all new Fiat Panda (from 2013) radios are made by Continental and a special interface is needed, here a list of all compatible models:


• CI-SKUFP1 - Fiat New Panda factory fitted radio USB / SD / AUX Interface Xcarlink: http://www.car-interface.com/vendita/en ... /556-fiat-" onclick="window.open(this.href);return false; new-panda-factory-fitted-radio-usb-sd-aux-interface-xcarlink.html
• GWL3FP1 - Dension Gateway Lite 3 Fiat Panda 2013: http://www.car-interface.com/vendita/en ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;
• GBL3FP1 - Dension Gateway Lite 3 BT Fiat Panda 2013: http://www.car-interface.com/vendita/en ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Dus er zijn mogelijkheden. Een van deze drie ga ik waarschijnlijk bestellen, bij de derde optie zit een carkit ingebouwd. Ook niet verkeerd.
Heeft iemand één van deze mogelijkheden ingebouwd en er positieve ervaring mee?

VolvoPanda
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2015 02:55
1e Panda-achtige: Twinair 65 Panda Edizione Cool 2014
2e Panda-achtige: Volvo 240 Polar 1992

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door VolvoPanda »

Vorige week een goedkoop kabeltje proberen zonder succes (klik op deze link voor de foto's: https://goo.gl/hd683E" onclick="window.open(this.href);return false;)
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? Of het uberhaupt kan met zo'n kabeltje of dat ik te goedkoop denk.

VolvoPanda
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2015 02:55
1e Panda-achtige: Twinair 65 Panda Edizione Cool 2014
2e Panda-achtige: Volvo 240 Polar 1992

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door VolvoPanda »

VolvoPanda schreef: Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Niemand?!

Gebruikersavatar
wobbut
Forumgebruiker
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2015 07:58
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2010
2e Panda-achtige: V50 D2 Limited Edition 2012
Locatie: Den Bosch

Re: Standaard radio demonteren

Bericht door wobbut »

Bij de Parrot 9200 idd veel mogelijkheden voor muziek, echter vraag ik mij af of hiervoor de versterker van je radio wordt gebruikt of dat de muziek via de interne Parrot versterker rechtstreeks naar je boxen gaat. Bij mijn Alfa 156 klinkt het geluid over de autoversterker echt stukken beter (helaas) dan wanneer ik muziek vanaf de Parrot afspeel. Mogelijk ook iets om in de Panda rekening mee te houden.
Fiat Panda 1.2 Emotion ~ Volvo V50 D2 Limited Edition

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”