Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo, 20 aug 2017, 10:48

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
advies vraag garantie verlengen & onderhouds afkoop. 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Forumgebruiker

Beste forum leden ik heb me net voorgesteld op het fiat forum en nu heb ik een advies vraag.

Ik heb kort geleden een nieuwe fiat panda twinair turbo 80 dualogic lounge gekocht.

Maar binnen een jaar en voor de eerste onderhoudsbeurt kan je de garantie verlengen Ik heb twee jaar standaard garantie.

Deze zelfde vraag stel ik ook voor onderhoud afkopen met EASY CARE

Is het anteraden om de garantie te verlengen / onderhoud afkopen of zeggen jullie dat is niet nodig.

Laatst bijgewerkt door AvH op ma, 23 jan 2017, 17:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel
Moderator

Panda: Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD 2006
2e Panda: 4x4 Sisley 1987

Mijn ervaring met 'extra garantie' is dat vaak producten stuk/defect raken na de standaard garantie periode. Vaak meegemaakt met wasmachines, computers, telefoons enzovoorts.
Het is natuurlijk altijd de vraag, wat ga je betalen voor de garantie, en wat zijn de kosten van de onderdelen/reparaties die in die extra garantie vallen. Vaak is het zo dat je meer betaald aan je garantie dan de reparatie/onderdelen kosten, maar het is dan meteen een grote uitgaven, wat een financieel probleem kan veroorzaken, en met garantie is dat gat in een keer gedekt.

Afbeelding
|| Upload je foto's via de uploader! || Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Cross Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD, 2006, Zwart (teminste, ik mag er in rijden en aan sleutelen)
1/2 eigenaar Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987

Profiel
Forumgebruiker

Hallo Bero Ik heb de linken van Fiat hier onder nu gezet met prijzen de eerste link is van de extra garantie en de tweede van de onderhoud afkoop.

(1) http://www.fiatextragarantie.nl/images/fiat/Online-tarieven-Fiat_0716.JPG

(2) http://fiat.mopar.eu/fiat/nl-nl/PublishingImages/PDF/Prijslijst_EasyCare_FIAT.pdf

Laatst bijgewerkt door AvH op ma, 23 jan 2017, 17:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel
Moderator

Wat ik met mijn verhaal bedoel is dat het een persoonlijke overweging is of je het wel of niet doet.
De regelmaat is dat de standaard garantie is gebaseerd op de tijd die voorbij is voordat er grote reparaties (die onder garantie zouden kunnen vallen)
aankomen.

Afbeelding
|| Upload je foto's via de uploader! || Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Cross Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD, 2006, Zwart (teminste, ik mag er in rijden en aan sleutelen)

Profiel
Forumgebruiker

Panda: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning

De bekleding van mijn stoel was aan het slijten en er viel zelfs een gaatje in. Ik voelde dat de stof rechtstreeks op het metaal zat dus de vulling was weg/verschoven.
Inmiddels was mijn Panda uit de garantie. De Fiat dealer gaf mij geen kans. "Gewoon slijtage."
Ik mailde Fiat Nederland. Nu is het opgelost onder coulance. Ik hoefde slechts 20% van de kosten te betalen (Nieuwe hoes, nieuwe vulling en montage. Mijn aandeel €68,-).
Kortom, niet altijd is garantie nodig voor een goede oplossing.

Groet,
John ;-)

Profiel WWW
Moderator

(y)

Afbeelding

Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]