Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Uconnect radio & (actieve) subwoofer aansluiten?

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
RonaldH
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2018 15:16
1e Panda-achtige: 0.9 80 Dualogic 2018

Uconnect radio & (actieve) subwoofer aansluiten?

Bericht door RonaldH »

Hallo allemaal,

Na 13 jaar en (bijna) 300.000km, met pijn in het hart mijn oude Panda JTD ingeruild. Beste auto die ik ooit heb gehad. Mijn nieuwe auto is een Fiat Panda Dualogic 80 geworden.

In tegenstelling tot mijn vorige auto, is er op de huidige Fiat Panda geen underseat subwoofer af fabriek leverbaar. Fiat heeft zelfs voor bouwjaar 2018 de speakers in de achterste deuren weggelaten.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om via de originele Uconnect radio een actieve subwoofer (met name de Pioneer TS-WX130EA) aan te sluiten. Ik heb de standaard Uconnect radio er even uitgewipt en standaard tulp uitgangen heeft deze radio bijvoorbeeld al niet.

Aansluiten via de speakeruitgang zou ook kunnen, maar ik kan nergens de pin layout van deze radio vinden, en ook niet of er bvb nog een uitgang is voor de achterspeakers (die mijn auto dus niet heeft, maar voorheen wel aanwezig waren in de Panda).

Weet iemand hier meer over?

Mvg,

Ronald

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Uconnect radio & (actieve) subwoofer aansluiten?

Bericht door Riddick »

Ja, geen probleem.
Je moet een High-Low Converter monteren achter de radio en dan kan je elke Sub-Woofer oplossing toepassen die je maar will.

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Uconnect radio & (actieve) subwoofer aansluiten?

Bericht door ImcoPoelman »

Deze heb ik zelf ook in de auto, sluit je aan op de achterspeakers en daarna kan je met tulp naar versterker, geluidsverlies is er niet, Oja je moet wel achterspeakers hebben anders werkt de FADER niet, dan zal je ze moeten aansluiten op de voorspeakers.

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”