Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
PandaBart
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 mei 2020 18:30
1e Panda-achtige: Panda 2017 TA 80

Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door PandaBart »

Hoi alle!

Ik en mijn vriendin zin in de markt voor ons eerste autootje.
Nu ben ik erg gecharmeerd van de nieuwe Panda, maar stiekem ook wel een beetje huiverig van wat algemene verhalen waaruit blijkt dat de twee cilinder niet altijd helemaal betrouwbaar is. Daarnaast leest ik wel weer louter positieve verhalen op dit forum (al is dit wel een Panda forum haha :mrgreen: ).

Nu kwam ik deze tegen bij mij in de buurt en wil ik binnenkort langsgaan om deze te bekijken.

https://www.autonavap.nl/occasion/fiat/ ... cc14913174

Wat denken jullie van dit exemplaar? Is de prijs voor de uitvoering redelijk? Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten?

Ik kan in ieder geval een proefrit maken om te kijken hoe wij hem vinden rijden! Verder zijn alle tips welkom! _O_

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door Riddick »

De TwinAir Turbo is een geweldige motor, en zeker aan te bevelen voor zijn 80/85 pk en de 145Nm koppel. :wink:

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door Robert100HP »

Nederlandse auto, 1 eigenaar gehad mogelijk ex lease auto een recent bouwjaar met weinig kilometers.
Controleer de onderhoudshistorie, de twinair is gevoelig voor de juiste motor olie.
Een foutieve olie wissel of bij vulling is desastreus voor de klep bediening, rijd met de auto laat op een
moment het stuur los en kijk of de auto recht uit blijft rijden. Trekt de auto naar een zijde, doe hetzelfde
op een een ander weg, de oorzaak kan ook in het weg oppervlak zitten. Kijk hoe de auto remt met handen aan het stuur en zonder, kijk gewoon naar de auto. Af fabriek zijn alle carrosserie naden vrijwel gelijk, is er kleur of structuur verschil een deel met een ander spuit patroon (sinaasappel huid ). Kijk even naar de achter banden en strijk tegen de klok in over het loopvlak, voelt dit schubachtig dan zijn de banden gecupt. Dat geeft een vervelend brommend geluid, wat lijkt op een defect wiellager. Controleer het onderhouds boekje dat is niet leidend maar het geeft een idee, geen onderhoudsboekje aanwezig dat is dan vreemd.

Grtz

PandaBart
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 mei 2020 18:30
1e Panda-achtige: Panda 2017 TA 80

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door PandaBart »

Net de proefrit gemaakt.

Erg verast door de auto. Vond hem super leuk rijden, leuk geluid bij het wegrijden/accelereren, maar wel weer lekker stil bij constante snelheid. Moest wel even wennen aan het aangrijp punt van de koppeling. Maar dat wendde snel en ging verder soepel.

Verder zag het onderhoud boekje er prima uit. Om de 15k een beurt gehad en de laatste dus bij 48k. De auto staat nu op 51k.

Ik denk dat dit hem gaat worden :)

PandaBart
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 mei 2020 18:30
1e Panda-achtige: Panda 2017 TA 80

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door PandaBart »

Robert100HP schreef: 29 mei 2020 22:43 Nederlandse auto, 1 eigenaar gehad mogelijk ex lease auto een recent bouwjaar met weinig kilometers.
Controleer de onderhoudshistorie, de twinair is gevoelig voor de juiste motor olie.
Een foutieve olie wissel of bij vulling is desastreus voor de klep bediening, rijd met de auto laat op een
moment het stuur los en kijk of de auto recht uit blijft rijden. Trekt de auto naar een zijde, doe hetzelfde
op een een ander weg, de oorzaak kan ook in het weg oppervlak zitten. Kijk hoe de auto remt met handen aan het stuur en zonder, kijk gewoon naar de auto. Af fabriek zijn alle carrosserie naden vrijwel gelijk, is er kleur of structuur verschil een deel met een ander spuit patroon (sinaasappel huid ). Kijk even naar de achter banden en strijk tegen de klok in over het loopvlak, voelt dit schubachtig dan zijn de banden gecupt. Dat geeft een vervelend brommend geluid, wat lijkt op een defect wiellager. Controleer het onderhouds boekje dat is niet leidend maar het geeft een idee, geen onderhoudsboekje aanwezig dat is dan vreemd.

Grtz

Bedankt voor de tips trouwens, dit allemaal doorgelopen voor en tijdens de proefrit.!

Sirano
Clublid
Berichten: 307
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:59
Been thanked: 2 times

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door Sirano »

Gezien de leeftijd van de auto zou ik ook eens kijken voor een vroege 2018. Deze heeft een veel beter motormangement en ook een (normale) betere koppeling. Ook is deze stiller van binnen. Alle vervellende eigenschappen van de twinair zijn daar uitgehaald.

PandaBart
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 mei 2020 18:30
1e Panda-achtige: Panda 2017 TA 80

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door PandaBart »

Thanks voor de tip!

Ik zie dat die helaas net wat boven mijn budget zijn.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door Erik 319 »

Ziet er keurig uit .
Zat even te suffen en dacht dat hij op gas reed. :lol: :oops:
312=500 319=Panda.

PandaBart
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 mei 2020 18:30
1e Panda-achtige: Panda 2017 TA 80

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door PandaBart »

Yes ik ga hem ook aanschaffen!
Kreeg hem de afgelopen dagen niet meer uit mijn hoofd.

Tevens reed hij ook beter (en vooral leuker) dan alle andere auto's die ik gereden had tijdens proefritten (i10, yaris, Up etc).

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door Riddick »

PandaBart schreef: 29 mei 2020 21:04 Hoi alle!

Ik en mijn vriendin zin in de markt voor ons eerste autootje.
Nu ben ik erg gecharmeerd van de nieuwe Panda, maar stiekem ook wel een beetje huiverig van wat algemene verhalen waaruit blijkt dat de twee cilinder niet altijd helemaal betrouwbaar is. Daarnaast leest ik wel weer louter positieve verhalen op dit forum (al is dit wel een Panda forum haha :mrgreen: ).

Nu kwam ik deze tegen bij mij in de buurt en wil ik binnenkort langsgaan om deze te bekijken.

https://www.autonavap.nl/occasion/fiat/ ... cc14913174

Wat denken jullie van dit exemplaar? Is de prijs voor de uitvoering redelijk? Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten?

Ik kan in ieder geval een proefrit maken om te kijken hoe wij hem vinden rijden! Verder zijn alle tips welkom! _O_
Ik heb een vraag:

Ik zie dat jou Panda dit heeft.
*
14913174_21.jpg
*
Zou je als je tijd hebt kunnen kijken in het instructie boekje wat er vermeld staat wat de zekering sterkte hiervoor is, of bij welke groep hij aangesloten is, dus bijvoorbeeld op de zelfde zekering groep als de Radio, 180 watt plug tussen de stoelen, of zo. ??

PandaBart
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 mei 2020 18:30
1e Panda-achtige: Panda 2017 TA 80

Re: Aankoop advies Panda Twinair Lounge

Bericht door PandaBart »

Riddick schreef: 20 jun 2020 12:47
PandaBart schreef: 29 mei 2020 21:04 Hoi alle!

Ik en mijn vriendin zin in de markt voor ons eerste autootje.
Nu ben ik erg gecharmeerd van de nieuwe Panda, maar stiekem ook wel een beetje huiverig van wat algemene verhalen waaruit blijkt dat de twee cilinder niet altijd helemaal betrouwbaar is. Daarnaast leest ik wel weer louter positieve verhalen op dit forum (al is dit wel een Panda forum haha :mrgreen: ).

Nu kwam ik deze tegen bij mij in de buurt en wil ik binnenkort langsgaan om deze te bekijken.

https://www.autonavap.nl/occasion/fiat/ ... cc14913174

Wat denken jullie van dit exemplaar? Is de prijs voor de uitvoering redelijk? Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten?

Ik kan in ieder geval een proefrit maken om te kijken hoe wij hem vinden rijden! Verder zijn alle tips welkom! _O_
Ik heb een vraag:

Ik zie dat jou Panda dit heeft.
*
14913174_21.jpg
*
Zou je als je tijd hebt kunnen kijken in het instructie boekje wat er vermeld staat wat de zekering sterkte hiervoor is, of bij welke groep hij aangesloten is, dus bijvoorbeeld op de zelfde zekering groep als de Radio, 180 watt plug tussen de stoelen, of zo. ??
Ik zal even kijken of ik het kan vinden!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”