Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda TwinAir op LPG

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Gebruikersavatar
Wytze
Forumgebruiker
Berichten: 192
Lid geworden op: 02 mar 2014 18:12
1e Panda-achtige: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.
Locatie: Hilversum
Has thanked: 1 time

Re: Panda TwinAir op LPG

Bericht door Wytze »

arnold66 schreef:Net mijn Panda terug van Pouls LPG in Baarlo.

Zo dat is nog al eens een verschil met die prutser uit beek, alles mooi ingebouwd, geen losse kabels en een tank van 43 liter in de reserve wielbak.
Hier ban ik pas echt blij mee, goede aanbeveling van een forum lid, thnks voor de info nogmaals....
En nu in België tanken zeker?
Weet je welk merk is ingebouwd?
Misschien een paar foto's voor het complete beeld? Van de tank? Onder de motorkap?
Ben ook erg benieuwd naar het verbruik.
Is je start stop nu ook uitgezet? Of start ie elke keer weer op benzine?
Wat is het nieuwe gewicht nu?
Groet
Wytze

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Panda TwinAir op LPG

Bericht door Erik 319 »

ImcoPoelman schreef:
Wytze schreef: De 1.2 panda 312 is 915 kilo. Met een 33 liter LPG tank blijft ie dan onder de 950 kilo. Dus in een lagere tariefsklasse van de fiscus.
Dus een 33 liter tank is 33KG ?, volgens mij komt er nog meer bij, zoals bekabeling, aansluitingen voor gas bijvullen, de tank zelf enz enz.
Misschien is het veranderd maar vroeger werd het aantal liters dat de tank groot was vermenigvuldigd met 0,8 en dat was dan het extra gewicht. Een auto opnieuw wegen wordt volgens mij nog steeds niet gedaan na inbouw van een lpg tank.Dus 33 liter x 0,8 klopt wel dat ie dan onder de 950 blijft.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Wytze
Forumgebruiker
Berichten: 192
Lid geworden op: 02 mar 2014 18:12
1e Panda-achtige: 10-2009 1.1 panda Airco en el. Ramen.
Locatie: Hilversum
Has thanked: 1 time

Re: Panda TwinAir op LPG

Bericht door Wytze »

erguly schreef: Misschien is het veranderd maar vroeger werd het aantal liters dat de tank groot was vermenigvuldigd met 0,8 en dat was dan het extra gewicht. Een auto opnieuw wegen wordt volgens mij nog steeds niet gedaan na inbouw van een lpg tank.Dus 33 liter x 0,8 klopt wel dat ie dan onder de 950 blijft.
Zo is het inderdaad.
Bij een 42 litertank in een 915 kilo zware wagen blijf je in de zelfde gewichtsklasse.
Groet
Wytze

arnold66
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
Locatie: Waubach

Re: Panda TwinAir op LPG

Bericht door arnold66 »

Zo,,,,veel vragen,,,,,,ehhhhhhhh

De start en stop staat bij mij uit, niet zo zeer om het gas, echter ik vind dit niets,,,,,
Zou die wel aanstaan, start ie als ie warm is gewoon op LPG, omdat de motor dan nog op temperatuur is.

Het gewicht is verhoogd van 950 kg naar 985 kg, dus wel een klasse hoger. Immers het is een Twin-air Turbo.
Ik tank uiteraard in Belgie en dat scheelt toch wel weer een behoorlijke slok op een borrel. ( 31cent per liter)
Het verbruik lag bij de eerste tankbeurt op 13.2 km per liter, beetje aan de hoge kant, maar ik moest even een tankje LPG uitproberen.

Het is een Prins LPG installatie geworden,,,,Beschuit met blauwe muisjes,,,,,,


Het rijd SUPER, nagenoeg geen verlies van trekkracht, heerlijk.
Zo de foto's moeten ff wachten, heb er gewoon geen tijd voor, kan wel vertellen dat alles netjes afgewerkt is, mijn complimenten aan het adres van Pouls LPG te Baarlo.
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”