Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Storingen, reparaties, problemen .....

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Luchtfiets
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2012 23:05
1e Panda-achtige: Twinair turbo

Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door Luchtfiets »

Misschien een goed plekje om vervelende storingen en probleempjes met de Panda 3 te melden.
Ik heb na ruim een week de eerste storing; de achterklep wil niet meer handmatig open, alleen met de afstandsbediening.
Onderdeel wordt besteld en zal vast onder garantie gerepareerd worden!
Peter

Gebruikersavatar
RubenJ
Forum-admin
Berichten: 2895
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:49
1e Panda-achtige: Momenteel geen
Locatie: Arnhem
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door RubenJ »

Netjes dat het direct opgelost wordt.
Het klinkt wel een beetje als het probleem waar de Panda 2 ook wel eens last van heeft. Je zou toch verwachten dat ze dat soort dingen oplossen in de ontwikkeling van de Panda 3.
I'm here when I am, usually I'm not

Deenja
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2012 11:12
1e Panda-achtige: Panda 3 Twinair 85 Lounge

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door Deenja »

Handgreep van de achterklep is bij mij ook al vervangen (gekocht mei 2012), tevens gelijk de 2 bobines vervangen omdat hier ook een fabricagefout in zou zitten (schijnt een terugroepactie voor te komen).
Ik had ook een aantal vervelende storingen (welke overigens na contact uit en opnieuw starten weer weg waren);
Start/stop systeem stopte de motor bij +/- 80 km, vervolgens na bij stilstand koppeling in trappen om weer te starten.
Problemen met de climatcontrol (op nieuw ingesteld)
Licht bleef regelmatig branden bij uitschakelen en afsluiten van de auto (nee geen follow me home aan).
En nog een aantal kleine probleenen.
Alles is overigens netjes onder garantie verholpen (hoop ik).

Deenja

Luchtfiets
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2012 23:05
1e Panda-achtige: Twinair turbo

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door Luchtfiets »

Handgreep van de achterklep kwam ik al eerder tegen in een review, lijkt een kwetsbaar plastic friemeltje.
Merkte je iets aan de bobines?
En weet je meer over die terugroepactie?
Peter

Deenja
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2012 11:12
1e Panda-achtige: Panda 3 Twinair 85 Lounge

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door Deenja »

Ik heb weinig gemerkt van de bobines, echter was het probleem van het afslaan tijdens het rijden een mogelijke oorzaak, ook heb ik het idee dat hij nu makkelijker en sneller start.
Bij de Fiat dealer in Den Haag wisten ze mij te vertellen dat er een probleem was met de huidige bobines, deze zouden bij een beurt (of bij problemen) vervangen worden door de dealer.
Er was ook spraken van een mogelijke terug roep actie, maar of dit ook daadwerkelijk word gedaan weet ik niet, ik denk dat de dealer waar de auto gekocht is hier meer duidelijkheid over kan geven.

Groet,
Deenja

Gebruikersavatar
schrijvertje
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2010 11:26

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door schrijvertje »

Afgelopen week zijn bij mij de bobines vervangen (terugroepactie van de garage)... verder is nu voor de tweede keer de microswitch kapot van de achterklep... ik laat het er nu maar even bij zitten tot Fiat een ander oplossing heeft die iets langer zijn werk blijft doen...
Na een Fiat Panda Editione Cool 2010 nu een Fiat Sempre 2012... doe mij maar Fiat....

Luchtfiets
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2012 23:05
1e Panda-achtige: Twinair turbo

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door Luchtfiets »

Ik wacht nog steeds op de schakelaar van de achterklep.
Volgens mijn dealer waren er al 4 meldingen van dit schakelaartje bij hun binnen gekomen.
Inmiddels wacht ik drie weken.
Peter

zigster123
Forumgebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 mei 2011 17:10

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door zigster123 »

Bij mij is de achterklep ook gerepareerd onder garantie, bij mijn vrouw gaat dit binnenkort gebeuren. Dit soort kleine dingen vind ik wel erg irritant, dit hoort niet bij nieuwe auto's. Net als mijn blue & me, met enige regelmaat schakelt dit over naar de radio, maar de oorzaak kan niet gevonden worden.

rove72
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2007 18:49

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door rove72 »

mijn achterklep wil ook ineens niet meer handmatig open...... :(
Panda TwinAir Turbo 85 Lounge
(ex Panda 1.2 69 Edizione Cool)
(ex Panda 1000 i.e.)

zigster123
Forumgebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 mei 2011 17:10

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door zigster123 »

Vandaag gebeld om een afspraak voor mijn vrouw te maken ivm de achterklep. Er is mij verteld dat hier een terugroepactie voor komt. Momenteel schijnen er nieuwe handgrepen gemaakt te worden en er zal een brief gestuurd worden.

Gebruikersavatar
peter pan(da)
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2010 17:24

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door peter pan(da) »

Najaar 2012 bij zowel de Panda van mijn vrouw als bij mijn Panda geconstateerd dat de klep niet meer open wilde. Dealer was van het probleem op de hoogte en zodra er nieuwe setjes binnen waren zijn ze onder garantie vervangen. Echter, nu (januari) doet zich het probleem opnieuw voor. Volgens mijn dealer hebben vrijwel alle eigenaren van Panda's waarbij de set is vervangen zich inmiddels weer opnieuw gemeld met dezelfde klachten.
Ik heb zelf wel ontdekt dat het inspuiten met WD40 van de handgreep over de volle breedte en de kleine openingen die bedoeld zijn om water af te voeren (als de klep openstaat zie je ze zitten) het gevolg heeft dat de vergrendeling het weer doet. Nog onbekend is hoelang dit goed zal gaan. Lijkt mij dus een vochtprobleem.

Luchtfiets
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2012 23:05
1e Panda-achtige: Twinair turbo

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door Luchtfiets »

Ik ben inmiddels een maand verder en heb nog niets gehoord van mijn garage, ik wacht dus nog steeds op de achterklepgreep.
Peter

Gebruikersavatar
peter pan(da)
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2010 17:24

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door peter pan(da) »

Ik schat in dat je nog even moet wachten. De grepen die nog in NL op voorraad waren schijnen op te zijn. Bovendien gaan die na korte tijd ook weer weigeren. Het wachten is dus op een nieuw ontwerp en een terugroepaktie van Fiat. In de tussentijd: probeer eens WD40. Even in laten werken en de greep doet het weer. Ik heb dit succesvol met de vorige grepen van zowel de Panda van mijn vrouw als de mijne gedaan en inmiddels ook met de beide grepen die als vervanger zijn gemonteerd. Vier keer succes met deze behandeling kan dus geen toeval zijn.

Camel
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:36
1e Panda-achtige: TwinAir 85 2012

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door Camel »

Vandaag bij de dealer geweest en deze begon zelf al over het vervangen van de bobines en achterklep-greep. Eind deze maand zouden de nieuwe grepen beschikbaar zijn. Ze schijnen al druk doende te zijn met het versturen van brieven voor de terugroepactie, maar dit gaat in etappes.

rove72
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2007 18:49

Re: Storingen, reparaties, problemen .....

Bericht door rove72 »

Gisteren door de dealer gebeld: of ik even binnenkort langs wil komen. Bobines worden dan vervangen...klaar terwijl u wacht.....
Schijnt de terugroep actie te zijn. Geen brief ontvangen, gewoon een belletje.
Vorige week is net het slotje van de achterklep vervangen en hebben ze de uitlijning van de wielen opnieuw gedaan. Als je rechtuit reed stond het stuur scheef. Heel irritant.
De vervangingsauto die ik trouwens meekreeg had precies hetzelfde met dat stuur (weliswaar veel minder). Vind het wel slordig dat die TwinAir's zo worden afgeleverd.
Ben nog steeds onder de indruk van de prestaties van het motorblok (Turbo uitvoering) .......geweldig. En de eco stand knop is een wonderlijk hulpmiddel bij de huidige winterse gladheid. In m'n gevoel heb ik meer grip bij het wegrijden etc. 8*)
Panda TwinAir Turbo 85 Lounge
(ex Panda 1.2 69 Edizione Cool)
(ex Panda 1000 i.e.)

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”