Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Krakende stuurinrichting

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjacobs
Forumgebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:47
1e Panda-achtige: Twinair Turbo 85 Lounge 2012

Krakende stuurinrichting

Bericht door Bjacobs »

Ik hoor een licht krakend geluid indien ik het stuur links en rechts draai. Is dit normaal ? De garantie loopt binnenkort af en ik vraag me af of ik naar moeten laten kijken.
Fiat Panda Twinair Turbo 85 Lounge 2012 43.000 km -> Mitsubishi Space Star Bright 2015 0 km
Skoda Fabia 1.2TDI Greenline Combi 2011 85.000 km

Gebruikersavatar
Niels G60
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 jan 2013 16:29
1e Panda-achtige: Alfa Romeo 155 2.0 16V EVO R
2e Panda-achtige: Alfa Romeo 147 JTD 8V CF4
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Krakende stuurinrichting

Bericht door Niels G60 »

Nee, hoort geen geluid te maken.

Wel is het electronisch, dus heel als je heeeeel goed luistert, zou het ietsje kunnen horen zoemen, onder het stuur, maar het mag verder uiteraard geen geluid maken.

Dus als je garantie nog hebt, gewoon nog even langs rijden en even naar laten luisteren/kijken ;)
- Alfa 147 JTD 8V CF4
- Alfa 155 2.0 16V EVO3-R Sequentiel

Gebruikersavatar
Bjacobs
Forumgebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:47
1e Panda-achtige: Twinair Turbo 85 Lounge 2012

Re: Krakende stuurinrichting

Bericht door Bjacobs »

Hoi Niels, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb voor volgende week een afspraak ingepland bij de Fiat garage hier in Roermond (Lennaerts). Kunnen ze ook meteen kijken of ze de brandstofmeter kunnen herprogrammeren omdat het na tanken niet meteen aangeeft dat de tank vol is.
Fiat Panda Twinair Turbo 85 Lounge 2012 43.000 km -> Mitsubishi Space Star Bright 2015 0 km
Skoda Fabia 1.2TDI Greenline Combi 2011 85.000 km

Sirano

Re: Krakende stuurinrichting

Bericht door Sirano »

Refereer ook bij Lennaerts naar het forum van de Fiat Panda Club.
Men is daar nogal gevoelig voor wanneer er mensen die daar bij zijn aangesloten problemen ondervinden met een Panda.

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Krakende stuurinrichting

Bericht door aribold »

Sirano schreef:Refereer ook bij Lennaerts naar het forum van de Fiat Panda Club.
Men is daar nogal gevoelig voor wanneer er mensen die daar bij zijn aangesloten problemen ondervinden met een Panda.
Afbeelding
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Sirano

Re: Krakende stuurinrichting

Bericht door Sirano »

Ze krijgen daar niet graag een slechte naam :D
Maar dan mag ik daar ook niet over klagen, prima service.

Gebruikersavatar
Bjacobs
Forumgebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:47
1e Panda-achtige: Twinair Turbo 85 Lounge 2012

Re: Krakende stuurinrichting

Bericht door Bjacobs »

Inderdaad, het is niet normaal dat het stuur kraakt. Bij Lennaerts wordt een nieuw stuurhuis onder garantie besteld. Verder hebben ze de achterbank opnieuw uitgelijnd en de rammel uit het dashboard gehaald door de midden console opnieuw af te stellen. prima service! Heb ook luxe kentekenplaten erop laten zetten en voor de zekerheid een jaar garantie bijgekocht t. Het is immers een model van de eerste serie en ik verwacht het achterklepslot nog een keer te vervangen (bekend euvel). Dit is bij navraag nog niet gedaan en gaat zo'n 130 euro kosten. De brandstofmeter, daar hebben ze naar gekeken en afgetankt maar niets gevonden. Het zou een luchtbel kunnen zijn. Ik houd het in de gaten
Laatst gewijzigd door Bjacobs op 15 mar 2014 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Panda Twinair Turbo 85 Lounge 2012 43.000 km -> Mitsubishi Space Star Bright 2015 0 km
Skoda Fabia 1.2TDI Greenline Combi 2011 85.000 km

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Krakende stuurinrichting

Bericht door Robert100HP »

Bij zowel de 169 als de 312 blijft bij motor uit en contact aan de brandstofmeter op het eerdere niveau staan.
Zo kun je de tank geheel gevuld hebben en toch de melding krijgen "bijtanken" de meter staat dan op het laagste niveau en het oranje lampje brand. Als het tankstation een scheef aflopend wegdek heeft slaat de meter ook niet volledig uit.

Grtz Rob

Gebruikersavatar
Bjacobs
Forumgebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:47
1e Panda-achtige: Twinair Turbo 85 Lounge 2012

Re: Krakende stuurinrichting

Bericht door Bjacobs »

Volgende week zaterdag wordt de krakende stuurinrichting gerepareerd bij Lennaerts te Roermond. Het vloeistofniveau van de koelvloeistof zakt ook telkens onder het minimum. Ik heb gevraagd dat ze ook hier naar kijken. Hopelijk vinden ze de oorzaak en is het geen groot en lastig te maken lekkage. Heb op het fiat 500 forum al dingen gelezen dat ze het hele dashboard moeten afbouwen om er een lekkage in het koelcircuit te repareren..
Fiat Panda Twinair Turbo 85 Lounge 2012 43.000 km -> Mitsubishi Space Star Bright 2015 0 km
Skoda Fabia 1.2TDI Greenline Combi 2011 85.000 km

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”