Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Roest aan deuren

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Timon147
Forumgebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi

Re: Roest aan deuren

Bericht door Timon147 »

Panda gekocht uit 2012 en heeft het probleem ook op een van de deuren. Kan ik hier nog wat mee met garantie? Weet iemand al precies wat het is? Roest of iets anders?

Patrick met ck
Forumgebruiker
Berichten: 204
Lid geworden op: 08 feb 2015 12:43
1e Panda-achtige: 100hp
Locatie: drenthe/overijssel

Re: Roest aan deuren

Bericht door Patrick met ck »

Timon147 schreef:Panda gekocht uit 2012 en heeft het probleem ook op een van de deuren. Kan ik hier nog wat mee met garantie? Weet iemand al precies wat het is? Roest of iets anders?
Garantiewerk.

Bij mijn moeder hebben ze het bijgewerkt.

Gjckorevaar
Forumgebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2015 18:07
1e Panda-achtige: Edizone cool TwinAir 2013

Re: Roest aan deuren

Bericht door Gjckorevaar »

Ik was net mijn auto, die ik notabene vier weken heb, een panda uit 2013, en ik zie het op het linker achteracherm. Ik heb nu de dealer, geen Fiat dealer, waar ik de auto gekocht heb gemaild, met foto's. Ik heb zes maanden bivag garantie en bovendien is de lakgarantie drie jaar. De auto is 2,5 jaar oud. Of moet ik nu wat anders doen?

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Roest aan deuren

Bericht door panda94 »

Mijn Panda uit 2015 heeft ook 'roestblaasjes' aan linker voorportier. Ziet er precies het zelfde uit als de 'roestblaasjes' van mijn vorige Panda uit 2013. Dit is toen onder garantie hersteld. Dit betrof volgens Fiat geen roest. Wat het dan wel was wisten hun ook niet.
Het blijft lachen in een panda

Gjckorevaar
Forumgebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2015 18:07
1e Panda-achtige: Edizone cool TwinAir 2013

Re: Roest aan deuren

Bericht door Gjckorevaar »

Mijn dealer zei me dat het ver het kale staal eerst een beschermfolie gaat. Daar tussen zat het.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Roest aan deuren

Bericht door Robert100HP »

Gjckorevaar schreef:Mijn dealer zei me dat het ver het kale staal eerst een beschermfolie gaat.
:shock:
Ik zou een garage zoeken waarvan de eigenaar niet geloofd in sprookjes, kale carrosserieën worden voorzien van een zinklaag.
Alvorens de div afdeklagen er overheen gaan.

Grtz Rob

Gjckorevaar
Forumgebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2015 18:07
1e Panda-achtige: Edizone cool TwinAir 2013

Re: Roest aan deuren

Bericht door Gjckorevaar »

Ik heb mijn Panda tweedehanda gekocht bij een Hyundai dealer. Omdat ik 6 maanden Bovag garantienhad heeft hij het op eigen kosten laten repareren. Bij Fiat kreeg hij geen coulancen en ze zeiden dat, omdat hij een Hyundai dealer was, de lakgarantie vervallen was. Bizar! En dat bij een auto uit 2013. Hoewel het nu is gerepareerd blijft ik een nare bijsmaak houden.

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Roest aan deuren

Bericht door Dennis023 »

Gjckorevaar schreef:Ik heb mijn Panda tweedehanda gekocht bij een Hyundai dealer. Omdat ik 6 maanden Bovag garantienhad heeft hij het op eigen kosten laten repareren. Bij Fiat kreeg hij geen coulancen en ze zeiden dat, omdat hij een Hyundai dealer was, de lakgarantie vervallen was. Bizar! En dat bij een auto uit 2013. Hoewel het nu is gerepareerd blijft ik een nare bijsmaak houden.
Zeker bizar. Garantie is overdraagbaar naar volgende eigenaar en Europees geregeld. Als je zelf rechtstreeks naar een Fiat dealer was gegaan dan was het waarschijnlijk wel gewoon onder de lakgarantie geclaimd.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Sirano

Re: Roest aan deuren

Bericht door Sirano »

Volgens mij is er nog steeds geen betrouwbare uitsluitsel of het nu wel of niet roest vorming is.
Of heeft er iemand echt een bewijs van gezien?

Gjckorevaar
Forumgebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2015 18:07
1e Panda-achtige: Edizone cool TwinAir 2013

Re: Roest aan deuren

Bericht door Gjckorevaar »

Ik vroeg het bij het schadebedrijf en die zeiden dat het vocht was.

Gebruikersavatar
stephan1978
Forumgebruiker
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:40
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008
Locatie: Hoogerheide

Re: Roest aan deuren

Bericht door stephan1978 »

Wel bizar dat ze bij Fiat geen actie ondernemen om het probleem op te lossen en maar op dezelfde manier doorproduceren.

effe1952
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2016 23:20
1e Panda-achtige: pandalounge dualogic 2015

Re: Roest aan deuren

Bericht door effe1952 »

Gm

Ook l heb last van roestplekken bij mjn fiat panda die ik in oktober 2015 nieuw heb aangeschaft.Het betreft een fiat panda au
automaat.

Deze auto is een miskoop Bij een temperatuur tussen de 0 en 8 graden start hij ook niet. Na 6 a 7 keren gestart te hebben ja hoot dan wilt het uiteindelijk pakken

Dit heb ik aan de dealer gemeld en het blijkt een software probleem te zijn. Zoals de dealer en de importeur mij meedeelde is een extra dot gas geven dan rijdt de auto wel .Dit accepteer ik natuurlijk niet daar ik een nieuwe auto heb gekocht en ook zo wel wegrijden zonder extra frutsen uit te halen.

Al met al een miskoop
Ik zal niemand aanraden om een fiat panda aan te schaffen

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Roest aan deuren

Bericht door Erik 319 »

Ik wel.
Normaal gesproken is een Panda een prima ding met weinig tot geen mankementen.
Er kan een keer een pechauto tussen zitten maar dat komt bij alle merken voor.
Wat ik helaas zelf ook heb mogen ervaren is de stugge houding van de importeur als het op garantie of coulance aankomt.
312=500 319=Panda.

Sirano

Re: Roest aan deuren

Bericht door Sirano »

Ik kan jullie verklappen dat de Fiat Punto dit probleem aan de binnenkant van de achterklep en motorkap heeft.
Ook weer niet alle en bij alle leeftijden van 2016 tot 10 jaar oud.

Dus dit is niet iets specifieks voor de Panda, maar het productieproces waar plaatwerk dubbel wordt gebogen.

Toevallig dat ik het deze ronde wel een beetje heb aan de binnenzijde van de motorkap. Maar dat werk ik zelf bij.
Ik heb een klein stukje verwijderd, maar hier zat geen roest onder. Het is in mij geval puur de lak die aangetast is.
Je zou zeggen dat het hier niet goed ontvet is geweest.

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Roest aan deuren

Bericht door panda94 »

Auto is inmiddels 1 jaar oud en heeft zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Gelijk de 'roest' aangekaart. De plekken worden naar verloop van tijd wel groter. Dealer heeft foto's gemaakt en opgestuurd naar importeur, FCA NL.
Volgens dealer wordt het naar alle waarschijnlijkheid gemaakt.
Op mijn vraag of het nu echt roest is, kunnen ze mij geen duidelijkheid verschaffen.
De leen Panda, een nieuwe, heeft dit probleem ook. Het 'roest' probleem speelt dus nog steeds.
Het blijft lachen in een panda

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”