Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo, 20 aug 2017, 10:41

Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Roest aan deuren 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Forumgebruiker

Panda: Panda Lounge 85pk 2012
2e Panda: Alfa Romeo Brera 1750 tbi
Bericht Re: Roest aan deuren

Panda gekocht uit 2012 en heeft het probleem ook op een van de deuren. Kan ik hier nog wat mee met garantie? Weet iemand al precies wat het is? Roest of iets anders?

Profiel
Forumgebruiker

Panda: 100hp

Timon147 schreef:
Panda gekocht uit 2012 en heeft het probleem ook op een van de deuren. Kan ik hier nog wat mee met garantie? Weet iemand al precies wat het is? Roest of iets anders?

Garantiewerk.

Bij mijn moeder hebben ze het bijgewerkt.

Profiel
Forumgebruiker

Panda: Edizone cool TwinAir 2013

Ik was net mijn auto, die ik notabene vier weken heb, een panda uit 2013, en ik zie het op het linker achteracherm. Ik heb nu de dealer, geen Fiat dealer, waar ik de auto gekocht heb gemaild, met foto's. Ik heb zes maanden bivag garantie en bovendien is de lakgarantie drie jaar. De auto is 2,5 jaar oud. Of moet ik nu wat anders doen?

Profiel
Forumgebruiker

Panda: Twinair turbo 80 lounge 2015

Mijn Panda uit 2015 heeft ook 'roestblaasjes' aan linker voorportier. Ziet er precies het zelfde uit als de 'roestblaasjes' van mijn vorige Panda uit 2013. Dit is toen onder garantie hersteld. Dit betrof volgens Fiat geen roest. Wat het dan wel was wisten hun ook niet.

Het blijft lachen in een panda

Profiel
Forumgebruiker

Mijn dealer zei me dat het ver het kale staal eerst een beschermfolie gaat. Daar tussen zat het.

Profiel
Clublid

Gjckorevaar schreef:
Mijn dealer zei me dat het ver het kale staal eerst een beschermfolie gaat.
:shock:
Ik zou een garage zoeken waarvan de eigenaar niet geloofd in sprookjes, kale carrosserieën worden voorzien van een zinklaag.
Alvorens de div afdeklagen er overheen gaan.

Grtz Rob

Profiel
Forumgebruiker

Ik heb mijn Panda tweedehanda gekocht bij een Hyundai dealer. Omdat ik 6 maanden Bovag garantienhad heeft hij het op eigen kosten laten repareren. Bij Fiat kreeg hij geen coulancen en ze zeiden dat, omdat hij een Hyundai dealer was, de lakgarantie vervallen was. Bizar! En dat bij een auto uit 2013. Hoewel het nu is gerepareerd blijft ik een nare bijsmaak houden.

Profiel
Clublid

Panda: 1.2 Lounge 2016 wit
2e Panda: Volvo Amazon B18 1968

Gjckorevaar schreef:
Ik heb mijn Panda tweedehanda gekocht bij een Hyundai dealer. Omdat ik 6 maanden Bovag garantienhad heeft hij het op eigen kosten laten repareren. Bij Fiat kreeg hij geen coulancen en ze zeiden dat, omdat hij een Hyundai dealer was, de lakgarantie vervallen was. Bizar! En dat bij een auto uit 2013. Hoewel het nu is gerepareerd blijft ik een nare bijsmaak houden.

Zeker bizar. Garantie is overdraagbaar naar volgende eigenaar en Europees geregeld. Als je zelf rechtstreeks naar een Fiat dealer was gegaan dan was het waarschijnlijk wel gewoon onder de lakgarantie geclaimd.

Nu: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: 750 CL 1988

Profiel

Volgens mij is er nog steeds geen betrouwbare uitsluitsel of het nu wel of niet roest vorming is.
Of heeft er iemand echt een bewijs van gezien?

Forumgebruiker

Ik vroeg het bij het schadebedrijf en die zeiden dat het vocht was.

Profiel
Forumgebruiker

Panda: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008

Wel bizar dat ze bij Fiat geen actie ondernemen om het probleem op te lossen en maar op dezelfde manier doorproduceren.

Profiel
Forumgebruiker

Panda: pandalounge dualogic 2015

Gm

Ook l heb last van roestplekken bij mjn fiat panda die ik in oktober 2015 nieuw heb aangeschaft.Het betreft een fiat panda au
automaat.

Deze auto is een miskoop Bij een temperatuur tussen de 0 en 8 graden start hij ook niet. Na 6 a 7 keren gestart te hebben ja hoot dan wilt het uiteindelijk pakken

Dit heb ik aan de dealer gemeld en het blijkt een software probleem te zijn. Zoals de dealer en de importeur mij meedeelde is een extra dot gas geven dan rijdt de auto wel .Dit accepteer ik natuurlijk niet daar ik een nieuwe auto heb gekocht en ook zo wel wegrijden zonder extra frutsen uit te halen.

Al met al een miskoop
Ik zal niemand aanraden om een fiat panda aan te schaffen

Profiel
Forumgebruiker

Panda: 1100 young 2001
2e Panda: Alfa 166 3.0 v6

Ik wel.
Normaal gesproken is een Panda een prima ding met weinig tot geen mankementen.
Er kan een keer een pechauto tussen zitten maar dat komt bij alle merken voor.
Wat ik helaas zelf ook heb mogen ervaren is de stugge houding van de importeur als het op garantie of coulance aankomt.

17 inch past echt wel op een panda....

Profiel

Ik kan jullie verklappen dat de Fiat Punto dit probleem aan de binnenkant van de achterklep en motorkap heeft.
Ook weer niet alle en bij alle leeftijden van 2016 tot 10 jaar oud.

Dus dit is niet iets specifieks voor de Panda, maar het productieproces waar plaatwerk dubbel wordt gebogen.

Toevallig dat ik het deze ronde wel een beetje heb aan de binnenzijde van de motorkap. Maar dat werk ik zelf bij.
Ik heb een klein stukje verwijderd, maar hier zat geen roest onder. Het is in mij geval puur de lak die aangetast is.
Je zou zeggen dat het hier niet goed ontvet is geweest.

Forumgebruiker

Panda: Twinair turbo 80 lounge 2015

Auto is inmiddels 1 jaar oud en heeft zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Gelijk de 'roest' aangekaart. De plekken worden naar verloop van tijd wel groter. Dealer heeft foto's gemaakt en opgestuurd naar importeur, FCA NL.
Volgens dealer wordt het naar alle waarschijnlijkheid gemaakt.
Op mijn vraag of het nu echt roest is, kunnen ze mij geen duidelijkheid verschaffen.
De leen Panda, een nieuwe, heeft dit probleem ook. Het 'roest' probleem speelt dus nog steeds.

Het blijft lachen in een panda

Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende