Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Stuurbediening en radio

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
Timon147
Forumgebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi

Stuurbediening en radio

Bericht door Timon147 »

hallo Panda fans,

Ik heb een vraag over de stuurbediening in de Panda 312. Als ik radio luister en met het scroll wieltje op het stuur het pijltje omhoog of naar beneden selecteer gaat de radio niet naar de volgende of vorige voorgeprogameerde radiozender. Maar springt hij 0,05hz van de frequentie af. Het gekke is dat in het boekje staat dat dat je hiermee in je voorkeurszenders kunt skippen. Lijkt mij ook logisch. Verder kon ik er niks over vinden in het boekje. Hebben jullie enig idee?

Alfvast bedankt

Timon147
Forumgebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Timon147 »

Niemand?

Sirano

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Sirano »

De frequentie wordt hiermee gewijzigd en niet de zenders.
Je kunt natuurlijk zeggen, dit veranderd ook de zenders.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Pinda1000 »

Ligt dat niet aan de instelling op de radio zelf, op stand manual search scrollt het wieltje 0,05 Hz en op stand auto search 1 voorkeuze zender. Zo is dat in ieder geval bij mijn dagelijkse auto (geen Fiat :P )

Timon147
Forumgebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Timon147 »

De vraag is nu dus, hoe kan ik dat aanpassen? Ik wil van manual search naar auto search met de stuurwiel bediening.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Pinda1000 »

Timon147 schreef:De vraag is nu dus, hoe kan ik dat aanpassen? Ik wil van manual search naar auto search met de stuurwiel bediening.
Kan dat niet alleen met een van de knoppen op de radio zelf? Of misschien het wieltje indrukken?

Timon147
Forumgebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Timon147 »

Ja, kan op de radio zelf, maar wat is dan het nut van de stuurbediening, daar heb je niks aan als je alleen maar 0.05 hz per klikje verder kan. In alle auto's die ik tot nu toe meegemaakt heb is een klikje op het stuur automatisch doorschakelen naar het volgende geprogrammeerde radiostation. Zo staat het ook beschreven in het boekje, maar hij doet het niet...

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Pinda1000 »

Timon147 schreef:Ja, kan op de radio zelf, maar wat is dan het nut van de stuurbediening, daar heb je niks aan als je alleen maar 0.05 hz per klikje verder kan. In alle auto's die ik tot nu toe meegemaakt heb is een klikje op het stuur automatisch doorschakelen naar het volgende geprogrammeerde radiostation. Zo staat het ook beschreven in het boekje, maar hij doet het niet...
Ligt dat niet aan de instelling op de radio zelf, op stand manual search scrollt het wieltje 0,05 Hz en op stand auto search 1 voorkeuze zender.

Oftewel, als je op de radio kiest voor manual search zal het wieltje op je stuur 0,05 Hz omhoog of omlaag gaan.
Kies je op de radio voor auto search dan zal het wieltje op je stuur 1 voorkeuze zender omhoog of omlaag gaan.

Nogmaals dat is bij diverse auto's zo, of dat bij jou zo is weet ik ook niet zeker.

Sirano

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Sirano »

In ieder geval voor de telefoon en USB sticks werkt de stuurbediening prima.
Als het in de manual niet goed staat beschreven houdt het gewoon op.........

Timon147
Forumgebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Timon147 »

Pinda1000 schreef:
Timon147 schreef:Ja, kan op de radio zelf, maar wat is dan het nut van de stuurbediening, daar heb je niks aan als je alleen maar 0.05 hz per klikje verder kan. In alle auto's die ik tot nu toe meegemaakt heb is een klikje op het stuur automatisch doorschakelen naar het volgende geprogrammeerde radiostation. Zo staat het ook beschreven in het boekje, maar hij doet het niet...
Ligt dat niet aan de instelling op de radio zelf, op stand manual search scrollt het wieltje 0,05 Hz en op stand auto search 1 voorkeuze zender.

Oftewel, als je op de radio kiest voor manual search zal het wieltje op je stuur 0,05 Hz omhoog of omlaag gaan.
Kies je op de radio voor auto search dan zal het wieltje op je stuur 1 voorkeuze zender omhoog of omlaag gaan.

Nogmaals dat is bij diverse auto's zo, of dat bij jou zo is weet ik ook niet zeker.
Thnx voor je uitleg. Zal er nog eens extra aandachtig naar kijken

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Stuurbediening en radio

Bericht door Dennis023 »

Gisteren in de auto dacht ik aan dit topic dus uitgeprobeerd. Als ik aan het wieltje draai gaat de radio naar de eerstvolgende zender die hij ontvangt. Dus niet naar de volgende voorgeprogrameerde zender maar naar de volgende die de radio ontvangt.
Dit zal toch wel ingesteld moeten kunnen worden want inderdaad heeft het geen zin dat de radio 0,05 Hertz verder gaat.
Bij mij werkt het dus zoals het hoort. Je kunt veilig met je handen aan het stuur naar een volgende zender.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”