Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Waarschuwing bandenspanning

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
DTM
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2015 19:01
1e Panda-achtige: Panda 1.2 69CV 2015

Waarschuwing bandenspanning

Bericht door DTM »

Hi,

Het waarschuwingslampje van de bandenspanning brandt. De rechtervoorband was iets aan de zachte kant, die heb ik bijgevuld maar het lampje gaat natuurlijk niet uit zichzelf uit, dat zal ik ergens moeten resetten. Vaak zit er (bij andere merken en/of modellen) een reset switch in/onder/bij het dashboard kastje maar ik kan het bij deze auto niet vinden. Weet iemand waar dat zit? Ik ben met de auto op vakantie in Spanje en mijn Spaans is beperkt dus ik ga er niet direct mee naar een garage...

Mijn dank is, bij voorbaat, groot!

Danny

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Waarschuwing bandenspanning

Bericht door Robert100HP »

De Panda heeft geen druksensor in de band zitten maar maakt voor het detecteren van een lekke ( lege ) band van gebruik van de ABS sensor van het betreffende wiel. Mogelijk moet je iets langer doorrijden voor het systeem het verschil weer merkt. Misschien werkt de oude reset truc van de 169 wel: haal de + pool van de accu een half uurtje er af en sluit hem daarna weer aan.


Grtz Rob

DTM
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2015 19:01
1e Panda-achtige: Panda 1.2 69CV 2015

Re: Waarschuwing bandenspanning

Bericht door DTM »

Hi Rob,

Bedankt voor het meedenken. Ik had vandaag zo'n 200 Km met de wagen gereden, maar het lampje bleef branden. Ik wilde eigenlijk deze avond de accu loskoppelen en morgen weer aansluiten. Maar toen het meisje "even" boodschappen moest doen ben ik in de wagen blijven zitten met de airco aan en heb ik even met het "SET" menu zitten spelen. En laat daar nou de optie tussen zitten om dat te resetten. Het is dus gelukt!

Zo, en nu is het tijd voor een pot bier!

Groet,
Danny

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Waarschuwing bandenspanning

Bericht door Dennis023 »

RTFM :P
Mooi dat het gelukt is.
Bij auto's die wel ergens een reset knopje hebben, moet je die vaak 3 seconde ingedrukt houden om te resetten.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”