Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Eco knop in Eco stand.
Moderators: Erik 319, michiel van g.
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Eco knop in Eco stand.
Heeft iemand een idee wat de Eco knop in mijn "0.9 Twin Air 80pk" werkelijk doet?
Mijn ervaring is namelijk dat de verbruiksmeter bij hogere snelheden in Eco stand meer verbruik aangeeft als wanneer hij uitgeschakeld is, dus het is niet altijd zuiniger rijden.
Ik kan nergens vinden wanneer je deze Eco knop het beste kunt gebruiken.
Mijn ervaring is namelijk dat de verbruiksmeter bij hogere snelheden in Eco stand meer verbruik aangeeft als wanneer hij uitgeschakeld is, dus het is niet altijd zuiniger rijden.
Ik kan nergens vinden wanneer je deze Eco knop het beste kunt gebruiken.
Groet,
John
John
Re: Eco knop in Eco stand.
De eco knop moet je alleen in het stads verkeer gebruiken.. dan merk je dat hij minder verbruik. het is dan 60 PK versie geworden..jjohn schreef:Heeft iemand een idee wat de Eco knop in mijn "0.9 Twin Air 80pk" werkelijk doet?
Mijn ervaring is namelijk dat de verbruiksmeter bij hogere snelheden in Eco stand meer verbruik aangeeft als wanneer hij uitgeschakeld is, dus het is niet altijd zuiniger rijden.
Ik kan nergens vinden wanneer je deze Eco knop het beste kunt gebruiken.
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Eco knop in Eco stand.
Bedankt. Hij schakelt de turbo dus uit?
panda100hp schreef: De eco knop moet je alleen in het stads verkeer gebruiken.. dan merk je dat hij minder verbruik. het is dan 60 PK versie geworden..
Groet,
John
John
Re: Eco knop in Eco stand.
Nee, hij schakelt de turbo niet uit..... hij knijpt via het motormanagement de lucht en benzine aanvoer.
Sommige vinden het een prima uitvindingen en weer andere mag het ding eruit worden gesloopt....
Sommige vinden het een prima uitvindingen en weer andere mag het ding eruit worden gesloopt....
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Eco knop in Eco stand.
Volgens mij geeft hij ook eerder aan dat je moet schakelen naar een hogere versnelling. De gas respons is minder. Zoals gezegd je hebt dan eigenlijk een 60 pk versie.
Ik heb altijd in eco gereden tenzij ik even snel wilde invoegen op de snelweg. Ik rijd nu een hele tank met de eco uit en het verbruik is een stuk hoger.
Ik heb altijd in eco gereden tenzij ik even snel wilde invoegen op de snelweg. Ik rijd nu een hele tank met de eco uit en het verbruik is een stuk hoger.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Eco knop in Eco stand.
Dus eigenlijk alleen gebruiken in de stad?
Want als je met minder vermogen harder gaat rijden gaat hij meer verbruiken, of begrijp ik het dan verkeerd.
Want als je met minder vermogen harder gaat rijden gaat hij meer verbruiken, of begrijp ik het dan verkeerd.
Groet,
John
John
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
- 1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015
Re: Eco knop in Eco stand.
De laatste tankbeurten meer op het verbruik gelet. Bij veel snelwegritten en continu de eco knop uit, verbruikt de Panda aanzienlijk meer, namelijk rond de 1op17 aan de pomp. Een nette waarde lijkt mij, is ook veel leuker rijden.
Met de eco knop aan, rond 1op19 a 1op20.
Met de eco knop aan, rond 1op19 a 1op20.
Het blijft lachen in een panda
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Eco knop in Eco stand.
Ik ga ook maar eens de snelweg op met eco knop uit. Want idd met minder vermogen en hogere snelheden moet de moter harder werken = hoger verbruik.
Momenteel rijd ik veel door de stad met eco knop uit en is het verbruik 1 op 14. Voorheen met eco knop aan was het 1 op 17.
Naar de LPD zal ik hem eerst aftanken en dan zo zuinig mogelijk proberen in Veenendaal te komen...
Momenteel rijd ik veel door de stad met eco knop uit en is het verbruik 1 op 14. Voorheen met eco knop aan was het 1 op 17.
Naar de LPD zal ik hem eerst aftanken en dan zo zuinig mogelijk proberen in Veenendaal te komen...
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Re: Eco knop in Eco stand.
Waar klagen jullie nog over..... ik kom niet verder in de stad dan 1.10 en 1.11
Maar dan staat die van mij wel altijd op de "Haas" stand....
Maar dan staat die van mij wel altijd op de "Haas" stand....
Re: Eco knop in Eco stand.
Nou ...... die van mijn rijd ook 1 op 14 de loung twin air 80 pkSirano schreef:Waar klagen jullie nog over..... ik kom niet verder in de stad dan 1.10 en 1.11
Maar dan staat die van mij wel altijd op de "Haas" stand....
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Eco knop in Eco stand.
Ik ben benieuwt wat jouw ervaring wordt.Dennis023 schreef:Ik ga ook maar eens de snelweg op met eco knop uit. Want idd met minder vermogen en hogere snelheden moet de moter harder werken = hoger verbruik.
Momenteel rijd ik veel door de stad met eco knop uit en is het verbruik 1 op 14. Voorheen met eco knop aan was het 1 op 17.
Naar de LPD zal ik hem eerst aftanken en dan zo zuinig mogelijk proberen in Veenendaal te komen...
Ik rijd nu meer in de eco stand, ook buiten de stad om zeker te zijn dat dit wellicht minder economisch is.
Bij de volgende tankbeurt zal ik het hier melden.
Groet,
John
John
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Eco knop in Eco stand.
Zojuist, 's avonds, gebeld door een dame van Fiat welke in keurig Vlaams uitlegde dat de Eco toets uitsluitend bedoelt is voor stadsverkeer en zeker niet voor de snelweg. Op de snelweg heeft ie totaal geen zin.
Toch aardig, zo'n belletje na een mailtje.
Toch aardig, zo'n belletje na een mailtje.
Groet,
John
John
Re: Eco knop in Eco stand.
dat had ik je toch verteld..jjohn schreef:Zojuist, 's avonds, gebeld door een dame van Fiat welke in keurig Vlaams uitlegde dat de Eco toets uitsluitend bedoelt is voor stadsverkeer en zeker niet voor de snelweg. Op de snelweg heeft ie totaal geen zin.
Toch aardig, zo'n belletje na een mailtje.
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Eco knop in Eco stand.
Klopt, maar ik ben nieuwsgierig of het ook op de vele 60km wegen geld welke ik rijdt. En dat is nog steeds niet duidelijk. Dat wist deze vriendelijke dame ook niet.panda100hp schreef:dat had ik je toch verteld..jjohn schreef:Zojuist, 's avonds, gebeld door een dame van Fiat welke in keurig Vlaams uitlegde dat de Eco toets uitsluitend bedoelt is voor stadsverkeer en zeker niet voor de snelweg. Op de snelweg heeft ie totaal geen zin.
Toch aardig, zo'n belletje na een mailtje.
Bovendien sprak jij over dat het dan een 60pk werd wat niet juist is.
Groet,
John
John