Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

LPG in mijn Panda

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

LPG in mijn Panda

Bericht door ImcoPoelman »

Vandaag een afspraak gemaakt bij Jos van Ommeren om op 24-11 en 25-11 mijn auto achter te laten bij hun zodat ze een 42 liter of 54 liter LPG installatie in te bouwen.
Afbeelding

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door panda94 »

ImcoPoelman schreef:Vandaag een afspraak gemaakt bij Jos van Ommeren om op 24-11 en 25-11 mijn auto achter te laten bij hun zodat ze een 42 liter of 54 liter LPG installatie in te bouwen.
Houd ons hier op de hoogte van jouw ervaringen en infomatie met LPG in de Panda twinair.
Ik ben ook nog steeds geintereseerd, maar begin er nog niet aan. Anders ben ik de volledige fabrieksgarantie kwijt .
Het blijft lachen in een panda

arnold66
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
Locatie: Waubach

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door arnold66 »

Zit er bij mij in Imco,

Ben blij het gedaan te hebben.
Tank van 43 liter kom je wel een eindje mee .

Bij Pouls in Baalo laten doen, niet de goedkoopste, maar wel de beste.
Zijn hebben ook een appendage ingebouwd ivm de turbo, schijnt op lpg nodig te zijn.

De precieze in/ en out van dit geheel weet ik ook niet.

Eindoordeel is een lekker vlotte panda 85 pk op LPG.

Groetjes Arnold
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door panda94 »

panda94 schreef:
ImcoPoelman schreef:Vandaag een afspraak gemaakt bij Jos van Ommeren om op 24-11 en 25-11 mijn auto achter te laten bij hun zodat ze een 42 liter of 54 liter LPG installatie in te bouwen.
Houd ons hier op de hoogte van jouw ervaringen en infomatie met LPG in de Panda twinair.
Ik ben ook nog steeds geintereseerd, maar begin er nog niet aan. Anders ben ik de volledige fabrieksgarantie kwijt .
@arnold66,

Heb je de vulopening van LPG naast die van de benzine zitten ? Dus achter het 'klepje' ?
Het blijft lachen in een panda

pandapouwer
Forumgebruiker
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 apr 2008 19:34
1e Panda-achtige: Fiat 141 selecta 1993
Locatie: zoetermeer
Been thanked: 3 times

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door pandapouwer »

Help mij eens jongens....Wat is een appendage....?

Gr Pandapouwer....

arnold66
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
Locatie: Waubach

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door arnold66 »

Nee ik heb niet de LPG aansluiting achter het klepje zitten.
Vaker heb ik gezien dat het metal rondom het klepje na verloop van tijd lichte buigsporen vertoonde.
Vind het niet uitzien als je na een paar jaar langs de auto kijkt je zijkant een golfplaat is, ik overdrijf natuurlijk wel een beetje, maar jullie kunnen er misschien iets bij voorstellen

Een appendage,,,,,,Onder een appendage verstaat men een klein toestel dat dient ter completering van een machine of installatie, deze had tot doel de werking van de turbo te garenderen bij het rijden op LPG. Schijnt toch een stukje techniek te zijn dat er eigenlijk moet zijn, maar shoot me, de complete werking ken ik niet.

Nu nog naar Savali, en hij is compleet
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door ImcoPoelman »

Klopt die extra toevoeging gaat er bij mij ook in.

Omdat dit onze 3e auto is die we daar laten voorzien van LPG heb ik een mooie prijs kunnen afspreken en ik ZEEEER tevreden ben over hun kwaliteiten en service. Ook krijg ik 2 dagen kosteloos een vervangende auto.

Ik ben er nog niet uit waar de vulnippel gaat komen, maar denk in het zwarte deel van de achterbumper, deze is namelijk makkelijk te vervangen.

Kunnen jullie foto's uploaden waar jullie LPG display gemonteerd zit op het dashboard ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door ImcoPoelman »

Rond 17.30uur vandaag de auto weer ophalen, de foto's en ervaringen zullen snel volgen.
Afbeelding

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door panda94 »

ImcoPoelman schreef:Rond 17.30uur vandaag de auto weer ophalen, de foto's en ervaringen zullen snel volgen.
Hoe is de ervaring met de Panda op LPG?
Heb je ook foto's?
Heeft de Panda standaard ook geharde kleppen?

Ik twijfel nog sterk of ik mijn Panda laat uitrusten met een LPG instalatie. Ik maak sindskort gemiddeld 600 km per week dus dat loont wel. Ik weet niet of de Twinair dit aankan. FCA levert alleen affabriek LPG systemen met 4 cilinder motoren. Oa de Mito en Ypsilon. Ook ben ik dan de fabrieksgarantie kwijt.
De Twinair wordt wel geleverd met groengas.
Het blijft lachen in een panda

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door ImcoPoelman »

Ik merk totaal geen verschil tussen LPG en Benzine, hij gaat vloeiend over van Benzine naar LPG wanneer je rijdt, bij de stoplichten merk je wel even dat hij over gaat.

Foto's Komen eraan, belooft

Ik wil niet meer terug, Tanken van 25 liter kost nu maar rond de 15 euro (randstad prijzen) Echt heeeerlijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door ImcoPoelman »

IMG_20151214_173442-klein.jpg
Afbeelding

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door panda94 »

ImcoPoelman schreef:
IMG_20151214_173442-klein.jpg
Vulopening is mooi weggewerkt achter het klepje.
Het blijft lachen in een panda

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door ImcoPoelman »

Aan de buitenkant is niet te zien dat ik op LPG rijdt, Echt super werk geleverd door Jos van Ommeren en zijn team.

In de kofferbak zat geen reservewiel, maar een schuimbak met daarin compressor en diversen, die past niet meer, wanneer iemand interesse heeft (alleen schuim), moet hij/zij even een PB naar mij doen.
Afbeelding

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door panda94 »

ImcoPoelman schreef:Aan de buitenkant is niet te zien dat ik op LPG rijdt, Echt super werk geleverd door Jos van Ommeren en zijn team.

In de kofferbak zat geen reservewiel, maar een schuimbak met daarin compressor en diversen, die past niet meer, wanneer iemand interesse heeft (alleen schuim), moet hij/zij even een PB naar mij doen.
Goed om te horen dat LPG je goed bevalt. Hoe zit het met de kleppen van de Panda twinair, kunnen die goed tegen LPG? ? Weet iemand dat
Het blijft lachen in een panda

mark660
Forumgebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2014 09:26
1e Panda-achtige: geen meer
Locatie: Roermond

Re: LPG in mijn Panda

Bericht door mark660 »

panda94 schreef:
ImcoPoelman schreef:Aan de buitenkant is niet te zien dat ik op LPG rijdt, Echt super werk geleverd door Jos van Ommeren en zijn team.

In de kofferbak zat geen reservewiel, maar een schuimbak met daarin compressor en diversen, die past niet meer, wanneer iemand interesse heeft (alleen schuim), moet hij/zij even een PB naar mij doen.
Goed om te horen dat LPG je goed bevalt. Hoe zit het met de kleppen van de Panda twinair, kunnen die goed tegen LPG? ? Weet iemand dat
Lijkt mij van wel , ze worden tenslotte geleverd in het oostblok met lpg af fabriek en hier met cng
dus de kleppen zullen er wel tegen kunnen, zit nu tegen de 50dkm ,nog niets gemerkt qua tikken of slechter lopen ,
(alleen de stoel begint al aan een kant wat in te zakken. :roll: )

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”