Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di, 27 jun 2017, 06:24

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Schokken Panda Twinair 65 Pk 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Forumgebruiker

Bericht Schokken Panda Twinair 65 Pk

Mijn Panda schokt als ik tussen de 2000 en 3000 toeren rijdt. Soms merk je er weinig van en soms is het irritant. Na het eerste garage bezoek waarbij men de bougies heeft vervangen en de software heeft geupdate, kwam er nog een probleem bij. Als je de motor start en je rijdt niet gelijk weg (eerst nog de gordel om doen) dan is hij alweer afgeslagen. Dit gebeurde niet altijd.
Na nog een garage bezoek, was het afslaan opgelost maar een nieuw probleem ontstaan. Als je weg wilde rijden begon de auto te bokken alsof je in een verkeerde versnelling staat. Dit gebeurt ca 2 keer per week en zowel met koude als warme motor.
Men heeft diverse sensoren en de bobines vervangen echter zonder resultaat.
De garage heeft in overleg met de importeur het multiair blok vervangen. Dat is afgelopen week gedaan. Of het bokken bij wegrijden is opgelost weet ik nog niet, moet ik eerst een week mee gereden hebben. Het schokken tussen de 2000 en 3000 toeren is er echter nog steeds. Volgens de garage is daar niets aan te doen en moet men wachten op andere software uit Italië. Er zouden meer 65 Pk's dit probleem hebben.
Als men de auto uitleest zijn er geen storingen opgeslagen. Normaal tank ik bij Tango, ik heb nu ook Schell geprobeerd en ook ron 98 benzine echter zonder resultaat.
Gelukkig had de vorige eigenaar extra garantie bij de auto gekocht, dus heeft het mij nog niets gekost. De garage is een Fiat dealer en neemt mijn (vage) klachten echt serieus.
Zijn er mensen op dit forum die ook deze klachten hebben? en eventueel hebben opgelost?
Ik ben er sterk aan het denken om de auto in te ruilen, echter een model 312 met 4 cilinder motor zal niet makkelijk te vinden zijn.

Profiel
Forumgebruiker

Panda: Panda 169 Active 1.1
Bericht Re: Schokken Panda Twinair 65 Pk

Hoi, vervelend probleem heb je daar. Met de testapparatuur van Fiat kan je ook de ECU resetten en vervolgens weer het toonwiel etc opnieuw inleren, Wellicht helpt dit?
Wij hadden voor een uitzendbureau vele Panda Twinair's (zonder turbo, dus dezelfde als die jij hebt) rondrijden, hier waren ook problemen met uitvallen bij starten, dit was echter wel na software updates verholpen..

Profiel
Forumgebruiker

De ECU is al diverse malen gereset. Het afslaan is vervelend, maar het schokken tijdens het rijden begint echt te irriteren als je langere afstanden rijdt.

Profiel
Forumgebruiker

Panda: Twinair-Turbo 85

Neem eens contact op met Auto Vireo in Houten en leg het probleem eens voor aan Ronald Vermeulen.
Als hij het niet weet dan ben je echt de klos,,,,,

Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.

Profiel
Forumgebruiker

Gisteren een gesprek gehad met de dealer en ze gaan voor mij een andere auto zoeken. Ik ben erg blij met deze oplossing.

Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]