Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za, 19 aug 2017, 23:23

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Dunlop parkeersensoren van de Action 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Forumgebruiker

Bericht Dunlop parkeersensoren van de Action

Gisteren zag ik dat de Action parkeersensoren van het merk Dunlop verkoopt. Iemand ervaring hier mee? En werkt dit samen met het canbus systeem ? Zo niet, is het dan op te lossen door de sensoren via een relais te schakelen. Ik heb op het forum gezocht maar niet echt uitsluitsel hierover kunnen krijgen.

Profiel
Forumgebruiker

Parkeersensoren gaan toch buiten de canbus om.
Je hebt alleen een +15 nodig en een signaal vanaf de achteruitrijlamp.
Zo heb ik het gedaan.

Profiel
Forumgebruiker

Bij mijn vorige auto hoefde ik alleen een draad naar de achteruitrijlamp te trekken, en een massa natuurlijk.
De aansluitunit had ook maar één ingang. Bedoel je niet dat er bij jouw een relais bij zat waarvoor je een extra stroomdraad nodig had?

Profiel
Forumgebruiker

Panda: 312 lounge 80 pk april 2017.

Ik heb zelf 2 100 HP's gehad waar later parkeer sensoren door de dealer zijn gemonteerd.
In het begin werkte het allemaal perfect maar in de loop van tijd gingen er toch enkele stuk .
Bij reparatie ook weer een ander merk gemonteerd ook die weer stuk naar verloop van tijd.
Nu rijd ik een Panda 312 met vanuit de fabriek parkeer sensoren .. nooit geen last.
Mijn conclusie . laat ze vanaf fabriek plaatsen als optie..

Profiel
Forumgebruiker

2cv6 schreef:
Bij mijn vorige auto hoefde ik alleen een draad naar de achteruitrijlamp te trekken, en een massa natuurlijk.
De aansluitunit had ook maar één ingang. Bedoel je niet dat er bij jouw een relais bij zat waarvoor je een extra stroomdraad nodig had?

Als de achterlichten via Canbus gaan, dan is er een mogelijkheid dat het net teveel verbruikt, of dat het verbruik tussen li en re teveel is waardoor de Canbus het achterlicht uitschakelt.
Ik heb een set van Valeo en deze heeft een aparte stroomdraad en een schakeldraad (puls) via de achteruitrijlamp.
Ik heb wel een set met piepers en een led streep voor de afstand (visueel) deze zit boven de spiegel gemonteerd.

Mocht ik het overdoen dan nam ik een camera systeem.

Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]