Pagina 2 van 2

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 16 jun 2017 12:13
door ImcoPoelman
Wat is het resultaat van de Bobines vervangen, de Panda312 van mijn vriendin heeft het zelfde probleem, voordat ik 100 ga besteden, graag de bevindingen ?

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 16 jun 2017 17:13
door Panda312
Na een week kan ik vertellen dat het scheelt. Tevens heb ik een toevoeging gedaan bij het tanken van superplus98 benzine. Dit op een lege tank. Ben nu ongeveer 300 km verder en het probleem is verholpen.

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 17 jun 2017 13:15
door Dennis023
Bedankt voor de feedback. Daar hebben we wat aan. Dus bij hortende en stotende 312's twinair eerst naar de bobines kijken.

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 17 jun 2017 13:35
door Panda312
Daar kan het aan liggen maar hoeft niet :)

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 07 jul 2017 08:41
door ImcoPoelman
Nou hier mijn verhaal.

Bougies vervangen, geen resultaat

Boubine vervangen, geen resultaat

Olie en filter vervangen, geen resultaat

Naar de Garage aan de computer, geen problemen gevonden en met een rekening van 50 euro naar huis gestuurd.

Savali Tuning, WEL resultaat, helaas wel een hoop kosten moeten maken.

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 07 jul 2017 20:45
door Sic58
Ik denk dat een software update met de Fiat uitleescomputer (Witech) ook had geholpen.

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 08 jul 2017 10:41
door Panda312
@Imcopoelman Wat ik dan wel weer jammer vind is dat zo'n Fiatgarage 50 euro in rekening brengt zonder even verder te zoeken. De monteur had ook kunnen controleren zoals Sic58 al vertelde of er een update was. Maar ik merk al dat dit niet Fiat eigen is. Bij Opel is het nog erger. Mensen het bos in sturen en een hoop geld lichter.

Wat heeft Savali Tuning nu gedaan om het probleem te verhelpen?

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 27 jul 2017 10:09
door ImcoPoelman
Laatste update

Stotteren is weer terug, vooral bij koude motor tussen de 2000 en 2750 rpm begint hij weer te stotteren, zelfs V-Power en Euro95 vergeleken, dit had geen verschil.

Nu ergens in Augustus terug naar Savali en dan wordt er software van een Fiat 500 ingezet, deze heeft fabrieks af al 105PK (op papier), hopelijk zit het probleem in de orginele software en ben ik er dan vanaf.

De software update van 80PK van 100+PK, WOW wat een verschil, wanneer ik een hele week op ECO rijdt zowel in de stad als snelweg, haal ik nu 1/14,5 ipv 1/13, deze week aan het testen met ECO uit, normaal zat ik dan 1/15,3.

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 08 aug 2017 09:38
door ImcoPoelman
Na weer 2 tanken gereden te hebben vallen de resultaten tegen.

1 week zonder ECO knop in de stad, kom ik net op 1/15

1 week met ECO in de stad en zonder buiten de stad, kom ik uit op 1/15,6

Maar ja, de POWER die we ervoor terug hebben gekregen is niet normaal, niet meer stotteren in de bochten wanneer de automaat in een lage versnelling zit.

Nog even ter info, we rijden wel op 16 inch velgen met 195x45x16 banden.

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 08 aug 2017 12:27
door Mario TT
Ik rij altijd zuiniger dan 1 op 20 maar ik heb geen automaat en die van mij is standaard 85pk. Ik gebruik nooit eco en heb de airco altijd aan. Mijn record is 1 op 27.

Als je gewoon rustig optrekt en niet harder dan 100 rijdt moet je makkelijk zuiniger kunnen rijden. Als ik alleen stadsverkeer rij dan rij ik rond de 1 op 15.

Het klinkt net alsof je luchtmassameter niet goed werkt... te rijk en haperen. Trek je stekker eens van je luchtmassameter af en kijk eens of je corrosie kan vinden.

Mijn Punto Twinair hield ook in maar voornamelijk bij volgas tussen de 2000-3000 toeren. Niet heel merkbaar maar ik merkte het zeker wel. Duurde drie garagebezoeken en toen bleek dat de injectoren en/of brandstofsysteem vervuild was. Bij mij ontstaan na gebruik van E10. Twee flesjes Forte brandstofreiniger erin en twee lange ritten verder en de motor liep weer als een zonnetje.

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 08 aug 2017 12:55
door ImcoPoelman
Waar kan ik die stekker vinden ? Foto ?

De auto heeft dit namelijk al vanaf het begin, injectoren gewisseld met andere Panda, het probleem was daardoor niet verholpen.

Ik zal anders ook een van de Forte bestellen.

30 augustus terug naar Savali, dan gaat de software van een 500 erin, werkt dat niet, dan mag de vrouw beslissen, tuning zo laten of terug naar origineel met geld terug.

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 08 aug 2017 14:53
door Mario TT
Ik zou Forte erin gooien , twee flesjes! En dan een flinke rit rijden. Waar de luchtmassameter zit? Geen idee om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit aan een twinair gesleuteld. Wat soms helpt is het onderdeel op internet op te zoeken zodat je weer hoe deze eruit moet zien en kijken of je hem kan vinden op je inlaat traject.

Re: Horten en stoten vooruit komen.

Geplaatst: 15 sep 2017 16:42
door ImcoPoelman
Het lijkt echt een TwinAir kwaal te zijn, mijn splinternieuwe Panda heeft het ook bij een bepaalde manier van Gas geven sputtert hij ook.

De vrouw heeft inmiddel besloten om de Tuning eruit te laten halen en vervolgens met dat geld gaan winkelen.

Ik laat het wel zitten in mijn Panda, rijdt net effe iets lekkerder. Nu LPG er weer in dus kosten voor iets harder optrekken zijn weer gedekt met 60 cent de liter.