Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Type lamp dagrijverlichting

Discussie over het tunen en stylen van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Gebruikersavatar
m1karabijn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:12
1e Panda-achtige: Panda Twin Air Lounge Sempre 2012 105 Pk

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door m1karabijn »

Dit was de Pb ik weet niet of dat de Moderator is die jij bedoeld.

Beste m1karabijn.

Wij de moderatoren. Krijgen klachten over jouw schrijf werk.
Er zijn mensen die zich enorm storen aan het feit dat jij geen hoofdletters, punten of comma's gebruikt.

Zou je zo vriendelijk willen zijn hier enigszins om te denken.

(Ik trok het kortse stro'tje dus mocht ik je een pb doen..)

Met vriendelijke groeten Dirk Jan.

Het is inderdaad een beetje zielig heb je een klacht geef dan even een Pb dat is een stuk eerlijker.
En als Moderator laat je je eigen mooi sturen Dirk Jan :oops:

Pffff kortse stro'tje :mrgreen:

panda100hp

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door panda100hp »

m1karabijn.

Geen namen zeker die dat geschreven hebben.

Gebruikersavatar
m1karabijn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:12
1e Panda-achtige: Panda Twin Air Lounge Sempre 2012 105 Pk

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door m1karabijn »

Nee natuurlijk niet.
Mooi geschreven he met hoofdletters en een punt er achter. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door Erik 319 »

m1karabijn schreef:Nee natuurlijk niet.
Mooi geschreven he met hoofdletters en een punt er achter. :mrgreen:
Ik heb een klacht ingediend.
Bedoelt is met een t....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door Robert100HP »

Nu was het zo lekker rustig op het forum, gaan we weer zeuren over woorden, komma's en hoofdletters.
Strootje, komma en kortste schrijf je zo als hiervoor, zodra er een gekartelde rode streep onder een woord
verschijnt is de spelling foutief en kun je het corrigeren. Laat iedereen in zijn waarde, de een is nu eenmaal taalkundig beter dan de ander.....!!

Grtz Rob

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door panda94 »

m1karabijn schreef:
panda94 schreef:Ben ook geintereseerd. Heb nu ook led in de DRL maar deze is niet fel en knippert als het contact uit is.

Hebben jullie toevallig ook een foto van de led DRL in werkende stand?
@panda94
Had je nog deze led's in de Panda of de led's die ik heb geplaatst?

Waren nog de leds die er al in zaten. Deden het perfect, zonder storingen todat de auto niet meer starte.
Voor mij nu geen leds meer. Heb geen zin om eerdaags met pech langs de weg te staan.
Het blijft lachen in een panda

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door aribold »

Robert100HP schreef:Laat iedereen in zijn waarde, de een is nu eenmaal taalkundig beter dan de ander.....!!
Als het nou met taalvaardigheid te maken had, dan was er waarschijnlijk ook geen punt van gemaakt.
Nagenoeg iedereen op dit forum gebruikt automatisch interpunctie en de laatste berichten van m1karabijn laten volgens mij zien dat hij het ook prima kan.

Besef dat het maar voor 1 schrijver een beetje moeite kost om het voor tientallen lezers een beetje makkelijker te maken.
Persoonlijk probeer ik altijd enigszins zorgvuldig te schrijven uit respect voor de lezer. Zinnen lezen nu eenmaal aangenamer dan treintjes van woorden.

Maar vinden we het nou echt gepast om hier veel stampij over te maken?
Is het echt zo raar als we iemand vragen om net zoveel moeite te steken in een bericht, als dat de rest er in steekt?
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

panda100hp

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door panda100hp »

aribold schreef:
Robert100HP schreef:Laat iedereen in zijn waarde, de een is nu eenmaal taalkundig beter dan de ander.....!!
Als het nou met taalvaardigheid te maken had, dan was er waarschijnlijk ook geen punt van gemaakt.
Nagenoeg iedereen op dit forum gebruikt automatisch interpunctie en de laatste berichten van m1karabijn laten volgens mij zien dat hij het ook prima kan.

Besef dat het maar voor 1 schrijver een beetje moeite kost om het voor tientallen lezers een beetje makkelijker te maken.
Persoonlijk probeer ik altijd enigszins zorgvuldig te schrijven uit respect voor de lezer. Zinnen lezen nu eenmaal aangenamer dan treintjes van woorden.

Maar vinden we het nou echt gepast om hier veel stampij over te maken?
Is het echt zo raar als we iemand vragen om net zoveel moeite te steken in een bericht, als dat de rest er in steekt?
Jij als forum admin .. moet deze mensen een ban geven .
Mensen die de sfeer weg halen , horen hier niet thuis.
Meer zal ik er hier niet meer over schrijven . :?

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door aribold »

Welke mensen bedoel je?
De sfeer op dit forum is volgens mij erg gemoedelijk met respect voor elkaar en met gemiddeld een behoorlijk correct taalgebruik.
Moet ik dan de mensen bannen die hierboven (niet erg gemoedelijk) nogal wat ophef maken over een verzoek om een beetje zorgvuldig te schrijven, of de mensen die weinig moeite doen om makkelijk leesbaar te schrijven?
Of iedereen die hier flink off-topic gaat?

(Bovenstaande vragen zijn eigenlijk retorisch bedoeld. Als iemand goede redenen heeft om het niet eens te zijn met het beleid, dan kan hij/zij mij een PB sturen, of desnoods een topic openen in het Development-forum.)

Aangezien dit een technisch topic is over dagrijverlichting, zou het beleefd zijn om terug te keren naar dat onderwerp.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
m1karabijn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:12
1e Panda-achtige: Panda Twin Air Lounge Sempre 2012 105 Pk

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door m1karabijn »

Ik wil toch nog even reageren op de reactie van aribold.
Zorgvuldig schrijven en correct taal gebruik kan ik best mee leven,maar waar ik wel moeite mee heb is het klagen bij diverse Moderators die dan mij via een Pb moet vertellen dat ik het niet goed doet.
Als je je eigen stoort aan taal gebruik of Hoofdletters,Comma's en andere kleinigheden wees dan een vent of vrouw en meld dat bij de persoon in kwestie via Pb.
Nu krijg ik Pb van een Moderator die helaas het verkeerde Stro'tje heeft getrokken die mij moet vertellen let een beetje op.
Nu aribold vind jij dat een goede gang van zaken?
Ik denk van niet en er zijn op dit forum nog meer mensen die deze gang van zaken niet netjes vinden.
Hierbij laat ik het doe ermee wat je wil voor mij is de kous af :oops:

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door aribold »

Je vraag verdient een antwoord.

Persoonlijk ben ik er voorstander van dat forumgebruikers melding maken bij een moderator als iets ze tegen de borst stuit.
Ik heb daar zelfs ooit het meldingensysteem voor uitgebreid. In mijn ervaring ontstaan er snel erg impulsieve en heftige discussies op het forum zelf, als forumgebruikers ongenoegen over elkaar op het forum of via PB uitspreken. Het "Facebook-effect" zal ik het maar noemen.

Een andere reden dat je door een moderator aangesproken werd, is dat we het besproken hebben en dat met name ik zelf vond, dat het wel tijd werd dat een van de moderators er iets van ging zeggen.
Jouw berichten zonder leestekens en hoofdletters waren geeneens erg slecht leesbaar, omdat je wel gebruik maakte van nieuwe regels, maar 1 van de redenen waarom we zo'n goed leesbaar forum hebben, is dat we in het verleden ook regelmatig mensen aangesproken hebben. Hierdoor hebben we een sneeuwbal effect voorkomen.
Op andere fora kom ik vaak woordenbrij tegen, die ik zelf meer vind lijken op puzzels dan communicatie. Taalgebruik en spelling op een forum hoeft heus niet perfect te zijn. Welke Nederlander schrijft tegenwoordig nog 100% correct? Zoals jullie al opmerkten maken ook moderators regelmatig fouten. Zolang er in ieder geval een beetje aandacht aan geschonken wordt om naar eigen kunnen zo goed mogelijk, maar vooral zo leesbaar mogelijk te schrijven, denk ik dat we heel ver komen.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
m1karabijn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:12
1e Panda-achtige: Panda Twin Air Lounge Sempre 2012 105 Pk

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door m1karabijn »

aribold schreef:Je vraag verdient een antwoord.

Persoonlijk ben ik er voorstander van dat forumgebruikers melding maken bij een moderator als iets ze tegen de borst stuit.
Ik heb daar zelfs ooit het meldingensysteem voor uitgebreid. In mijn ervaring ontstaan er snel erg impulsieve en heftige discussies op het forum zelf, als forumgebruikers ongenoegen over elkaar op het forum of via PB uitspreken. Het "Facebook-effect" zal ik het maar noemen.

Een andere reden dat je door een moderator aangesproken werd, is dat we het besproken hebben en dat met name ik zelf vond, dat het wel tijd werd dat een van de moderators er iets van ging zeggen.
Jouw berichten zonder leestekens en hoofdletters waren geeneens erg slecht leesbaar, omdat je wel gebruik maakte van nieuwe regels, maar 1 van de redenen waarom we zo'n goed leesbaar forum hebben, is dat we in het verleden ook regelmatig mensen aangesproken hebben. Hierdoor hebben we een sneeuwbal effect voorkomen.
Op andere fora kom ik vaak woordenbrij tegen, die ik zelf meer vind lijken op puzzels dan communicatie. Taalgebruik en spelling op een forum hoeft heus niet perfect te zijn. Welke Nederlander schrijft tegenwoordig nog 100% correct? Zoals jullie al opmerkten maken ook moderators regelmatig fouten. Zolang er in ieder geval een beetje aandacht aan geschonken wordt om naar eigen kunnen zo goed mogelijk, maar vooral zo leesbaar mogelijk te schrijven, denk ik dat we heel ver komen.
Dan vraag ik me alleen af waarom jij zelf mij niet via Pb op de hoogte hebt gebracht.
Je schrijft zelf dat jij met name vond dat ik daar werd op aangesproken.
Nu heeft iemand een stro'tje getrokken die het slechte nieuws aan mij moest vertellen.
Je verdedigd met hand en tand jou handelswijze maar neemt niet de verantwoordelijkheid een beetje jammer.
En dan je reactie over andere fora dat is een dood doener ik heb niets verkeerd gezegd of geschreven of heb ik misschien een clublid boos gemaakt?

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door aribold »

Ik vind dat we nu nog verder off-topic gaan, maar omdat je er naar vraagt:

Ik ben admin, geen moderator.
De taken van een admin zijn vooral administratief en overkoepelend.
De admin houdt zich bezig met zaken als registraties verwerken, verbanningen, de software up to date houden, databasebewerkingen, de inrichting en het uiterlijk van het forum, defecte links en missende afbeeldingen opsporen en oplossen en dergelijke. Kortom: vooral werk achter de schermen.
Moderators houden zich bezig met berichten die in de verkeerde rubriek geplaatst zijn, berichten die in strijd zijn met de huisregels, onduidelijke onderwerptitels, gebruikers die elkaar dwars liggen en dergelijke. Moderators vormen het communicatiekanaal tussen forumbeheer en forumgebruikers. Daarom is ook ieder onderdeel van het forum aan een bepaalde moderator toegewezen.
Moderators en admin overleggen regelmatig over van alles, maar het modereren van het forum blijft uiteindelijk toch een taak van de moderators en niet van de admin.

Er is dus overleg geweest, besloten dat je aangesproken zou worden en een moderator heeft dit op zich genomen.
Dit is een normale gang van zaken op dit forum, net zoals op de meeste ander fora.
Als je hier nog verder over wilt debatteren, zullen we dat dan per PB doen? Dit onderwerp is ondertussen wel meer dan voldoende vervuild...
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
piekkok
Forumgebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jan 2015 10:51
1e Panda-achtige: 0.9 Twin Air Turbo Lounge 2012 wit
2e Panda-achtige: Alfa Romeo MiTo 0.9 Twin Air Turbo 2012
Locatie: Leiden

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door piekkok »

Ondanks dat deze topic nu inderdaad genoeg vervuild is, wil ik toch even reageren: Met grote verbazing las ik het 'geruzie' over de schrijfstijl van m1karabijn.
Niet iedereen is altijd even goed in Nederlands en/of grammatica.
Dat lezen we dagelijks op fora, in de krant, op werk, enzovoorts.
Waar het hier om gaat, is dat de boodschap die m1karabijn wil overbrengen, duidelijk is.
En dat is toch zo?
Zijn inbreng op dit forum vind ik in ieder geval altijd waardevol, en ik kan dan prima leven met taal- of typfouten.

Ik ben gék op de Nederlandse taal, maar ik stoor me niet aan de schrijfwijze van m1karabijn.

Maar misschien komt dat omdat zijn schrijfstijl identiek is aan die van mijn ex, waardoor ik er aan gewend ben? :wink:

Anyway, er zijn belangrijker zaken om ons druk om te maken, toch?
Una vita, vivere!

Gebruikersavatar
m1karabijn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:12
1e Panda-achtige: Panda Twin Air Lounge Sempre 2012 105 Pk

Re: Type lamp dagrijverlichting

Bericht door m1karabijn »

panda94 schreef:
m1karabijn schreef:
panda94 schreef:Ben ook geintereseerd. Heb nu ook led in de DRL maar deze is niet fel en knippert als het contact uit is.

Hebben jullie toevallig ook een foto van de led DRL in werkende stand?
@panda94
Had je nog deze led's in de Panda of de led's die ik heb geplaatst?

Waren nog de leds die er al in zaten. Deden het perfect, zonder storingen todat de auto niet meer starte.
Voor mij nu geen leds meer. Heb geen zin om eerdaags met pech langs de weg te staan.
Vind het wel jammer voor je maar ik denk toch dat je de verkeerde led's er in hebt zitten.
@panda100hp en ik hebben geen last van de storingen die jij hebt gehad,vandaar dat ik toch denk dat het aan de led's ligt.

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”