Ik had bij een van de twee Panda's de twin-air module stuk , sinds daar een nieuwe in zit is het dipje weg en pakt die weer mooi soepel opDanoontje schreef:Dat is eigenlijk exact wat wij ook willen: iets meer koppel waardoor de dip bij optrekken wegvalt. Wij hebben hier nogal wat hellingen en heuvels en de vrouw is daar geen held inbero schreef:
Wat de topicstarter wil is een beter afstelling (meer koppel onderin) en dat is software matig gewoon te doen.
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
chiptuning
Moderators: Erik 319, michiel van g.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 12 okt 2014 09:26
- 1e Panda-achtige: geen meer
- Locatie: Roermond
Re: chiptuning
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
- 1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
- Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
- Locatie: Waubach
Re: chiptuning
De TA modellen zijn wel gevoelig voor prutswerk.
Veelal gaat idd de module kapot, maar ook dat heb je voor een groot gedeelte zelf in de hand, regelmatig olie wisselen, dus NIET alle 30K maar het liefst bij 15K.
Dit geld ook voor Tuning, geef in godsnaam een paar eurie meer uit en ga naar een gerenomeerd bedrijf, de keuze is makkelijk nl, Savali of Squadra.
Ben met mijn TA85 naar Ronald geweest en rij al meer dan 100K op LPG met een smile op mijn gezicht, en NOOIT problemen gehad.
Je krijgt ook het advies om de olie regelmatiger te verversen, eventueel flushen en hij is weer als nieuw.
Veelal gaat idd de module kapot, maar ook dat heb je voor een groot gedeelte zelf in de hand, regelmatig olie wisselen, dus NIET alle 30K maar het liefst bij 15K.
Dit geld ook voor Tuning, geef in godsnaam een paar eurie meer uit en ga naar een gerenomeerd bedrijf, de keuze is makkelijk nl, Savali of Squadra.
Ben met mijn TA85 naar Ronald geweest en rij al meer dan 100K op LPG met een smile op mijn gezicht, en NOOIT problemen gehad.
Je krijgt ook het advies om de olie regelmatiger te verversen, eventueel flushen en hij is weer als nieuw.
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
- 1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012
Re: chiptuning
Dat begrijp ik.
Maar vanuit het zuiden zijn de opties niet heel veel. Heeft iemand misschien ervaring met cts-chiptuning.com? Wij wilden hier de chip-tuning laten uitvoeren.
Lees hier niet veel over, maar in ieder geval niks negatiefs
Maar vanuit het zuiden zijn de opties niet heel veel. Heeft iemand misschien ervaring met cts-chiptuning.com? Wij wilden hier de chip-tuning laten uitvoeren.
Lees hier niet veel over, maar in ieder geval niks negatiefs
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: chiptuning
Ik zou er een dagje voor uit trekken en lekker naar Nunspeet rijden.
Kun je op de terugweg meteen even goed testen.
Is misschien een eind rijden maar ik zou persoonlijk alleen naar een gerenommeerde tuner gaan.
Kun je op de terugweg meteen even goed testen.
Is misschien een eind rijden maar ik zou persoonlijk alleen naar een gerenommeerde tuner gaan.
312=500 319=Panda.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
- 1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
- Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
- Locatie: Waubach
Re: chiptuning
Juist, laat de afstand niet bepalend zijn om voor een onbekende tuner te kiezen, overigens Squadra komt ook in het zuiden bij verschillende dealers om aldaar te tunen. Ben met de camper van mijn zwager in Roermond geweest alwaar Squadra hem getuned heeft.
Kortom, Savali of Squadra, ander helemaal niets,,,,,,,,,,helmaal niets en echt niets,,,,,ook niet een heel klein beetje
Kortom, Savali of Squadra, ander helemaal niets,,,,,,,,,,helmaal niets en echt niets,,,,,ook niet een heel klein beetje
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
- 1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012
Re: chiptuning
Goede morgen,
Na het lezen van jullie informatie gaan twijfelen. En besloten met Squarda contact op te nemen over het hoe-en-wat. Als we laten chiptunen dan inderdaad goed.
Bedankt!
Na het lezen van jullie informatie gaan twijfelen. En besloten met Squarda contact op te nemen over het hoe-en-wat. Als we laten chiptunen dan inderdaad goed.
Bedankt!
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
- 1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012
Re: chiptuning
Ter info: Squadra levert deze service niet meer voor Twin Air
Dus dan maar Savali eens vragen
Daarbij kreeg ik onderstaande advies:
"Wij adviseren om ook bij een standaard TA RON98 te tanken en dan bij een merk als BP, Shell, Aral enzn.enz"
Is dat bekend?
Dus dan maar Savali eens vragen
Daarbij kreeg ik onderstaande advies:
"Wij adviseren om ook bij een standaard TA RON98 te tanken en dan bij een merk als BP, Shell, Aral enzn.enz"
Is dat bekend?
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
- 1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012
Re: chiptuning
Mja, ze adviseren zoiets natuurlijk niet voor niets.
Squadra geeft aan RON98 te adviseren i.v.m. mogelijk pingelen van de motor met RON95
Savali geeft aan dit niet direct te adviseren, maar ook niet aan te raden. Te geven wel aan dat RON98 een lichte voorkeur heeft.
Dus zal niet uit de lucht komen vallen
Squadra geeft aan RON98 te adviseren i.v.m. mogelijk pingelen van de motor met RON95
Savali geeft aan dit niet direct te adviseren, maar ook niet aan te raden. Te geven wel aan dat RON98 een lichte voorkeur heeft.
Dus zal niet uit de lucht komen vallen
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: chiptuning
Zeker benzine turbomotoren hebben eigenlijk altijd baat bij brandstof met een zo hoog mogelijk octaangetal omdat het moment waarop pingelen optreedt dan hoger ligt.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: chiptuning
Klopt wel maar bij een standaard motor zou Fiat het zelf toch wel adviseren als het wat oplevert.
Lijkt mij tenminste logisch.
Lijkt mij tenminste logisch.
312=500 319=Panda.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: chiptuning
Nee hoor mijn Panda vertoonde stotter gedrag, en dat wert helemaal dramatisch na Savali tuning.erguly schreef:Wat een onzin.
Dus terug naar standaard, ben vervolgens op 98 Ron gaan rijden en hij loop als een zonnetje en ik kom verder op een tank brandstof.
Ik tank alleen maar bij de grote merken, BP, Shell, Esso, Texaco, Total, enzovoort.
Na tuning zou ik zeker op 98 Ron gaan rijden, meer octaan is altijd beter.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
- 1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012
Re: chiptuning
Vandaag gewoon eens RON98 getankt. Moet zeggen: is toch best wel wat duurder op een volle tank.
Maar ik merk vrijwel meteen (eerst natuurlijk even 95 uit de leidingen krijgen) dat de auto rustiger loopt. Prettiger rijd bij 50km/u.
Iets soepeler oppakt en in de 2, bij uitrollen, een vloeiendere beweging maakt.
Morgen als ik weer naar het werk moet moet ik weer een 50 helling op. Benieuwd wat dat doet. Deze helling is net te zwaar voor de 4e versnelling, maar de 3e versnelling is net te licht. Benieuwd op morgen de 4e versnelling net goed is.
Maar ik merk vrijwel meteen (eerst natuurlijk even 95 uit de leidingen krijgen) dat de auto rustiger loopt. Prettiger rijd bij 50km/u.
Iets soepeler oppakt en in de 2, bij uitrollen, een vloeiendere beweging maakt.
Morgen als ik weer naar het werk moet moet ik weer een 50 helling op. Benieuwd wat dat doet. Deze helling is net te zwaar voor de 4e versnelling, maar de 3e versnelling is net te licht. Benieuwd op morgen de 4e versnelling net goed is.
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
- 1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
- Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
- Locatie: Waubach
Re: chiptuning
Tuned By Savali,
Gewone benzine erin en ook op LPG, knallen met die handel waarbij 6500 RPM geen uitzondering is.
Loopt gewoon als een klein gemeen rood koekblikje waarbij ik al menig weggebruiker stom heb laten nakijken.
Wel bij Ronald de boubines laten vervangen, dit was overigens onder een coulance regeling van de importeur.
Gelijk 2 nieuw ZUNDKERZEN er in en hij gaat nog steeds als de brandweer….
Dus, qua brandstof heb ik geen op of aanmerkingen…..
Gewone benzine erin en ook op LPG, knallen met die handel waarbij 6500 RPM geen uitzondering is.
Loopt gewoon als een klein gemeen rood koekblikje waarbij ik al menig weggebruiker stom heb laten nakijken.
Wel bij Ronald de boubines laten vervangen, dit was overigens onder een coulance regeling van de importeur.
Gelijk 2 nieuw ZUNDKERZEN er in en hij gaat nog steeds als de brandweer….
Dus, qua brandstof heb ik geen op of aanmerkingen…..
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.