Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Unlimited tuning
Moderators: Erik 319, michiel van g.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Unlimited tuning
Kent iemand deze firma?
Beloven een vermogenstoename van 65 naar 74 pk en een koppel van 89 naar 100 nm.
De topsnelheid zou van 157 naar 159 gaan maar dat lijkt me onzin aangezien ik al eens geflitst ben met 163 echte km.
Waarom zeggen de "echte" tuners dat het niet mogelijk is om er meer dan 5 pk bij te toveren en zijn er zelfs tuners die 82 pk claimen voor een 65 pk twinair.
Ik ben zeer benieuwd.
Ik ben best tevreden met de grasmaaier maar iets meer pit zou fijn zijn.
Beloven een vermogenstoename van 65 naar 74 pk en een koppel van 89 naar 100 nm.
De topsnelheid zou van 157 naar 159 gaan maar dat lijkt me onzin aangezien ik al eens geflitst ben met 163 echte km.
Waarom zeggen de "echte" tuners dat het niet mogelijk is om er meer dan 5 pk bij te toveren en zijn er zelfs tuners die 82 pk claimen voor een 65 pk twinair.
Ik ben zeer benieuwd.
Ik ben best tevreden met de grasmaaier maar iets meer pit zou fijn zijn.
312=500 319=Panda.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Unlimited tuning
Ja, Prima bedrijf, wel naar Amersfoort (hoofdvesting) gaan, hebben daar ook een rollenbank.erguly schreef: ↑23 mar 2020 18:34 Kent iemand deze firma?
Beloven een vermogenstoename van 65 naar 74 pk en een koppel van 89 naar 100 nm.
De topsnelheid zou van 157 naar 159 gaan maar dat lijkt me onzin aangezien ik al eens geflitst ben met 163 echte km.
Waarom zeggen de "echte" tuners dat het niet mogelijk is om er meer dan 5 pk bij te toveren en zijn er zelfs tuners die 82 pk claimen voor een 65 pk twinair.
Ik ben zeer benieuwd.
Ik ben best tevreden met de grasmaaier maar iets meer pit zou fijn zijn.
Ik heb daar mijn 169 Panda 1.2 Actual VVT 8v met 69 pk laten doen.
Op de rollenbank echte 65 pk en 107 Nm met K&N panel filter erin, na de software aanpassing op de rollenbank echte 75 pk en 123 Nm in combinatie met de K&N Panel filter.
Veel tuners verzetten bepaalde fabriek veiligheid waardes, waardoor er meer vermogen uit gehaald wordt.
80+ pk voor de 65 TA heb ik wel vaker langs horen komen.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Unlimited tuning
Oke. Dus het kan wel blijkbaar
Waarom ook niet. 80 pk uit 1000 cc is eigenlijk niet eens zo spectaculair.
Danks voor de info.
Waarom ook niet. 80 pk uit 1000 cc is eigenlijk niet eens zo spectaculair.
Danks voor de info.
312=500 319=Panda.
Re: Unlimited tuning
Zonder turbo blijft het een trage slak.... al wat je ermee doet. Er zit zelfs een andere versnellingsbak onder dan de turbo versie om er maar iets aan snelheid uit te krijgen
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Unlimited tuning
Dat is een beetje kort door de bocht.
Als er echt 80 pk op de rollenbank gemeten wordt zal hij absoluut geen trage slak meer zijn.
Ik kan alleen niet geloven dat met alleen wat andere software 15 pk gewonnen kan worden op een turboloze twinair.
Als er echt 80 pk op de rollenbank gemeten wordt zal hij absoluut geen trage slak meer zijn.
Ik kan alleen niet geloven dat met alleen wat andere software 15 pk gewonnen kan worden op een turboloze twinair.
312=500 319=Panda.
Re: Unlimited tuning
Ik een twinair met en een zonder turbo.
Degene zonder turbo is om te huilen, ik moet daar mee al terug schakelen in de Ardennen. Tot de 60 km p/u kan die meekomen met het verkeer. Maar op de snelweg totaal niet.
Dus ik praat uit ervaring.
Degene zonder turbo is om te huilen, ik moet daar mee al terug schakelen in de Ardennen. Tot de 60 km p/u kan die meekomen met het verkeer. Maar op de snelweg totaal niet.
Dus ik praat uit ervaring.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Unlimited tuning
Dat zal best zijn maar daar gaat het niet om.
Als er echt een tuner is die 80 pk uit het ding kan halen zal die auto absoluut beter rijden .
Als er echt een tuner is die 80 pk uit het ding kan halen zal die auto absoluut beter rijden .
312=500 319=Panda.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Unlimited tuning
De TwinAir blokjes zijn enorm geknepen, de Turbo TA is maar 875cc, maar de gewone heeft meer inhoud, en die inhoud zou voldoende moeten zijn om er een pk of 80 uit te halen.
Re: Unlimited tuning
Dan blijven de overbrengingen in de versnellingsbak nog het zelfde. Wil je betere overbrengingen hebben, kom je toch bij de Turbo variant uit van na 2018.
Mijn turboloze twinair (2015) 4500 tpm bij echte 130 km pu (bijna 140 op de teller). Dan kun je de olie net zo hard bijvullen als de benzine.
Maar ieder zijn ding. Dus ik hoop voor je dat dit het geld waard is.
Mijn turboloze twinair (2015) 4500 tpm bij echte 130 km pu (bijna 140 op de teller). Dan kun je de olie net zo hard bijvullen als de benzine.
Maar ieder zijn ding. Dus ik hoop voor je dat dit het geld waard is.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Unlimited tuning
Raar. Ik had 0.5 liter olie nodig op 20.000 km en het verbruik is 6.1 liter op 100 km. Was met e5 altijd 5.6.
Topsnelheid ligt dik boven 160 op gps en vanaf 3000 rpm levert ie al redelijk wat koppel.
Misschien is de 65 toch anders dan de 60 of is er iets anders loos.
Het blijft natuurlijk een grasmaaier maar zoals Riddick zegt denk ik ook dat er veel meer uit 1000 cc te halen is dan 65 pk.
Ik ga eens nadenken over tuning.
Moet eerst echter nog iets anders regelen.
Het is rond en zwart.........
Topsnelheid ligt dik boven 160 op gps en vanaf 3000 rpm levert ie al redelijk wat koppel.
Misschien is de 65 toch anders dan de 60 of is er iets anders loos.
Het blijft natuurlijk een grasmaaier maar zoals Riddick zegt denk ik ook dat er veel meer uit 1000 cc te halen is dan 65 pk.
Ik ga eens nadenken over tuning.
Moet eerst echter nog iets anders regelen.
Het is rond en zwart.........
312=500 319=Panda.