Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Powerflex voor Panda 312/319.

Discussie over het tunen en stylen van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Powerflex voor Panda 312/319.

Bericht door Riddick »

Als je een sportive rijder bent en een wat strakker rijgedrag will hebben, dan kan je de standaard rubbers in de ophanging vervangen door Polyurethaan.
Ook voor de onderste motorsteun is er een "Insert" en "Lower Torque Mount Fast Road/Track" die de motor bewegingen duidelijk merkbaar verminderd, wat een fijner rijgedrag oplevert, doordat de motor minder kantelt bij optrekken en afremmen op de motor. (goed merkbaar bij file rijden)
Na verloop van jaren worden de standaard rubbers steeds slapper (rubber vergaat), met steeds meer beweging in de verbindingen.

Hier het assortiment : https://www.powerflex.nl/powerflex-road ... -2016-2981

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Powerflex voor Panda 312/319.

Bericht door PandaVespa »

Hebben ze ook wat voor de 141 Panda?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Powerflex voor Panda 312/319.

Bericht door Riddick »

PandaVespa schreef: 03 okt 2020 16:21 Hebben ze ook wat voor de 141 Panda?
Nee, maar misschien dat er andere FIAT's zijn waar bruikbare componenten van te gebruiken zijn.

bv :

Fiat Cinquecento (1991-1998) & Seicento (1997-2010) ??

Fiat Punto MK1 (1993-1999) ??

Gebruikersavatar
Plearakke
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2019 23:43
1e Panda-achtige: Panda twinair turbo 85

Re: Powerflex voor Panda 312/319.

Bericht door Plearakke »

Ik heb een panda 312.
Bij mij slijt het rubber, in het bovenste oog van de achterschokbreker, het snelst.
Schokbrekers nog goed, maar het rubber helemaal uitgesleten.
Zijn hier ook losse harde rubbers voor?

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Powerflex voor Panda 312/319.

Bericht door Riddick »

Plearakke schreef: 08 okt 2020 15:03 Ik heb een panda 312.
Bij mij slijt het rubber, in het bovenste oog van de achterschokbreker, het snelst.
Schokbrekers nog goed, maar het rubber helemaal uitgesleten.
Zijn hier ook losse harde rubbers voor?
Nee, dat rubber word door de schokdemper fabrikant gemonteerd.
Nu zijn de achter schokdempers van de Panda hele goedkope dingen van beperkte kwaliteit.
Ik had ze bij mijn ex-Panda al eens vernieuwd voor wat anders, maar die waren ook middelmatig, vervolgens er vorig jaar gewoon kwaliteit onder gezet in de vorm van "Bilstein gas dempers", wat een mega verbetering. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Plearakke
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2019 23:43
1e Panda-achtige: Panda twinair turbo 85

Re: Powerflex voor Panda 312/319.

Bericht door Plearakke »

Ik heb nu ook de Bilstein B4 er onder zitten.
Maar het vervangen van de bovenste rubbers was voldoende geweest, voor de rest was er niet veel mis.
Al bevallen de Bilsteins prima 👌👍

rflvanderham
Forumgebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 jul 2020 18:21
Been thanked: 5 times

Re: Powerflex voor Panda 312/319.

Bericht door rflvanderham »

Op onze 169 heb ik de achterdempers ooit vervangen door Olie gevulde Bilsteins, standaard techniek maar kwalitatief zeker beter.

Op m'n klassieker heb ik gas, da's nog een stap stakker en vooral stabieler.

Beide auto's naast elkaar is geen eerlijke vergelijking.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”