Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Nieuwe uitlaat Panda selecta

Alles met betrekking tot de Panda Selecta

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Panda selecta 1994
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:52
1e Panda-achtige: Panda CLXi Selecta 1994

Nieuwe uitlaat Panda selecta

Bericht door Panda selecta 1994 »

Hallo Panda liefhebbers,

Vandaag is mijn Panda voorzien van een nieuwe uitlaat. De Panda is een stuk krachtiger en de variomatic komt nu helemaal tot zijn recht. Ff de uitlaat flink laat werken. Dat was te ruiken. Natuurlijk is rijdt de Panda nog lekkerder. Ik had wel een probleem in de fabriek was met een ophang haak vergeten en van de oude uitlaat eraf gehaald en op de nieuwe gelast. Vandaag met een lekker ganggetje naar Wijk bij duur stede. Ik moet zeggen het is een andere auto geworden. Ik heb als tip gekregen om in de middendemper en einddemper een gaatje te boren van 1mm zodat de condens eruit kan en de uitlaat niet binnen gaat roesten. Voor de APK even twee schroeven erin. De midden- en einddemper waren door korte ritjes verrot. Groet, Erik :rofl:

Gebruikersavatar
-V8-
Forumgebruiker
Berichten: 545
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:40
1e Panda-achtige: 1988 Seat Marbella L

Re: Nieuwe uitlaat Panda selecta

Bericht door -V8- »

De gaatjes die je geboort heb, tasten ook de afwerklaag van de uitlaat aan, waardoor roest aan de buitenkant eerder vat krijgt.
1968 Renault 4 R1123
1986 Peugeot 205 1.1 XE Accent
2005 Mitsubishi Outlander I 2.4i 16V 4WD
1997 Mercury Grand Marquis 4.6 V8

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Nieuwe uitlaat Panda selecta

Bericht door aribold »

Veel moderne uitlaten zijn niet meer voorzien van een zinklaag, maar gefabriceerd van een langzaam roestende legering. In dat geval zal zo'n gaatje niet veel kwaad kunnen. Het zal er vooral mee samenhangen of je vooral korte ritten maakt, of het gunstig uit pakt.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Panda selecta 1994
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:52
1e Panda-achtige: Panda CLXi Selecta 1994

Re: Nieuwe uitlaat Panda selecta

Bericht door Panda selecta 1994 »

Hoi,
Ik kreeg de tip van een monteur waar ik ook mijn Dafjes informatie uitwissel. Mijn Panda heeft in de eerste 19 jaar korte stukjes gereden. Dat is best wel jammer. Ik heb de lange rit naar Hamburg gedaan en ik moet zeggen de Panda Selecta is er alleen op vooruit gegaan. Sinds de komst van de nieuwe uitlaat rijdt de Panda stukken beter en de vario komt ook meer aan z'n trekken. Het verbruik is beduidend minder dus zuiniger geworden. De Panda rijdt dagelijks en de snelweg is geen onbekenden meer voor hem. Het is voor mij dagelijks vervoer. Eind deze maand een kleine beurt er tegen aan en dan kan ik daarna de motor meer tot z'n recht laten komen. Oke een min puntje aan de Panda (JayJay) het linker portier roest van binnen uit. Een mooi deurtje scoren en laten spuiten. Ik heb er toch voor gekozen de motorkap niet te laten spuiten in de originele kleur geeft toch een eigenwijs bekkie. Ik ben intussen ook aan het kijken naar een jongere Panda van de laatste productie. Waarom? Ik wil daar mijn sleurhut Trudy meeslepen. De Selecta's worden toch zeldzaam. Ik overleef het wel om met een Panda waarmee je pookje moet spelen. 1 daf flip ik er voor weg. Panda is zo leuk, snel en wendbaar. Ja je lacht ze toch allemaal uit.
Groet, Erik

Gebruikersavatar
/////Bazfiatfreak.nl
Clublid
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 jun 2014 10:28
1e Panda-achtige: Panda 1242cc Dynamica 169 Rosso
2e Panda-achtige: Panda 1108cc Selecta D rood-niew baasje
Locatie: In Hollandskroon

Re: Nieuwe uitlaat Panda selecta

Bericht door /////Bazfiatfreak.nl »

goed om te lezen dat een mede selecta rijder zo enthousiast is, ook mijn panda heeft de eerste 22 jaar weinig gereden, zeg 1 keer tanken per jaar : :shock: toch merk ik ookm dat ze los komt, nog steeds niet de 115km gepasseerd.. eerst maar eens even opnieuw inrijden :rofl: en dan onderhoud plegen, ondanks de korte ritjes van de vorige eigenaaresse is de olie brandschoon, de olievuldop niet gevuld met mayo en is ze niet echt lui te noemen, hoe zijn jou ervaringen daarin Erik?

Groetjes
Panda 169 1.2 2005 LPG
Als je denkt dat je er bent....ben je er geweest. :-?

Gebruikersavatar
bobske
Forumgebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: 02 dec 2007 14:48
Locatie: Hilversum

Re: Nieuwe uitlaat Panda selecta

Bericht door bobske »

Dag allemaal,

Ik heb het hier zelf nooit verteld, maar na mijn twee marbella's, met bijna een jaar een 106 AUT gereden te hebben rijd ik sinds maart dit jaar ook een selecta!! Van 1e eigenaren met nu op de teller bijna 42000. Ik heb er nu meer daan 3000 km in gereden...

En idd, alles schoon qua olie etc etc, en nu ik pas, en zo weer, een tijd op de snelweg rij gaat ze steeds beter rijden en schakelen. Ik ben ook super enthousiast!
gassen en rijden!!!

Plaats reactie

Terug naar “Panda Selecta”