Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
CVT in de problemen....
Moderators: michiel van g., Niels9966
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
@Paul4x4: Jammer dat je zo'n end weg woont. Ik ben er zelf niet handig genoeg in (mijn broer wel) en met een paar lui er samen aan werken lijkt mij een stuk leuker.
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Yay! Motorblok & CVT opgehaald (en met Milan kennisgemaakt).
Blok meteen gestald bij de zelf-werk-garage. Dinsdag komt de grote ombouwdag.
Blok meteen gestald bij de zelf-werk-garage. Dinsdag komt de grote ombouwdag.
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Update 1: Vandaag hebben we het blok uitgebouwd en toch besloten de CVT over te zetten naar mijn huidige blok, die heeft veel meer compressie. Morgen verder, en dan komt er hopelijk ook een kleine fotoreportage.
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
Re: CVT in de problemen....
Ah, succes met de ombouw, en denk aan je rug of die van degenen die je helpen he
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Dank! Beide ruggen zijn al redelijk versleten dus we zijn blij met een motorblokkraan.
Het is vandaag niet gelukt, maar we hebben wel geluk!
Bij het splitsen van blok en CVT vonden we de oorzaak. De spiebanen van de as die de oliepomp van de CVT aandrijft zijn volledig weggesleten. Geen oliedruk, geen druk op de poelies, en dus geen tractie.
Oh ja, ik was weer even vergeten hoe goed McBroer is als monteur.
Dus hebben we een verlanglijstje bij de voorradenboer neergelegd en we gaan volgende week verder.
Ehhhh, wil er iemand nog een blok met CVT kopen?
Het is vandaag niet gelukt, maar we hebben wel geluk!
Bij het splitsen van blok en CVT vonden we de oorzaak. De spiebanen van de as die de oliepomp van de CVT aandrijft zijn volledig weggesleten. Geen oliedruk, geen druk op de poelies, en dus geen tractie.
Oh ja, ik was weer even vergeten hoe goed McBroer is als monteur.
Dus hebben we een verlanglijstje bij de voorradenboer neergelegd en we gaan volgende week verder.
Ehhhh, wil er iemand nog een blok met CVT kopen?
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: CVT in de problemen....
ik zou de bak op reserve houden. Een tweede exemplaar kan nooit kwaad.
Vervang daarnaast meteen de pakkingen etc, want lekkage van bijvoorbeeld een keerring kan de poederkoppeling omzeep helpen.
Als je dat nu goed doet moet het wagentje er op motorisch/bakgebied weer een flink tijdje tegen kunnen.
Vervang daarnaast meteen de pakkingen etc, want lekkage van bijvoorbeeld een keerring kan de poederkoppeling omzeep helpen.
Als je dat nu goed doet moet het wagentje er op motorisch/bakgebied weer een flink tijdje tegen kunnen.
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Aangezien mijn beurs een beetje beurs is (aka: accute pijn in de portomonee) gaat de bak al naar Paul4x4. Nu nog een belangstellende voor het blok en dan is dat gedeelte van de kosten weer afgedekt.
Aangezien de bak zelf helemaal niet open is geweest hoef ik daar niet op de pakkingen te letten.
Ik heb wel verse pakkingen voor de uitlaat en het kleppendeksel besteld, McBroer gaat de motor meteen een grote beurt geven.
Aangezien de bak zelf helemaal niet open is geweest hoef ik daar niet op de pakkingen te letten.
Ik heb wel verse pakkingen voor de uitlaat en het kleppendeksel besteld, McBroer gaat de motor meteen een grote beurt geven.
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Oh ja, voor de liefhebbers:
Exploded view
Diagnostic #1
Diagnostic #2
En ja, ik weet dat deze van Subaru is, maar het is exact dezelfde als die van de Panda Selecta. Sterker nog, op die uit mijn Panda staat "Fiat / Lancia ... Made in Japan!
Exploded view
Diagnostic #1
Diagnostic #2
En ja, ik weet dat deze van Subaru is, maar het is exact dezelfde als die van de Panda Selecta. Sterker nog, op die uit mijn Panda staat "Fiat / Lancia ... Made in Japan!
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
Re: CVT in de problemen....
Plaats een topic in de verkooprubriek. Het 1100 SPI blok is gezond en heeft 108.000 km gedraaid.Mack schreef:Nu nog een belangstellende voor het blok en dan is dat gedeelte van de kosten weer afgedekt.
Past in feiten in elke Panda (Classic) Maar bv ook in een lancia Y (Ypsilon) Fiat Punto, Uno enz enz.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: CVT in de problemen....
dat heeft er niets mee te maken.Mack schreef: Aangezien de bak zelf helemaal niet open is geweest hoef ik daar niet op de pakkingen te letten.
Ik heb wel verse pakkingen voor de uitlaat en het kleppendeksel besteld, McBroer gaat de motor meteen een grote beurt geven.
Je hebt nu motor en bak gescheiden en kunt daardoor bij de krukaskeerring van de motor. Deze gaat vroeg of laat lekken en als die olie op de koppeling terecht komt doet hij het niet meer. Daarom zou het nu dus het moment zijn meteen die pakkingen/keerringen te vervangen, anders ben je straks nog verder van huis.
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Ok, krukaskeerring it is.
Zijn er nog andere zaken essentieel om mee te pakken nu de motor toch al uit de auto ligt? Distributieriem/waterpomp/spanrol zijn 10Mm geleden gebeurd.
Zijn er nog andere zaken essentieel om mee te pakken nu de motor toch al uit de auto ligt? Distributieriem/waterpomp/spanrol zijn 10Mm geleden gebeurd.
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: CVT in de problemen....
Reuze bedankt voor de links naar de Selecta-manuals!!! Alle info die een mens zich hierover wensen kan. Fantastisch!
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: CVT in de problemen....
Wat bedoel je nou met 10Mm ?Mack schreef:Ok, krukaskeerring it is.
Zijn er nog andere zaken essentieel om mee te pakken nu de motor toch al uit de auto ligt? Distributieriem/waterpomp/spanrol zijn 10Mm geleden gebeurd.
Wel jammer van het geld en de moeite dat je eerst een ander blok en bak koopt en dan pas gaat kijken wat er met de huidige bak aan de hand is
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Re: CVT in de problemen....
10 miljoen meters = 10.000 kilometers...
A conclusion is the place where you get tired of thinking.
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Oh ja.... Da's natuurlijk wel verwarrend, maar ik hou mij wel eens aan het SI eenhedenstelsel (als het mij uitkomt )
Dan zijn 10.000 kilo-meter ook 10 Mega-meter.
Dan zijn 10.000 kilo-meter ook 10 Mega-meter.
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...