Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

selecta 1993 benzinepomp

Alles met betrekking tot de Panda Selecta

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
boavista
Forumgebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 sep 2007 08:36
Locatie: almere

selecta 1993 benzinepomp

Bericht door boavista »

Onlangs benzinefilter vervangen, in hoera stemming gleed mijn panda weer over de weg.
Alleen vanochtend weer start problemen. Ontsteking werkt, maar er komt geen benzine uit de tank. Nu vermoed ik dat de brandstof pomp het na 151000 km heeft begeven. Dus achterbank eraf . In het haynes boek staat de brandstof pomp afgebeeld bij de motor, maar ik zie hem niet een twee drie zitten.
Als ik bovenop de tank kijk zie ik twee stekkers zitten. De kleine heeft twee contacten en die is voor de benzinemeter. De grote stekker heeft drie kontakten waar zou deze voor zijn ?
Zet ik het kontakt aan dan staat er op de benzinemeter stekker stroom. Op de andere stekker niet. Nu is de vraag waar is die tweede grote stekker voor en wordt dit apparaat bekrachtigd door een relais en zo ja waar vind ik dit relais ?
In het haynes boek staat het anders dan hoe het bij mij zit. Daar staat namelijk maar één stekker op de tank afgebeeld.

Wie heeft suggesties??

fiejatje
Forumgebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:24

Re: selecta 1993 benzinepomp

Bericht door fiejatje »

volgens de plaatjes die ik voor ogen heb zit de benzinepomp bij de injectiemotoren in de tank .
zou dan met die 3 polige steker wel eens kunnen kloppen.
je kunt beter eerst de brandstofleiding in de motorruimte losnemen en dan met contact aan kijken of er benzine uit gespoten komt...

boavista
Forumgebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 sep 2007 08:36
Locatie: almere

Re: selecta 1993 benzinepomp

Bericht door boavista »

Heb ik al gedaan.Verleden week heb ik een nieuw benzinefilter gemonteerd. Daar zat allemaal prut in. Hierna reed de panda weer en geen startprobleem meer.
Tot aan vanochtend dan.
Vanmiddag heb ik de slang voor het filter losgemaakt en kontakt aangezet. Verleden week leek het de trevi fontein, maar nu niets meer. Ik meet echter geen spanning op de pomp...
De zekeringen zijn allemaal goed, dus het kan ook goed een of ander relais zijn dat weigert of hapert. Maar waar zou dat relais zitten ???
Misschien zet ik wel rechtstreeks 12 volt op de pomp om te kijken of hij werkt...

Gebruikersavatar
slomr
Forumgebruiker
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:08
Locatie: omg. R'dam

Re: selecta 1993 benzinepomp

Bericht door slomr »

Als ik me niet vergis van wat ik gelezen heb, zitten er op je rechterveerpoot onder de kap 2 relaitjes en 2 zekeringen, waarvan 1 paar van de brandstofpomp zijn. Correct me if I'm wrong...
Panda Young 900 RIP

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: selecta 1993 benzinepomp

Bericht door aribold »

Dat klopt. De stekker met 3 pinnen is trouwens massa+benzinemeter+benzinelampje. De pomp heeft 2 contacten, alleen massa en de door relais geschakelde 12V.
Als je de panda op contact draait, dan hoort de pomp enkele seconden te draaien. Daarna zal ie pas weer spanning krijgen als de motor ronddraait.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Plaats reactie

Terug naar “Panda Selecta”