Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

benzine toevoer panda selecta 1993

Alles met betrekking tot de Panda Selecta

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
boavista
Forumgebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 sep 2007 08:36
Locatie: almere

benzine toevoer panda selecta 1993

Bericht door boavista »

Panda selecta 1993 met benzineinjector. Panda wil niet meer starten. Benzinepomp loopt bij direct aansluiten op accu. Stroomt dan ook benzine uit benzineleiding bij injector.
Volgens ADAC ligt het aan de injector, volgens de ANWB ligt het aan de computer .
Panda heeft altijd prima gelopen. Wil helemaal niet meer starten.
Denksprong : Zit er een magnetische afsluiter op de inlaat van de injector die dicht blijft staan.
Hebben geprobeerd om de benzinepomp te laten lopen via continue plus van de accu, maar de selecta trapt daar niet in. De ADACer heeft wel benzine los in de injectorkop gespoten en panda liep gelijk.
Volgens haynes boek als je contact aanzet gaat de benzinepomp druk op bouwen en stopt dan. Pas als de motor aanslaat en loopt gaat de benzinepomp weer draaien.
Zit er ergens een electrische afsluiter ?

Wie weet raad ??? :(

Gebruikersavatar
RubenJ
Forum-admin
Berichten: 2895
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:49
1e Panda-achtige: Momenteel geen
Locatie: Arnhem
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: benzine toevoer panda selecta 1993

Bericht door RubenJ »

Ik ben laatst met de mijne aan het klussen geweest en de brandstof onderbreker is er toen op geschoten. Wou ie ook niet meer starten.
Bij bij zit ie schuin onder de hendel voor de motorkap (onder de hangmat bij het schanier van de deur) het is een cilinder met bovenop een ronde knop.

Misschien dat die het is maar als je niks vreemds gedaan hebt zou die er niet zomaar op kunnen schieten. Lijkt me dus vij onwaarschijnlijk dat die het is.
I'm here when I am, usually I'm not

myrotje
Forumgebruiker
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 apr 2004 22:58

Re: benzine toevoer panda selecta 1993

Bericht door myrotje »

relais?
Geen onderschrift is ook een uiting van mening.

Vrede op aarde, desnoods met geweld.

Een echo is het enige wat bij een vrouw het laatste woord kan hebben.

boavista
Forumgebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 sep 2007 08:36
Locatie: almere

Re: benzine toevoer panda selecta 1993

Bericht door boavista »

Jongens bedankt voor de tips. Maar helaas mijn panda blijft volharden in het niet starten wegens geen benzinetoevoer. De benzinepomp krijgt geen signaal om te gaan lopen, de computer krijgt geen signaal dat de motor loopt, het kan de injector zelf zijn, een breuk in de bekabeling of misschien toch de lambda sonde ? Nog eens kritisch de algehele staat bekeken van mijn pandaatje: :cry: uitlaat,dorpels rechterportier,wielkasten met gaatjes. :cry: Ook de afgelegde 155000 km hebben sporen achtergelaten binnen en buiten. Vandaar dat ik de handdoek in de ring gooi ! :twisted: Gelukkig zag ik een nieuwe panda selecta te koop, ook uit 1993 ,met 55.000 km op de teller. :lol: Nu een mooie panda rijker en een heleboel panda onderdelen zodat ik nog lang door kan gaan met het rijden in echte panda ! :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Cannonball
Forumgebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 03 mei 2009 11:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: benzine toevoer panda selecta 1993

Bericht door Cannonball »

Als de ECU geen signaal krijgt dat de motor niet loopt, klinkt het als een toerental sensortje.

Overigens als je lambdasonde stuk is, loopt je motor wel hoor. Dan word er niets onderbroken.

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: benzine toevoer panda selecta 1993

Bericht door aribold »

Ga je hem zelf slopen?
Dan wil ik wel een keertje langswippen om een paar onderdelen over te nemen....
:)
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Plaats reactie

Terug naar “Panda Selecta”