Enkele foto's van de airbox zoals die al twee jaar in mijn 100hp gemonteerd zit.
Door gebruik te maken van de originele luchtfiter aansluitng kun je optimaal gebruik maken van het RAM air effect, en koelere lucht!!
Het 4 naar 2 naar 1 uitlaatspruitstuk is van Supersprint, de metaal-hydride
katalysator is definitief verhuist naar de onderzijde van de auto.
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
CDA/ BMC airbox
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
CDA/ BMC airbox
- Bijlagen
-
- panda (2).JPG (30.17 KiB) 3623 keer bekeken
-
- panda (3).JPG (30.64 KiB) 3623 keer bekeken
-
- panda (4).JPG (33.64 KiB) 3611 keer bekeken
Re: CDA/ BMC airbox
!@#$
Laatst gewijzigd door Iceman op 18 feb 2012 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: CDA/ BMC airbox
Airbox en groep N uitlaatsysteem zijn geleverd door MCC sport, Frank heeft de airbox op mijn verzoek bestelt.
De veel gebruikte boven de uilaat hangende airbox is van orgine bedoelt voor de 500, is iets gunstiger in prijs
en past ook in de panda. Het voordeel van de airbox op de foto, is dat hij gebruik maakt van de orginele inlaat,
hoe harder je rijd des te meer lucht er binnen komt (ram air)
Google even op CDA airbox (Engelse site) en je ziet voor hoeveel auto typen ze er een specifiek maken.
De veel gebruikte boven de uilaat hangende airbox is van orgine bedoelt voor de 500, is iets gunstiger in prijs
en past ook in de panda. Het voordeel van de airbox op de foto, is dat hij gebruik maakt van de orginele inlaat,
hoe harder je rijd des te meer lucht er binnen komt (ram air)
Google even op CDA airbox (Engelse site) en je ziet voor hoeveel auto typen ze er een specifiek maken.
Laatst gewijzigd door Robert100HP op 22 dec 2011 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 mei 2020 23:12
- 1e Panda-achtige: 169 Edizione cool 2011
Re: CDA/ BMC airbox
Ik neem aan dat deze niet past op de 1.2 Edizione Cool panda (169)? want ik zou graag mijn 1.2 wat stoerder laten klinken door andere luchtintake en fiat 500/abarth uitlaat.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: CDA/ BMC airbox
Een BMC CDA airbox is wel toe te passen, maar deze hierboven is specifiek voor de 100 hp.
Het zou dan zoiets moeten worden.
Het zou dan zoiets moeten worden.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: CDA/ BMC airbox
De airbox op voorgaande foto's is voor motoren tot 1600cc, feitelijk over bemeten en qua maatvoering iets te groot.
Er bestaat ook een BMC/OTA airbox https://www.bmcairfilters.com/eng/air-i ... rbox/14/c2 deze is door zijn ovale vorm gemakkelijker te plaatsen. Zoal zo kies je een "carbon " airbox voor betere prestaties , carbon heeft een sterk isolerende eigenschap. Maar om hem nu boven de uitlaat de hangen... dat beïnvloed het het effect van een best prijzig onderdeel. Een OTA kun je door de ovale vorm gemakkelijker kwijt en de aluminium buizen zou ik voorzien van enige isolatie.
Er bestaat ook een BMC/OTA airbox https://www.bmcairfilters.com/eng/air-i ... rbox/14/c2 deze is door zijn ovale vorm gemakkelijker te plaatsen. Zoal zo kies je een "carbon " airbox voor betere prestaties , carbon heeft een sterk isolerende eigenschap. Maar om hem nu boven de uitlaat de hangen... dat beïnvloed het het effect van een best prijzig onderdeel. Een OTA kun je door de ovale vorm gemakkelijker kwijt en de aluminium buizen zou ik voorzien van enige isolatie.