Eigenlijk nog geen gebruikers ervaring, ik heb net nieuwe remschijven en remblokken gemonteerd.
De remschijven zijn van Brembo.
De remblokken zijn van Ferredo, type DS Performance.
Eerst zat ik te denken aan EBC green remblokken, maar ik heb uiteindelijk voor Ferrodo gekozen.
Waarom ?, tja dat is eigenlijk bij mij ook een vraag.
Na speurwerk op diverse Tuningsites kwam Ferrodo remblokken als algemeen favoriet naar voren.
Enkele berichtjes waren weer niet zo lovend over EBC.
Wie of wat moet je geloven, is de berichtgeving of zijn de commentaren wel zo objectief.
Het "stofvrij" remmen van EBC klonk me goed in de oren.
Maar ja, toen las ik wat berichtjes over EBC Greenstuf, dat ze toch "stoffen" en snel slijten.
Natuurlijk ontstaat er bij remmen remstof en als je constant remt of in de ankers gaat, natuurlijk heb je dan slijtage.
Waarom dan mijn keuze voor Ferrodo ?, omdat Ferrodo standaard op onze HP is gemonteerd.
Wellicht wordt de Fiat Panda zowiezo standaard met Ferrodo uitgerust.
Op diverse Tuningsites las ik dat er velen tevreden zijn over Ferrodo remblokken.
Mijn keuze kwam dan uit op de Ferrodo DS Performance.
Dit zijn de zogenaamde "Street legal" blokken met "performance" racing eigenschappen.
De Ferrodo DS 2500 remblokken zijn voor de sportieve rijder die ook "Trackday's" rijd op het circuit.
Ik heb op dit moment nog geen ambitie om op het circuit te racen, dus hou ik het "braaf".
Aan de voorzijde heb ik de nieuwe remschijven en remblokken gemonteerd.
De achterzijde is zometeen aan de beurt.
Ik verwacht de nieuwe Remklauw geleiders overmorgen binnen.
Dan kan ik de achterzijde van mijn Panda Project afmonteren.
De "gebruikers ervaring" die moet nog komen.
Ik ben benieuwd.
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Remblokken gebruikservaring gezocht
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Remblokken gebruikservaring gezocht
Wederom fraai... De Performance remblokken zijn zonder meer goed, de DS 2500 remblokken zijn echter top. Met een nadeel er moet warmte in blijven anders is de vertraging beduidend minder, niet gevaarlijk maar je hebt een schrik seconde. Vergelijk ik de DS 2500 met de EBC Yellow Stuff remblokken ze zijn elkaars equivalent dan kies ik voor de EBC remblokken. Wanneer je een b.v. bocht met hoge snelheid aan remt voel je bij gelijk blijvende remdruk de vertraging oplopen met de temperatuurs stijging van de remmen. Tegen het ABS aanremmen gaat beter met EBC, met de Ferodo remblokken schakelde het ABS wel eens in als je net een oneffenheid passeerde. De HP schoot dan behoorlijk ver door zonder echt te vertragen. Overigens produceren Yellow Stuff remblokken een redelijke hoeveelheid remstof en maken ze samen met de geboorde schijven bij het remmen behoorlijk wat geluid.
Grtz Rob
Grtz Rob
- exprezzo
- Forumgebruiker
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
- 1e Panda-achtige: panda 100hp
- Locatie: apeldoorn
- Been thanked: 1 time
Re: Remblokken gebruikservaring gezocht
Ja dat vertraagt wel...
Trouwens,zie ik nu bilstein!?
Grappig,ook naar gekeken,voor mijn koni keuze.
Zal wel lekker tuffen op een bochtig weggetje,gok ik zo.
Grt exprezzo.
Trouwens,zie ik nu bilstein!?
Grappig,ook naar gekeken,voor mijn koni keuze.
Zal wel lekker tuffen op een bochtig weggetje,gok ik zo.
Grt exprezzo.
- Eric R
- Forumgebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 14 jul 2015 12:35
- 1e Panda-achtige: Panda 100HP
- Locatie: Terneuzen
Re: Remblokken gebruikservaring gezocht
Je ziet het goed Exprezzo,
Dat is een Bilstein schokbreker.
Voor en achter heb ik Bilstein B8 schokbrekers gemonteerd.
Deze vaste "sport" schokbrekers zijn ongeveer 25 mm korter dan de standaard "sport onderstel" schokbrekers waarmee de 100HP is uitgerust.
De nieuwe schokbrekers zijn uitgerust met Eibach verlagingsveren.
Ik heb de schokbrekers en veren appart aangeschaft, de Bilstein set met schokbrekers inclusief Eibach veren heet Bilstein B12.
Ik heb ook naar Koni en KW schokbrekers gekeken, maar ik had de Eibach veren al liggen.
Eibach veren zijn ontwikkeld samen op Bilstein schokbrekers, dan is de keuze van combinatie snel gemaakt.
Groet,
Eric
Dat is een Bilstein schokbreker.
Voor en achter heb ik Bilstein B8 schokbrekers gemonteerd.
Deze vaste "sport" schokbrekers zijn ongeveer 25 mm korter dan de standaard "sport onderstel" schokbrekers waarmee de 100HP is uitgerust.
De nieuwe schokbrekers zijn uitgerust met Eibach verlagingsveren.
Ik heb de schokbrekers en veren appart aangeschaft, de Bilstein set met schokbrekers inclusief Eibach veren heet Bilstein B12.
Ik heb ook naar Koni en KW schokbrekers gekeken, maar ik had de Eibach veren al liggen.
Eibach veren zijn ontwikkeld samen op Bilstein schokbrekers, dan is de keuze van combinatie snel gemaakt.
Groet,
Eric
- exprezzo
- Forumgebruiker
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
- 1e Panda-achtige: panda 100hp
- Locatie: apeldoorn
- Been thanked: 1 time
Re: Remblokken gebruikservaring gezocht
Topspul!!
Ik zou je haast bestempelen als een connaisseur!
Grt exprezzo.
Ik zou je haast bestempelen als een connaisseur!
Grt exprezzo.