Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
HP blog
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 08 feb 2015 12:43
- 1e Panda-achtige: 100hp
- Locatie: drenthe/overijssel
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 18 apr 2008 19:34
- 1e Panda-achtige: Fiat 141 selecta 1993
- Locatie: zoetermeer
- Been thanked: 3 times
Re: HP blog
Wat is een brouweser......ik ben nl een digibeet....Na informeren heb ik safari en os 8.1
Het probleem is alleen bij deze pagina en negens anders
Heeft het iets te maken met dat Robert negatieven gebruikt heeft.....?
Gr Pandapouwer
Het probleem is alleen bij deze pagina en negens anders
Heeft het iets te maken met dat Robert negatieven gebruikt heeft.....?
Gr Pandapouwer
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Re: HP blog
@Robert:
Je hebt een antwoord op je PB hierover...
Je hebt een antwoord op je PB hierover...
A conclusion is the place where you get tired of thinking.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Waterpomp
Als enige weken viel het op dat niveau van het koelvloeistof beetje bij beetje daalde, geen grote lekkage maar toch. Tevens hing er de zoetige geur van koelvloeistof rond de plek van het reservoir, de eerste verdachte was de dop van het reservoir. Dop vervangen lekkage leek iets minder, daarna het koelsysteem afgeperst en een compressie meting gedaan Wat wel op viel was dat de druk bij warme motor sneller terug liep dan bij een koude motor. Kachelradiateur was uitgesloten de geur was alleen buiten de auto aanwezig. Maar nergens zichtbare sporen van lekkage, zelfs geen enkel druppeltje. Als laatste de beschermkap van de distributie losgehaald, hier werd de oorzaak duidelijk. De kering van de waterpomp (65.653 km) lekte minimaal. Daar een olie/distributiewissel samen met een apk keuring voor 14-7 moesten worden uitgevoerd beurt naar voren gehaald en alles laten vervangen.
- Bijlagen
-
- Waterpomp.jpg (27.74 KiB) 1483 keer bekeken
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
H4 100/90 watt lampen i.p.v. H4 60/55 lampen
Meer licht bij slecht weer en op donkere wegen is altijd handig en geeft een veilig gevoel. Deze H4 lamp past gewoon in de standaard koplamp (fitting) de uitwendige warmte straling is hoger net als de opgenomen stroom. Het Can-Bus systeem accepteert de lamp zonder problemen (geen fout melding) en de temperatuur van bedrading achter het lamphuis blijft normaal. Ook al hebben de lampen een bijna dubbele licht opbrengst de bestaande zekering kan het gestegen vermogen aan. Een ding: voor gebruik op de openbare weg zijn ze niet toegestaan. Maar ze geven heel veel extra licht....
Grtz Rob
Grtz Rob
- Bijlagen
-
- DSC02033.JPG (35.29 KiB) 1414 keer bekeken
-
- DSC02034.JPG (31.84 KiB) 1414 keer bekeken
- ArjanB
- Forumgebruiker
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
- 1e Panda-achtige: 100HP 2007
- Locatie: Best
Re: HP blog
Verblinden ze de tegenliggers?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Dat heb ik niet uitgeprobeerd wel het Ampérage en de weerstand van de lamp in koude gemeten. Onderlinge verschillen waren nu ook niet echt schrikbarend. H4 staat dan wel voor Halogeen, maar er kan in het vacuum ook b.v. Krypton of een ander edelgas gebruikt zijn. De standaard zekeringwaarde heb ik ook niet verhoogt, wel even gewacht met het monteren van de lampen tot ik zeker wist dat de massa aansluitingen goed waren. Als je de isolatie/bedrading van model 169 bekijkt zie al verschillen t.o.v. de 141 die had bedrading met een vinyl mantel. Can- Bus houdt zich voor als nog op de achtergrond.
Grtz Rob
Grtz Rob
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Mmm vraag en antwoord kruisen elkaar, nee Arjan ik heb nog geen "negatieve knipper" reacties van medeweggebruikers mogen ontvangen. De koplampverstelling staat in zijn laagste (onbeladen auto) stand, en je gebruikt een type H4 lamp die geschikt is voor de lampunit. Het licht is wel witter en feller, strooi licht heb ik nog niet opgelet. De vorige H4 lampen waren ook van Philips "High Vision" ook met iets meer Watt. Voor de prijs hoef je niet niet te laten was bij mijn automaterialen leverancier ( een echte winkel van steen ) nog geen 20 euro ( 35% korting) kwijt voor 2 stuks.
Grtz Rob
Grtz Rob
- Eric R
- Forumgebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 14 jul 2015 12:35
- 1e Panda-achtige: Panda 100HP
- Locatie: Terneuzen
Re: HP blog
Gaaf hoor Rob,
Licht in de duisternis.
Zou de verkeerspolitie tijdens een "grote" verkeerscontrole ook op de lampjes letten ?
Ik was ook al eens van plan om andere lampen te steken.
Bij ons wordt er regelmatig gecontroleerd , een zg. grote algemene controle.
Dan wordt er door politie, belastingdienst/douane en Marchausee vanalles gecheckt.
Je wordt dan door een motoragent van de weggeplukt en naar de controle gedirigeerd.
Ik ben nog nooit gecontroleerd , maar het kan zomaar eens gebeuren.
Licht in de duisternis.
Zou de verkeerspolitie tijdens een "grote" verkeerscontrole ook op de lampjes letten ?
Ik was ook al eens van plan om andere lampen te steken.
Bij ons wordt er regelmatig gecontroleerd , een zg. grote algemene controle.
Dan wordt er door politie, belastingdienst/douane en Marchausee vanalles gecheckt.
Je wordt dan door een motoragent van de weggeplukt en naar de controle gedirigeerd.
Ik ben nog nooit gecontroleerd , maar het kan zomaar eens gebeuren.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: HP blog
Ik denk niet dat deze lampen verblinden omdat (als het goed is) de brandpuntsafstand gelijk is aan de standaard H4 lampen.
Ik heb eindelijk twee nieuwe H4 koplampunits erin zitten en wil in de toekomst nog een keer overstappen op de laatste generatie H4 ledlampen. Meer en witter licht en lagere belasting van de bedrading.
Ik heb eindelijk twee nieuwe H4 koplampunits erin zitten en wil in de toekomst nog een keer overstappen op de laatste generatie H4 ledlampen. Meer en witter licht en lagere belasting van de bedrading.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Updates 2017: De kunststof slangen van de oil catch can zijn vervangen door siliconen slangen van Goodridge.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
De versleten voorste draagarmen zijn vervangen door exemplaren van DNA racing. Deze draagarmen zijn per stuk 1,5 kilo lichter en voorzien van zgn uniballs in plaats van rubbers.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Samen met de draagarmen zijn de stuurkogels, toplagers en rubbers vervangen, de voorzijde is hierdoor een stuk stugger geworden.
Alle gewijzigde delen samen geven meer stuur precisie, waardoor de achteras weer wat slapper aan voelt. Dit is deels gecompenseerd door een struttbar
aan te brengen, deze zit gefixeerd met dezelfde punten waar de achterbank vast zit.
Alle gewijzigde delen samen geven meer stuur precisie, waardoor de achteras weer wat slapper aan voelt. Dit is deels gecompenseerd door een struttbar
aan te brengen, deze zit gefixeerd met dezelfde punten waar de achterbank vast zit.