Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

HP blog

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Apk bracht wederom niets spannends, alleen van de recent vervangen mistlampen bleek de linker een foutief lichtbeeld te geven. Stond iets te hoog na verstellen, zoals gewoonlijk in een keer goedgekeurd

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: HP blog

Bericht door Pinda1000 »

Robert100HP schreef: 25 apr 2019 20:40 Met te veel vermogen op de aangedreven wielen schuift de auto direct over de vooras weg en zoekt de buitenzijde van de bocht op. Met iets gas terug corrigeert de auto zich van zelf, maar het is even opletten
De voorstabilisator zou dus nu eigenlijk een tandje minder stug moeten om voor en achterzijde weer meer balans te krijgen. Met welke bandenspanning rij je nu voor/achter?

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: HP blog

Bericht door exprezzo »

Keurig weer!
😉
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: HP blog

Bericht door exprezzo »

Pinda1000 schreef: 25 apr 2019 21:49
Robert100HP schreef: 25 apr 2019 20:40 Met te veel vermogen op de aangedreven wielen schuift de auto direct over de vooras weg en zoekt de buitenzijde van de bocht op. Met iets gas terug corrigeert de auto zich van zelf, maar het is even opletten
De voorstabilisator zou dus nu eigenlijk een tandje minder stug moeten om voor en achterzijde weer meer balans te krijgen. Met welke bandenspanning rij je nu voor/achter?
Ja,dat zou je denken.
Ik heb daar ook powerflex inzitten.(rob/ook).

Plus stabilisator stangen die verstelbaar zijn.
Maar het gevoel daarbij,is marginaal(vind ik).
Het stuurt wat strakker,qua gevoel.
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Nee, nee de dikkere stabi, de Powerflex bussen en de DNA draagarmen met hun uniballs blijven lekker op hun plek.
Voor heb ik 2.3 bar achter 2.2 bar in de Goodyears zitten alleen bij belading ( bagage ) ook achter 2.3 bar.

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: HP blog

Bericht door exprezzo »

Ah...
Sorry pinda.ik begreep het verkeerd.
Inderdaad die lichtere achterkant,(en nu stijver)
Kan wat ander stuurgedrag opleveren.
Maar persoonlijk,vind ik nog steeds, de 169 heeft geen race genen. ( hoge daklijn).
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Afbeelding
Door een aansluit/ instelfout is de sharkfin antenne voortijdig overleden, het of 12V of 3V fantoom voeding niet beide.
Afbeelding
Daar de losse navigatie niet meer up to date was besloten de Kenwood 2 din uit te wisselen voor een nieuwer type Kenwood.
Deze maal met navigatie Apple Carplay en Android Auto op advies de vakhandelaar gekozen voor een Dab+ antenne spriet. Wederom van Calearo en met ingebouwde versterker, maar .... nu wel op tijd in het menu de fantoom voeding uit gezet.
De nieuwe Kenwood heeft een VGA beeld scherm voor filmpjes onderweg, maar ook een video camera ingang.
Die was snel gevonden en besteld , maar leverde 3 weekenden werk op. Deurrubbers , hemeltje , bekleding achterklep en handgreep moesten eraf om de bekabeling door te voeren. Grootste probleem was het harmonica rubber tussen achterklep en carrosserie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De belijning van de achteruitrijcamera is het menu vrij in te stellen, parkeer je volgens het systeem dan blijf je altijd 10 cm met de velg vanaf de stoeprand
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

De schades van 2019..... een keitje dat vanonder een vrachtauto op mijn dak belandde zorgde voor een put in het dak.
En bij diegene die achter mij reed een flinke ster in de voorruit, het putje werd al snel een roestplekje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bij het schuren van het dak bleek dat er meer aan de hand was, de blanke laklaag was vanuit de fabriek niet goed aangebracht. Deze bladderde af tijdens het schuren, de schade hersteller heeft e.a. besproken met ASR en de verzekeraar was zo vriendelijk om het bedrag van dit extra herstel voor hun rekening te nemen. voor de lieve somma van 11118 Euro zijn het dak en de bogen rondom de deuren van A naar C stijl meegespoten.

Omdat de blanke lak op alle handgrepen en ook op de voorbumper , het zelfde verschijnsel liet zien besloten om voor eigen rekening dit gelijktijdig te laten herstellen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daags nadat de achteruitrijcamera volledig naar mijn zin werkte, via de camera getuige geweest hoe een auto mijn achter bumper raakte. De camera schakelt het beeldscherm zodra de achteruit word ontgrendeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

De plannen voor 2020: de cilinderkop gaat er nogmaals af, er is een zeer licht olie verbruik. Inspectie met een snake door de
bougie gaten wijst cilinder 3 aan als verdachte. Door af en toe de motor op de startmotor zonder bougies olie druk op te laten bouwen en dan een 2 tal dagen te wachten laat zien dat er olie op de zuiger drupt. Het is miniem maar het hoort niet, kop inwendig gelijk reinigen en alle klep seals vernieuwen.
Afbeelding
Afbeelding

Maar eerst het interieur verder afwerken, de nieuwe stoelen en de stoel bevestigingen zijn binnen. De klinknagels van de bevestigingspunten van de oude stoelen uitgeboord. Hierop worden nieuwe steunen weer gemonteerd, zo hou ik een volledig vlak montage vlak over. Steunen zijn te hoog ik zit nu met mijn kruin tegen het dak :? :? :?
Afbeelding
Afbeelding
Word vervolgt

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: HP blog

Bericht door bero »

Goed bezig! Merk je het olie lek ook met rijden of compressie verlies?
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Compressie is op alle cilinders vrijwel gelijk, 12,3 / 12,4 bij koude motor, maar het lekt langs de klepstelen.
Je ziet en ruikt het als de auto langer heeft stil gestaan, seals zijn goedkope onderdelen maar geven veel werk.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Interieur verandering vandaag afgerond, stoelen zijn gemonteerd, de opstaande steunen zijn verdwenen om een lagere zit mogelijk te maken. De stoelen zijn nu gemonteerd op universele 3 mm dikke stalen hoeklijnen met 8.8 stalen M8 kraagbouten, met aan de onder zijde M 8 sluitringen en borgmoeren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2 van de opstaande steunen zijn op de zaagbank verzaagt om omgekeerd gemonteerd dienst te doen als bevestigingspunt
voor de gordelclip.
Afbeelding

Een Sparco R100 Sky is een licht gewicht stoel ( CE en EEG goedgekeurd ) bestaat uit een bekleed buizenframe en weegt 8000 gram, met slede en rails 9800 gram. Een standaard HP stoel uit plaatstaal weegt 22.000 gram of te wel 22 kilo.

We hebben dus weer een kleine 20 kilo bespaart op het al ruim afgenomen wagen gewicht. :yes: :yes:

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Voor het eerst sinds ik het roze bewijsje heb een bestelbus te dicht benaderd.
En gelijk een met een forse stalen achter bumper, verzachtende omstandigheid splinter nieuw asfalt en regen.
Enig idee wat het schade bedrag zou zijn....????
rsz_schade_77xlzz_5_oktober_2020 2.jpg

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: HP blog

Bericht door Riddick »

Ja ? de vraag is natuurlijk hoe veel is er kapot achter de bumper. ;)

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Blote Panda.

Bericht door Robert100HP »

Er is geen onderhuidse schade, motorkap valt buiten de verzekerde schade die is door steenslag zo beschadigd
dat het tijd werd voor herstel. Ik twijfel nog over om de voor schermen mee te nemen, die zijn ook niet al te fraai
meer tis een beetje rood met witte stipjes. ): ): Onderhuids ziet de auto er na 13 jaar, nog best goed uit
Schade 2020.JPG

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”