Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
HP blog
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Op de achter as zijn camber plates gemonteerd, deze dunne platen zitten tussen het lagerhuis en de as.
Zij zorgen voor 1,5 graden camber, het wiel staat hierdoor iets schuiner naar binnen.
Op vooras 5 mm spacers en op de achteras 12 mm spacers gemonteerd.
Zij zorgen voor 1,5 graden camber, het wiel staat hierdoor iets schuiner naar binnen.
Op vooras 5 mm spacers en op de achteras 12 mm spacers gemonteerd.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
De rubber rem slangen zijn na 10 jaar vervangen door kunststof slangen met een gevlochten rvs mantel.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Voor 2018 staat een wat groter project op stapel, het aanpassen van een achteras. Deze as krijgt een extra torsieas
die binnen het as lichaam word ingebouwd. Er bestaat van DNA racing wel zo'n stang maar die steekt te ver onder de
veerschotels uit. De nieuwe as word terug gemonteerd met hardere Powerflex bussen.
die binnen het as lichaam word ingebouwd. Er bestaat van DNA racing wel zo'n stang maar die steekt te ver onder de
veerschotels uit. De nieuwe as word terug gemonteerd met hardere Powerflex bussen.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- ArjanB
- Forumgebruiker
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
- 1e Panda-achtige: 100HP 2007
- Locatie: Best
Re: HP blog
Mooie upgrades!
De stabi zoals op laatste foto steekt mi ook te ver naar beneden, ga je kapot rijden.
Spacers geven normaal negatief effect op insturen, heb jij daar ook last van?
De stabi zoals op laatste foto steekt mi ook te ver naar beneden, ga je kapot rijden.
Spacers geven normaal negatief effect op insturen, heb jij daar ook last van?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Nee geen last van, 5 mm voor heb ik nodig om de balanceer gewichten van de velg vrij te laten lopen.
De 12 mm spacers achter zijn ook voor de looks en blijven binnen de wettelijke norm.
De 12 mm spacers achter zijn ook voor de looks en blijven binnen de wettelijke norm.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: HP blog
Die dogbone tussen torsieas en kan toch makkelijk een stuk korter? Als de torsieas maar net vrij blijft van de achteras is dat voldoende.
Wel leuk dat er toch nog een paar 100HP rijders zijn die nog wel op het Panda forum komen.....
Wel leuk dat er toch nog een paar 100HP rijders zijn die nog wel op het Panda forum komen.....
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: HP blog
Mooi speelgoed . Ik zat me af te vragen of je de torsiestang niet kan omdraaien, dat het rode oog onder de stang zit, een paar ringen bij de onderste dogbone oog voor speling. Dan hangt ie horizontaler..als er dan nog voldoende speling is ten opzichte van de veerschotel?
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Dat is mijn bedoeling ook Lenny, DNA vraagt ook een behoorlijk bedrag voor die torsieas.
Die ik er waarschijnlijk vrij snel onder vandaan rij.
Die ik er waarschijnlijk vrij snel onder vandaan rij.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: HP blog
In principe kan die torsieas gewoon vastgezet worden aan de achteras. Hij hoeft bijna niet te kunnen bewegen tov de achteras. Het enige wat hij moet doen is de stijfheid van het u profiel groter maken. Je kan ook (een deel) van de achterkant van de langsdrager dichtlassen dmv een strip, dat geeft hetzelfde effect. Neem aan dat je zoiets gaat doen Rob?
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Gisteren en vandaag mij even bezig gehouden met de verdere aanpassingen van de vooras.
En een 2 mm dikkere stabi met proflex bussen gemonteerd, het (nieuwe)stuurhuis is in oktober j.l.
gemonteerd. De geleidebus aan de niet stuurzijde was ovaal gesleten. Dat resulteerde in een niet
echt vertrouwenswekkende "kloink"bij volledige stuur uitslag naar links. En weer uitgelijnd.
En een 2 mm dikkere stabi met proflex bussen gemonteerd, het (nieuwe)stuurhuis is in oktober j.l.
gemonteerd. De geleidebus aan de niet stuurzijde was ovaal gesleten. Dat resulteerde in een niet
echt vertrouwenswekkende "kloink"bij volledige stuur uitslag naar links. En weer uitgelijnd.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Nog wat aanpassingen: dakspoiler in carbon look, na een zelf en een keer professioneel spuiten bleef de lak problemen geven.
Sharkfin voor DAB + en versterkte Fm ontvangst.
Sharkfin voor DAB + en versterkte Fm ontvangst.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Achterbank zitting en leuning plus hun steunen, gordel automaten e.d verwijderd. Om toch een scheiding tussen bagageruimte en passagiers te behouden een licht gewicht kunststof afdichting gemaakt. Anders word je gek van het uitlaat geluid.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Aangepaste as steunen, boutgaten versterkt met opgelaste dikke M12 ringen, de steun zelf door gelast.
Ik heb weinig vertrouwen in de puntlassen.