Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Hellup!! auto valt spontaan uit ( storing??)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alvin100hp
Forumgebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2015 17:15
1e Panda-achtige: 100hp 2006
Facebook: https://www.facebook.com/alvin.aarnoutse/abou
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Hellup!! auto valt spontaan uit ( storing??)

Bericht door Alvin100hp »

Help!!

Sinds een paar weken valt mijn auto spontaan uit . :no:
Ben al bij de garage geweest en heb hem laten uitlezen , maar daar kwam niks uit. Wel hebben ze de massakabel van de versnellingsbak naar de carrosserie vervangen. Die was in zeer slechte staat , slechte geleiding .Koperroest (groene aanslag ) door en door. Dat bleek het dus niet te zijn . :cry:
Het lijkt net of dat het contact wordt uitgezet , maar omdat het tijdens het rijden gebeurt en de auto dus in een versnelling staat slaat hij vanzelf weer aan en kan ik gewoon verder rijden.
Tijdens het voorval klinkt er veel geklik van waarschijnlijk een zenuwachtig relais.
Als de auto weer aan is brand soms mijn startonderbrekerlamp ,maar de andere keer weer niet... Raaaaarrr!!
Zelf heb ik de zekeringen er allemaal uit gehaald en weer terug ook de relais. Ook de stekkers van het contactslot en Ecu los gehad en weer teruggedaan. Kabels accu zitten vast.
Ik gebruik de gewone sleutel, omdat de chip in de klapsleutel waarschijnlijk kapot is . Daarmee start de auto helemaal niet.

Wie o wie heeft hier enigszins ervaring mee.

Greetz

Alvin.
I AM A NIKON FAN

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Hellup!! auto valt spontaan uit ( storing??)

Bericht door Robert100HP »

Die massakabel verbinding was bij mij op de versnellingsbak ook enigszins gecorrodeerd. Hoe zien de massa verbindingen op het rechter binnenscherm er uit.
Hier zit n.l. ook het massa punt van de zekeringkast, hiervoor moeten wel de accu en de accubak eruit. Een andere verbinding die je moet controleren is de + kabel die vanaf de accu loopt naar de startmotor. Vanaf dit punt loopt een tweede kabel door naar de dynamo. Beide kabels zitten onder een moer samen met de aansturing van het startmotor relais vast. Hier je kun alleen vanaf onder (erg beroerd) bij, de startmotor zit iets onder het inlaatspruitstuk. Een tijdelijk optredende kortsluiting in de accu is ook een mogelijkheid, een definitieve accu sluiting overkwam mij afgelopen zomer. Hierbij ratelden ook verschillende relais kortstondig.

Grtz Rob

Gebruikersavatar
Alvin100hp
Forumgebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2015 17:15
1e Panda-achtige: 100hp 2006
Facebook: https://www.facebook.com/alvin.aarnoutse/abou
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hellup!! auto valt spontaan uit ( storing??)

Bericht door Alvin100hp »

Robert100HP schreef:Die massakabel verbinding was bij mij op de versnellingsbak ook enigszins gecorrodeerd. Hoe zien de massa verbindingen op het rechter binnenscherm er uit.
Hier zit n.l. ook het massa punt van de zekeringkast, hiervoor moeten wel de accu en de accubak eruit. Een andere verbinding die je moet controleren is de + kabel die vanaf de accu loopt naar de startmotor. Vanaf dit punt loopt een tweede kabel door naar de dynamo. Beide kabels zitten onder een moer samen met de aansturing van het startmotor relais vast. Hier je kun alleen vanaf onder (erg beroerd) bij, de startmotor zit iets onder het inlaatspruitstuk. Een tijdelijk optredende kortsluiting in de accu is ook een mogelijkheid, een definitieve accu sluiting overkwam mij afgelopen zomer. Hierbij ratelden ook verschillende relais kortstondig.

Grtz Rob

Thanx Rob voor deze tips.

Hier heb ik dus nog niet naar gekeken. Ga ik vandeweek zo snel mogelijk ffies checken.. :D (y)

Ik laat het weten.

Greetz Alvin.
I AM A NIKON FAN

pandapouwer
Forumgebruiker
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 apr 2008 19:34
1e Panda-achtige: Fiat 141 selecta 1993
Locatie: zoetermeer
Been thanked: 3 times

Re: Hellup!! auto valt spontaan uit ( storing??)

Bericht door pandapouwer »

Als je een andere accu heb staan of een kan uitwisselen met een andere auto zou ik dat eerst proberen.vaak veroorzaakt de accu dit soort rare problemen. Maar vergeet daarna ook zeker niet je aard punten. Succes..

Gr Pandapouwer

Gebruikersavatar
Alvin100hp
Forumgebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2015 17:15
1e Panda-achtige: 100hp 2006
Facebook: https://www.facebook.com/alvin.aarnoutse/abou
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hellup!! auto valt spontaan uit ( storing??)

Bericht door Alvin100hp »

pandapouwer schreef:Als je een andere accu heb staan of een kan uitwisselen met een andere auto zou ik dat eerst proberen.vaak veroorzaakt de accu dit soort rare problemen. Maar vergeet daarna ook zeker niet je aard punten. Succes..

Gr Pandapouwer

Das ook een goeie .. thanx..

Greetz Alvin.
I AM A NIKON FAN

Gebruikersavatar
bassie
Forumgebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jan 2014 19:02
1e Panda-achtige: 100hp
Locatie: bergen op zoom

Re: Hellup!! auto valt spontaan uit ( storing??)

Bericht door bassie »

probleem al opgelost? heb met een golf 3 dit ook eens gehad...spontaan uitvallen.
dit bleek achteraf het contactslot te zijn, misschien heb je er wat aan :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”