Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Sportstoel doorgesleten

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Juliett Whiskey
Forumgebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 dec 2014 16:18
1e Panda-achtige: 1.4 100HP 2007

Sportstoel doorgesleten

Bericht door Juliett Whiskey »

Ik heb een probleem, mijn bestuurdersstoel is na 50.000 niet fris meer. De bekleding is in orde maar het schuim is gebroken. Ik heb al een aantal reparaties voorbij zien komen. Ik ga vanmiddag naar een bedrijf wat wangen repareert e.d. Het kostenplaatje is alleen een ding. Voor dat geld heb ik (bijvoorbeeld) een compleet sport interieur van een golf om maar iets te noemen. Mijn vraag is dan ook, zijn er leden die dit al eens geprobeerd hebben? De breedte van de stoel zal een ding zijn. En de rails zal uiteraard ook moeten worden aangepast.

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Dennis023 »

Er is iemand op het forum die een complete beschrijving heeft gegeven hoe je zo een stoel uit elkaar haalt en weer in elkaar zet incl schuimrubber vervangen en de scherpe randen modificeren die het schuim "opvreten".
Even in de zoekfunctie opzoeken. Of bij hoofdstuk tuning ?? Van een 169
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Pinda1000 »

Dat is Robert100HP :P

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door ImcoPoelman »

Kijk eens bij stoelen van een Fiat 500, die moeten de zelfde maat hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door ImcoPoelman »

De zitting is er met 2 bouten zo af te halen en die kan je wisselen met de bijrijders zitting !!!

De stof eraf halen is volgens mij met klemmen die je los moet duwen en dan haal je zo de stof eraf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Robert100HP »

Zitting van bijrijders stoel is compleet een op een om te wisselen met die van de bestuurdersstoel. Om de bekleding van het metalen deel te verwijderen moet je rondom de kunststof strippen loshalen. De bekleding moet vervolgens om het schuim heen terug gevouwen worden. Pas nu kun je bij de metalen ringetjes en haakjes die het schuim en de zitting met elkaar verbinden. In het schuim is n.l. een metalen frame mee gevulkaniseerd (geldt ook voor de leuning) die de vorm in de stoel houd. Reken voor een zitting op 160 euro en een leuning op 290 euro (alleen de schuimvulling) voor de bekleding zitting en leuning komt er nog zo'n 350 euro bij. Het inzakken van het onderste deel van de rugleuning wordt veroorzaakt door het afbreken van haakjes die e.a. onderspanning houden. Ik heb deze vervangen door haken gemaakt van 1.5 mm dik rvs lasdraad en dubbel uitgevoerd. Het is veel werk om een stoel volledig te reviseren, maar daarna zit je beter en harder dan ooit.

Grtz Rob

Juliett Whiskey
Forumgebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 dec 2014 16:18
1e Panda-achtige: 1.4 100HP 2007

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Juliett Whiskey »

Duidelijk verhaal, het gaat om de leuning. Ik heb exact hetzelfde probleem als jou Robert. Ik vond iets op ebay: http://www.ebay.com/itm/NEW-GENUINE-FIA ... SwKtlWiTfK" onclick="window.open(this.href);return false; . Dat lijk me geen geld. Ik zie wel dat er een achtervakje op zit. Dit moet de bijrijders stof zijn. Past die ook 1 op 1 op de bestuurders leuning?

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Robert100HP »

Voor dat bedrag niet zeuren, gewoon aanschaffen. Een extra opbergvak is nooit weg, past een op een.
Nu nog de schuimvulling vinden...... :yes: :yes:

Grtz Rob

Juliett Whiskey
Forumgebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 dec 2014 16:18
1e Panda-achtige: 1.4 100HP 2007

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Juliett Whiskey »

Die is aangeschaft, ik heb er nog een mailtje achteraan gedaan om naar schuim te vragen. Wat bleek, had ie ook liggen. Wel voor een auto met zij airbag. Maar daar merk je denk ik niks van met zitten. Kosten: 25 euro. En hij combineert de pakketten zodat het in 1 keer aankomt. Ik kreeg nog keurig een belletje uit polen in de lunchroom waar ik zat vanmiddag. Ik laat jullie weten hoe het afloopt!

Juliett Whiskey
Forumgebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 dec 2014 16:18
1e Panda-achtige: 1.4 100HP 2007

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Juliett Whiskey »

De hoes en het schuim zijn binnen, beide nieuw. Deadstock uit Polen. Verzending duurde welgeteld 3 dagen! En keurig het plastic er om heen. Omdat ik er amper tijd voor heb breng ik hem morgen naar een bekleder. Kost me 5 tientjes, maar dan is het gefixt.
Bijlagen
rsz_img-20160120-wa0006.jpg
rsz_img-20160120-wa0008.jpg

Juliett Whiskey
Forumgebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 dec 2014 16:18
1e Panda-achtige: 1.4 100HP 2007

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Juliett Whiskey »

En het zit er weer in, 125 euro verder. Maar o wat zit dat lekker. Nu eens op zoek naar de zitting en hoes. Ik ga de man uit Polen maar weer eens een mailtje sturen. Dit is voor latere zorg. Er zit wel wat kleurverschil in, maar dat is zeuren. Morgen de boel even goed schoonmaken en een shampoo er over!
Bijlagen
rsz_img_20160122_160742.jpg
rsz_img_20160122_160748.jpg

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Robert100HP »

NEE geen shampo of bekledings reiniger, vermeng een kopje schoonmaak azijn met wat handwarm water. Maak een schone doek vochtig met dit mengsel en wrijf er rustig mee over bekleding. Spoel de doek regelmatig uit.

Grtz Rob

Juliett Whiskey
Forumgebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 dec 2014 16:18
1e Panda-achtige: 1.4 100HP 2007

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Juliett Whiskey »

Thanks Rob, waarom precies geen shampoo of schuim?

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Sportstoel doorgesleten

Bericht door Robert100HP »

Het wordt te nat, kans bestaat dat vuil uit het schuim naar het oppervlak trekt. De zitting veranderd na het drogen vaak in een gevlekte landkaart.
Maak een stuk laken lekker nat en wring het uit, vorm een prop en wrijf in de lengte en de breedte spoel de doek regelmatig uit.
Schoonmaak azijn is een heel oud spotgoedkoop huishoudmiddeltje, het haalt de kleur ook weer op. Het meurt een beetje dus neem de versie met citroen.

Grtz rob

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”