Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za, 24 jun 2017, 21:42

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
De Sportknop! Gebruik je hem, en wanneer? 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Forumgebruiker

Panda: 100HP 2007

Als redelijk nieuwbakken 100HP rijder ben ik wel benieuwd wat de 100HP rijders van de overbekende sportknop vinden. De gasrespons wordt sneller, de besturing zwaarder, en de pers merkte destijds het verschil nauwelijks. Ik vind het verschil zelf nogal groot, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de auto er erg zenuwachtig van vind worden. Op de snelweg heb ik hem echter wel aan; de auto reageert sneller op het gas, en hoe minder bekrachtiging op snelheid, hoe beter. Voor het overige gebruik ik hem nauwelijks, de auto wordt er niet sneller door, en is relaxter in de omgang. Gebruiken jullie de sportknop vaak, en zo ja, in welke situatie?

Profiel
Forumgebruiker

Panda: panda 100hp

Ik gebruik hem redelijk veel.
Ik kan ook precies zien als mijn vrouw de auto heeft mee gehad.
Dan staat ie altijd uit.
Alleen in de stad of file zet ik hem uit.
Want met het sprintboostertje ertussen,reageert de motor meteen.
Dat de pers destijds geen verschil merkte,moet je maar voor kennisgeving aannemen.
Niet iedereen is geschikt als auto journalist....
Grt exprezzo.

Profiel
Clublid

Panda: Fiat 141 selecta 1993
2e Panda: Fiat Panda 110 HP G3

ALTIJD...... :rofl:

Hij staat echt bijna altijd aan....ik merk veel verschil in lage toeren als de auto op LPG rijd....(bijna altijd). Als ik een stukje wil "gaan".... Dan zet ik hem op benzine....en dan staat ook de sportknop aan ....de auto klimt op benzine wel sneller in toeren ....

Gr Pandapouwer....

Profiel
Clublid

Bijna altijd uit :yes: :yes: zeker bij koude motor en een lage buiten temperatuur. Door alle aanpassingen is er binnen de bebouwde kom anders niet fatsoenlijk mee te rijden. Ik houd mij altijd keurig aan de maximum snelheid, een 1.2 motor zou daarom beter bij mij passen......

Grtz Rob

Laatst bijgewerkt door Robert100HP op za, 30 apr 2016, 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel
Clublid

Panda: 100HP 2006

Standaard staat ie bij mij uit. In Italië heb ik m continu aan gehad. In de bergen is het echt fijner dat ie directer op het gas is.

Heb m alleen aan met SPORTief rijgedrag :wink:

Profiel
Forumgebruiker

Panda: panda 100hp

Robert100HP schreef:
Bijna altijd uit :yes: :yes: zeker bij koude motor en een lage buiten temperatuur. Door alle aanpassingen is er binnen de bebouwde kom anders niet fatsoenlijk mee te rijden. Ik hou mij altijd keurig aan de maximum snelheid, een 1.2 motor zou daarom beter bij mij passen......

Grtz Rob

Lol!
Moest even schuddebuiken op de bank...
Grt exprezzo. _O_

Profiel
Forumgebruiker

Panda: 100hp

Uit. Check robert zn text :rofl:

Veel te zenuwachtig. Maar met n sprintje :yes:

Gr

Profiel
Forumgebruiker

En toch moet ik zeggen: in de bergen op een bochtig stuk lijkt het me heerlijk, zoals Trum ook al aangeeft. Toch maar een keertje landweggetjes aanvallen dan. Maar mijn km's (de auto is van GF) zijn meestal in de bebouwde kom, en idd met koude/halfwarme motor, of een enkel keertje snelweg.

Profiel
Clublid

Zeker heerlijk om eens over n dijk de sjezen...

wel zorgen dat ie ongeveer deze temperatuur heeft.... dat krijgt je met n half uurtje warmrijden wel voor elkaar

Bijlage:
20160416_134604-1-2(1).jpg
20160416_134604-1-2(1).jpg [ 413.62 KiB | 467 keer bekeken ]

Profiel
Forumgebruiker

Dat is echt een fantastische oplossing. Een olietemperatuurmeter is altijd een dikke plus. Ik gebruik nu de dagteller, als deze op 15km staat, is een motor over het algemeen wel goed warm. Uiteraard rekening houdend met de buitentemperatuur.

Profiel
Clublid

Daarom heb ik m ook erin gemaakt. Onmisbaar voor mij. Die watertempetatuurmeter heb ik niks aan. Aangezien de watertemperatuur al bij 5km de bedrijfstemp aangeeft...

Profiel
Forumgebruiker

Panda: Panda 100HP 2006 Abarth Style

Gewoon altijd aan, zonder is de 100HP voor mijn gevoel niet vooruit te branden.

Fiat Panda 100HP Abarth Style

Profiel
Forumgebruiker

Panda: Panda 100HP 2007

hallo!

wat leuk om te zien dat de meningen en ervaringen best wel gelijk op gaan over deze misterieuze schakelaar.
wat ik nou juist zonde vind aan de sport knop vind is dat er geen knop naast zit om alleen de stuurbekrachtiging wat te dimmen.
verder valt mij op dat door het rustigere gasrespons (sport knop uit) de auto veel sneller een bocht kan nemen omdat er beter op het gas gestuurt kan worden. het is ook niet zo dat de auto meer vermogen krijgt van deze schakelaar.
met souplese komt rust, met rust komen mooie bochtlijnen :lol: nerveus is leuk met een vier wiel aangedreven stads BOM, iets wat de 100 hp duidelijk niet is ^^

-Pandhaha henk

Laatst bijgewerkt door Pandhaha op do, 17 nov 2016, 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel
Forumgebruiker

Trum schreef:
Standaard staat ie bij mij uit. In Italië heb ik m continu aan gehad. In de bergen is het echt fijner dat ie directer op het gas is.

Heb m alleen aan met SPORTief rijgedrag :wink:

+1: ik rij ook standaard met de knop uit (dat is 95% van de tijd), want anders - zeker in woonwijken - vind ik hem te direct op het gas.
Als ik een stukje sportief ga rijden, dan gaat hij aan :mrgreen:

156GTA SW Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Panda 100HP
gehad:145 boxer|156JTD|147JTD

Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]