Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Even voorstellen!

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Nelson007
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2017 14:06
1e Panda-achtige: 100hp 2008

Even voorstellen!

Bericht door Nelson007 »

Hoi allemaal,

Ik ben Niels, 32 jaar uit Amersfoort en lees al eventjes mee op dit forum.
Heb afgelopen week de Panda 100hp opgehaald voor mijn vrouw. Na lang wikken en wegen en verschillende testritten in Fiat 500, 500c, Peugeot 107, uiteindelijk uitgekomen bij een Panda 100hp :)
Ziet er leuk uit, redelijk vlot en bovendien nog praktisch ook. Het is een zwarte uit 2008 geworden met 85.000km op de teller met volgens mij niet heel veel bijzondere dingen op climate control na. Niet de eerste Italiaan voor mij (wel voor mijn vrouw), heb in het verleden een Alfa 147, GT, MiTo en Spider gereden.

Een aantal zaken worden nog wel toegevoegd aan de Panda 100hp:
- Parkeersensoren achter
- Multimediasysteem incl navigatie
- LED koplampen
- Middenarmsteun
- Klein spul als nieuwe sleutel cover, emblemen, pookhoes, ander uitlaatsierstukje etc.

Toch nog wel het een en ander aan wensen dus...ook al is het niet mijn auto wil ik wel dat hij/zij er netjes bij staat en voorzien is van het nodige comfort.

Vandaag heb ik de parkeersensoren in laten bouwen, op zich super netjes gedaan alleen had ik de verkeerde kleurcode doorgegeven. Kon de sticker nergens vinden dus begon te googlen en kwam uit op code 632 (gewoon pikzwart) alleen blijkt 632 wat meer antraciet te zijn ipv zwart :( Moet nog steeds op zoek naar de juiste code en dan spuit ik het zelf wel een keertje bij.

Als het goed is komt komende dinsdag het mulitmediasysteem binnen (https://www.seicane.com/fiat-panda-dvd- ... d-srd-8722" onclick="window.open(this.href);return false;), benieuwd of dit een beetje gaat werken. Reden voor dit systeem is omdat het in mijn ogen het beste past bij het dashboard. De overige dubbeldin systemen van de bekende merken zijn vaak glanzend zwart en vind ik daarom niet zo mooi bij het grijzige dashboard passen.
Zou er dan zou uit komen te zien als het goed is:
Afbeelding

LED koplampen twijfel ik nog een beetje over maar las een topic hier en werd er wel enthousiast van alleen ben ik benieuwd of de duurzaamheid inmiddels bewezen is. Advies is meer dan welkom!

Middenarmsteun heb ik hier ook al voorbij zien komen dus die zal ik een dezer dagen eens gaan bestellen en monteren.

Bij deze een alvast een foto, zal zo nu en dan bij noemenswaardige upgrades nog wat foto's plaatsen:
Afbeelding

Gr Niels

100HPandamonium
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 22:01
1e Panda-achtige: 100HP Pandamonium 2009
2e Panda-achtige: MV Agusta Brutale 1078RR

Re: Even voorstellen!

Bericht door 100HPandamonium »

Welkom! Ik ben erg benieuwd naar de radio! Ben nu zelf de standaard radio maar wat aan het opleuken omdat die zo saai is. Ik heb een yatour besteld maar als de seicane wat is heb ik daar ook wel interesse in :D

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Even voorstellen!

Bericht door sjirafje »

Leuke panda!
De kleurcode staat bij mij op een zilverkleurige stikker aan de binnenkant van de achterklep.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
kees5
Forumgebruiker
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
Been thanked: 2 times

Re: Even voorstellen!

Bericht door kees5 »

Leuke auto en veel plezier ermee.
Even nog de velgen een donker tintje geven.
Kijk zoiets bijvoorbeeld.

Afbeelding

Hieronder een link naar de led koplampen . ik vind deze het mooist // Koplampen met LED verlichting FIAT PANDA - Zwart

https://www.cargoods.nl/zoeken/fiat-tuning/panda-39" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes .

Kleurcode is / Exterieurkleur (601) Nero, Pastel lak

Gebruikersavatar
roythetaz
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 feb 2014 09:52
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Bericht door roythetaz »

de radio is echt een aanrader, heb er heel veel plezier aan gehad (y)

Nelson007
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2017 14:06
1e Panda-achtige: 100hp 2008

Re: Even voorstellen!

Bericht door Nelson007 »

Hi allemaal,

Korte update, hieronder een foto van de sensoren, op zich niet heel storend omdat ze nu min of meer dezelfde kleur hebben als het plastic van de bumper maar wellicht dat ik ze tzt toch even overspuit:
Afbeelding

Verder ook het multimediasysteem binnen, zelfs voor een leek als mij toch vrij simpel aan te sluiten! Heb er heel even mee zitten pielen maar de navigatie (iGo) lijkt goed te werken, bluetooth (bellen en muziek) en radio ook :) Zal nog wel een betere foto maken als het licht is maar tot nu toe erg tevreden over het resultaat!
Afbeelding

Gr Niels

100HPandamonium
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 22:01
1e Panda-achtige: 100HP Pandamonium 2009
2e Panda-achtige: MV Agusta Brutale 1078RR

Re: Even voorstellen!

Bericht door 100HPandamonium »

Ziet er goed uit! Waar heb je de radio besteld en voor hoeveel?
Merk je ook nog een verbetering in het geluid?

Nelson007
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2017 14:06
1e Panda-achtige: 100hp 2008

Re: Even voorstellen!

Bericht door Nelson007 »

100HPandamonium schreef:Ziet er goed uit! Waar heb je de radio besteld en voor hoeveel?
Merk je ook nog een verbetering in het geluid?
De link waar ik 'm besteld heb staat in mn openingspost, in totaal was ik zo'n 450eu kwijt omgerekend en dat is dan inclusief verzenden+importbelasting, optionele achteruitrijcamera a usd35,- (nog niet aangesloten) en wat pennetjes a usd10,- om de originele radio eruit te krijgen. Tip, waar ik toevallig achterkwam, als je het systeem toevoegt aan je winkelmandje en vervolgens de site verlaat zonder de bestelling compleet te maken krijg je een mailtje met een kortingscode voor usd 10.

Qua geluid viel het me op dat er een redelijk 'vol' geluid uit de speakers komt maar moet zeggen dat ik het niet echt heb vergeleken en heb ook geen idee of de originele speakers er nog in zitten.

Gr Niels

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Even voorstellen!

Bericht door exprezzo »

Hallo Niels.Leuke wagen !
Goede kleur.
Als je interesse hebt om op de app te komen,hoor ik het graag.(100HP).
Grt exprezzo.

Nelson007
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2017 14:06
1e Panda-achtige: 100hp 2008

Re: Even voorstellen!

Bericht door Nelson007 »

exprezzo schreef:Hallo Niels.Leuke wagen !
Goede kleur.
Als je interesse hebt om op de app te komen,hoor ik het graag.(100HP).
Grt exprezzo.
Dat lijkt me handig! Laat maar weten hoe of wat!

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Even voorstellen!

Bericht door exprezzo »

Leuk!
Stuur even een Whatsapp naar mij.
Gooi ik het nummer van de beheerder door.
Grt exprezzo.

0643630586.

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”