Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Weinig 100hp's met automatische airco?

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Pinda1000 »

PandaVespa schreef: 20 jun 2020 13:49 Ach die 100pk, die heb je ook constant nodig hé :roll: .
Liever nog wat meer dan 100 pk.....

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Robert100HP »

Rond de 140hp is zat op 870 kilo auto gewicht. :yes: :yes:

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Pinda1000 »

Robert100HP schreef: 20 jun 2020 19:40 Rond de 140hp is zat op 870 kilo auto gewicht. :yes: :yes:
Maar heb je die ook constant nodig is de vraag........ :yes: :yes: :yes:

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Robert100HP »

Nou nee, maar mede door het toegenomen koppel rijd het lekker relaxt. Stads verkeer en bochten in 4e versnelling, vanaf 1000 tpm in 4 pakt de motor gewoon op. Het is meer het idee dat als je het wilt, het ook kan.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door sjirafje »

Nou moeten ze nog aangeboden gaan worden :lol:

In Duitsland staan er wel een aantal met climate control, mja Duitsland is best groot. En dan is de boordcomputer in het Duits. Ik zou eigenlijk eens moeten kijken of ik die van mij op andere talen kan instellen. :X
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Robert100HP »

sjirafje schreef: 21 jun 2020 00:28 Nou moeten ze nog aangeboden gaan worden :lol:

In Duitsland staan er wel een aantal met climate control, mja Duitsland is best groot. En dan is de boordcomputer in het Duits. Ik zou eigenlijk eens moeten kijken of ik die van mij op andere talen kan instellen. :X
Knopje Menu door scrollen naar Sprache knopje Menu door scrollen naar Nederlands knopje Menu bevestigen klaar.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Riddick »

Pinda1000 schreef: 20 jun 2020 20:29
Robert100HP schreef: 20 jun 2020 19:40 Rond de 140hp is zat op 870 kilo auto gewicht. :yes: :yes:
Maar heb je die ook constant nodig is de vraag........ :yes: :yes: :yes:
Nee, meer vermogen heb je niet altijd nodig, ik rij nu ook meestal in Eco, waar nu een licht aangepaste standaard 85pk/145Nm software map achter zit.
Haal ik hem uit Eco dan heb ik de 110pk/178Nm software map ter beschikking.
Na verloop van tijd ben je ook weer gewend aan het hogere vermogen en is het speciale er ook weer vanaf.
Maar 140 pk bij 870 Kg is zeker lachen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Pinda1000 »

Pinda1000 schreef:
Maar heb je die ook constant nodig is de vraag........ :yes: :yes: :yes:
Dit was een retorische vraag..... :P

Meer vermogen en koppel en minder gewicht is altijd leuker _O_

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door PandaVespa »

Om het vermogen/gewicht ratio nog dichter bij elkaar te brengen.......

Achterbank, reservewiel, hoofdsteunen, alles wat overbodig is eruit. Bespaart alleen maar gewicht. Om het sportieve gevoel nog beter te ervaren, verlagen tot max & max inch velgen met dun laagje rubber er omheen. Om het af te maken, open luchtfilter in de warme motorruimte monteren (beetje pk-verlies, maar het geluid hé...., gaat om de beleving :mrgreen: ).

Wat mis ik een hoop met slechts 54 -15%pk (merk het niet eens, want heb ze niet altijd nodig), idioot te kleine velgen met hoge wangbanden, vrij stil (ivm ontbreken van openlucht filter). Lijkt wel een comfortabele amerikaan met te weinig vermogen ofzo. Helaas geen (automatische) airco, die mis ik wel.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Pinda1000 »

Ik mis nog de zijwieltjes......

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Robert100HP »

Achterbank, reservewiel, hoofdsteunen, alles wat overbodig is eruit. Bespaart alleen maar gewicht. Om het sportieve gevoel nog beter te ervaren, verlagen tot max & max inch velgen met dun laagje rubber er omheen. Om het af te maken, open luchtfilter in de warme motorruimte monteren (beetje pk-verlies, maar het geluid hé...., gaat om de beleving.

Nou het begon anders.... eerst de motor en versnellingsbak ( lagers ) onderhanden genomen. Krukas, drijfstangen en zuigers vervangen door gesmeden en ook lichtere exemplaren. Klepveren verzwaard en nokkenassen aangepast, cilinderkop geflowed en motormanagement vrij programmeerbaar gemaakt. Vliegwiel werd 1.5 kilo lichter, en een lichtere drukgroep en een verzwaarde koppeling zijn gemonteerd. Gietijzeren spruitstuk met kat ( 15 kilo ) vervangen door een dunwandig rvs Supersprint exemplaar, de 200 cels kat zit nu onder de auto (zwaartepunt) rest van de uitlaat uitgevoerd in dunwandig rvs. Rondom geboorde en voor geventileerde schijven met Yellow Stuff remblokken gemonteerd, rubber remslangen vervangen door rvs slangen. Gietijzeren draagarmen vervangen door DNA Racing exemplaren met unibals ( - 3 kilo ), de stabilisatorstang hangt in PU bussen van Powerflex. Achteras door gelast en mechanisch verzwaard voor minder torsie en PU bussen gemonteerd. Na KW1, Koni STR, nu Bilstein B8 performance dempers (de korte lichtere versie) toegepast. Verlaging is 35 millimeter met specifiek voor de HP gemaakte veren. (Promaxx), topmounts PU met SKF lagers. Velgen standaard 15 inch met Goodyear F1 semislicks. Gesloten lucht inlaat met Carbon airbox inlaat, lucht word net boven de radiateur weggenomen uit het front. Carter ontluchting word via een oilcatch can ( rijwind gekoeld ) gefilterd terug gevoerd naar de motor. Stuur met airbag is vervangen door eentje van Momo ( klein en licht ) met Quick Releas zonder airbag.
Achterbank met steunen en rolgordels zijn verwijderd, er voor in de plaats kwam een beklede lichte kunststof afdichting.
Als laatste zijn de 23,5 kilo ( per stuk )zware voorstoelen vervangen door slechts 8 kilo wegende Sparco stoelen.

Dus als iemand nog een idee heeft om nog meer gewicht te besparen.........
Airco, reserve wiel en multimedia wil ik wel behouden. :yes: :yes:

Gebruikersavatar
Douwe 13
Forumgebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 sep 2019 15:39
1e Panda-achtige: Emotion 2008
Locatie: Emmeloord

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Douwe 13 »

Ik zou zeggen, motor eruit. Pedalen erin en trappelen als een malle. Pure gewichtsbesparing en snelheid gerelateerd aan wilskracht. :rofl: :mrgreen:
Elektrisch rijden doe ik wel op de kermis

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Pinda1000 »

@Robert100HP: kunststof ruiten achter en opzij met schuifruitjes :P

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Erik 319 »

Ruitenwisser achter met motor is al gauw 2 kilo.
Kleinere accu scheelt ook wel iets.
Handgrepen uit het plafond heb je ook niet nodig zonder achterbank.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Douwe 13
Forumgebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 sep 2019 15:39
1e Panda-achtige: Emotion 2008
Locatie: Emmeloord

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Douwe 13 »

Buitenspiegels konden ook nog wel eens zwaar zijn. Ik weet alleen geen lichtere oplossing...
Elektrisch rijden doe ik wel op de kermis

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”