Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Weinig 100hp's met automatische airco?

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door sjirafje »

Ik ben een beetje op mijn huidige 1.2 Emotion uitgekeken, maar ben er nog niet over uit wat ik dan in de plaats zou willen. Daarom ben ik al een tijdje af en aan onder andere voor een 100HP aan het kijken. In het aanbod het valt me op dat ze bijna allemaal voorzien zijn van een handbediende airco en slechts heel sporadisch van een automatische airco. Is dat toeval? Of zijn er daadwerkelijk maar enkele voorzien van automatische airco? En als dat laatste het geval is waarom is dat?
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door bero »

Ik zou persoonlijk geen climate control in een 100HP willen. Dat neemt bij automatisch gebruik wat vermogen weg en dat komt weer niet tengoede van de 100 pktjes.
Bij automatische temperatuur selectie gebruikt hij altijd de airco erbij.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door sjirafje »

Ik vind de climate control eigenlijk wel aangenaam. In de winter staat hij bij mij op 20.5 en in de zomer op 21.5 °C.

Overigens kun je de airco gewoon uitzetten met een druk op de knop. De temperatuurregeling blijft dan wel actief, maar de airco compressor wordt dan volgens mij niet gebruikt. Dus dat lijkt me niet de reden dat ik zo weinig 100HP's met climate control zie.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

lowiesjie
Forumgebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 feb 2013 09:10
1e Panda-achtige: Panda 100HP 2009
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door lowiesjie »

Wat ik mij herinner: de 100hp was er in 1 vaste uitvoering en verder kon je daar losse opties bij nemen zoals o.a. climate control, stuurwiel bediening, subwoofer, pandemonium pakket (volgens mij alleen optische aanpassingen). De vaste uitvoering was met handbediende airco en denk dat er gewoon weinig zijn besteld met opties erop. Misschien dat de climate optie ook wat aan de prijs was?

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door bero »

sjirafje schreef: 16 jun 2020 17:29 Ik vind de climate control eigenlijk wel aangenaam. In de winter staat hij bij mij op 20.5 en in de zomer op 21.5 °C.

Overigens kun je de airco gewoon uitzetten met een druk op de knop. De temperatuurregeling blijft dan wel actief, maar de airco compressor wordt dan volgens mij niet gebruikt. Dus dat lijkt me niet de reden dat ik zo weinig 100HP's met climate control zie.
Tuurlijk kun je de airco uitzetten, maar daar heb je geen climate control voor ;-)
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Riddick »

sjirafje schreef: 15 jun 2020 22:39 Ik ben een beetje op mijn huidige 1.2 Emotion uitgekeken, maar ben er nog niet over uit wat ik dan in de plaats zou willen. Daarom ben ik al een tijdje af en aan onder andere voor een 100HP aan het kijken. In het aanbod het valt me op dat ze bijna allemaal voorzien zijn van een handbediende airco en slechts heel sporadisch van een automatische airco. Is dat toeval? Of zijn er daadwerkelijk maar enkele voorzien van automatische airco? En als dat laatste het geval is waarom is dat?
Hier is er één: https://www.autowereld.nl/fiat/panda/1- ... /foto.html

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door sjirafje »

Klopt, die had ik ook gezien. De kilometerstand vind ik nog best acceptabel. De onderhoudshistorie lijkt niet helemaal sluitend en ik ben niet weg van het kleurtje. De vraagprijs lijkt dan weer wel reëel.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Robert100HP »

Met een vanaf prijs van 14.500 euro was dit een behoorlijke prijs in 2006, met metallic lak, een schuifdak, een Pandemonium pakket, auto airco, enz, enz ging de prijs snel richting de 20.000. En dat voor een hok met plaats voor vier, alleen heb ik er nog geen dag spijt van gehad. Erger nog, ik wil hem nooit meer kwijt, let wel op wat je koopt er zijn rond de 560 stuks in N.L. geleverd de rest is import.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Robert100HP »

bero schreef: 16 jun 2020 08:57 Ik zou persoonlijk geen climate control in een 100HP willen. Dat neemt bij automatisch gebruik wat vermogen weg en dat komt weer niet tengoede van de 100 pktjes.
Bij automatische temperatuur selectie gebruikt hij altijd de airco erbij.
Bij de HP word bij maximale vermogensvraag de elektro magnetische koppeling van airco compressor even onderbroken. :yes: :yes:

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Erik 319 »

@ sjirafje: wat zeg je dat diplomatiek.

Is toch een afschuwelijke kleur voor een Panda........😂
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Robert100HP »

Mij is het ook een raadsel waarom zoveel kopers kozen voor " notaris grijs " , blauw, wit en rood staat het best.
Maar ....... als je voor rood kiest pas op, er zijn 2 kleuren rood geleverd. Het moet kleur no 111A zijn de andere rode kleur verkrijt

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door sjirafje »

Dat van de 2 kleuren rood wist ik niet. Bedankt voor de tip!

Bij mij is de voorkeur voor de kleur blauw of zwart (gedeelde eerste plaats) dan rood en dan wit. Grijs staat toch wel op de laatste plaats. Ik heb geen haast met het vinden van een 100HP dus dat scheelt. Ik moet bekennen dat ik af en toe ook richting Audi A2's kijk, maar de 1.6 blieft geen E10 en dat is voor de toekomst wel een probleem.

Als ik realistisch kijk wordt het waarschijnlijk de laatste volledige ICE auto die ik zou kopen. Dan vind ik het wel prettig als hij zo'n beetje alle opties heeft die ik graag wil. Import is niet perse een bezwaar mits de volledige onderhoudshistorie er bij zit.

Ik hoop natuurlijk op zo'n geluk als wat ik had met mijn huidige Panda. Die was van de 1e eigenaar en altijd volgens schema door de dealer onderhouden die hem ook afgeleverd heeft en een relatief lage KM stand en dan ook nog betaalbaar.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door Robert100HP »

Er zit veel "zooi " tussen de HP's die nu te koop staan, er zijn door garages onderdelen vervangen door delen van de 1.1 en 1.2. Door onwetendheid of kosten besparing, vooral de draag armen voor worden vaak verkeerd besteld en gemonteerd.
Dan rijd de auto voor geen meter, let bij aankoop op de stoelen, de achteras, de draagarmen voor en de stand van het koppelingspedaal. Een HP moet met warme remmen, strak en hard rechtuit remmen zonder zoekerig te worden. Je moet niet het idee krijgen dat de wielen dan zo staan \......../ dit geldt ook voor het optrekken.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door bero »

Dat van die verkeerde onderdelen heb ik ook erg veel last van als ik onze onderdelen leverancier bel voor onderdelen van de Cross (4x4 en Diesel). Zelfs met het kenteken en er bij vertellen dat het een 4x4 diesel is. gelukkig zie ik al snel dat het niet past en gaat het weer retour.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Weinig 100hp's met automatische airco?

Bericht door PandaVespa »

Een 100HP is oa bekend door zijn donkergrijze kleur en hoort ook donkergrijs te zijn :P .

Een climate control is wel praktischer, omdat deze stopt met koelen als de gewenste temp. bereikt is. Een handbediende blijft gewoon lekker doorgaan met koelen :lol: .

Ach die 100pk, die heb je ook constant nodig hé :roll: .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”